Musa på dansk?
Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 14:10

Hejsa.

Har søgt lidt rundt og kun fundet Musa på DVD i syvogtyve andre versioner
end den jeg ønsker - nemlig med danske undertekster...

Er der nogen der ved om den i det hele taget kommer ud i danmark? Eller
hvilket selskab der evt. har den herhjemme?

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Rikke & Brian

Dato : 12-12-03 18:03

"Jesper Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der ved om den i det hele taget kommer ud i danmark? Eller
> hvilket selskab der evt. har den herhjemme?

Den skulle komme i dansk R2, har det fra det danske selskab som kalder sig
Criterion. De var at finde her http://www.criterionfilm.dk/ men nu duer
dette link ikke længere, så om den kommer ved jeg ikke. De har udgivet bl.a
Shiri, JSA og Ishi på dansk. Håber stadig på at den dukker op, ellers må jeg
have fat I HKL's udgave.

Mvh. Brian

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 19:40

"Rikke & Brian" <brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> skrev i en
meddelelse news:3fd9f62d$0$17635$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

> Den skulle komme i dansk R2, har det fra det danske selskab som kalder sig
> Criterion. De var at finde her http://www.criterionfilm.dk/ men nu duer
> dette link ikke længere,

Næh, men den kaster stadig cookies efter én...

Men tak for info, jeg vil væbne mig med tålmodighed og håbe dine
informationer fra selskabet holder stik.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Morbid Angel

Dato : 12-12-03 22:51

On Fri, 12 Dec 2003 19:40:18 +0100, "Jesper Winding"
<jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Men tak for info, jeg vil væbne mig med tålmodighed og håbe dine
>informationer fra selskabet holder stik.

Hamlet film som de også hedder skulle efter sigende have holdt op med
at udgive asiatiske film.
Den sidste film de udgav var den koreanske "Friend"

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Ukendt

Dato : 13-12-03 04:16

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hamlet film som de også hedder skulle efter sigende have holdt op med
> at udgive asiatiske film.
> Den sidste film de udgav var den koreanske "Friend"

Jamen, jamen, jamen.... hva'så? Ingen der har overtaget rettigheder i
Danmark?

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Morbid Angel

Dato : 13-12-03 13:33

On Sat, 13 Dec 2003 04:16:27 +0100, "Jesper Winding"
<jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> wrote:

>Jamen, jamen, jamen.... hva'så? Ingen der har overtaget rettigheder i
>Danmark?

Det ved jeg ikke, måske scanbox?
Jeg tror ikke at der er så stort et marked for asiatiske film i
danmark, og når de først kommer ud på dansk dvd, er det gået så lang
tid at os som samler på asian film, har købt den udenlandsk.

Ellers så skal I/Du holde øje med www.DVDon.dk de sælger jo svenske
dvdudgivelser, som næsten altid også har danske undertekster.

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Rikke & Brian

Dato : 13-12-03 10:12

> [...]
> at udgive asiatiske film.
> Den sidste film de udgav var den koreanske "Friend"

Rigtig skod, det frygtede jeg, da jeg så at dem de har udgivet allerede er
blevet billige hos DVDoo. Nå så må man jo have fat i HKL. Glæder mig også
til de udgiver Volcano High.

Mvh. Brian

Fra : Morten DH

Dato : 13-12-03 10:09

> [...]
bl.a
> Shiri, JSA og Ishi på dansk. Håber stadig på at den dukker op, ellers må

Hey lidt et side spørgsmål, men er JSA god? Har ikke kunnet tage mig sammen
til at købe den endnu

Fra : Jesper

Dato : 14-12-03 00:17

> [...]

> Er der nogen der ved om den i det hele taget kommer ud i danmark? Eller
> hvilket selskab der evt. har den herhjemme?

Musa bliver iflg. oplysninger på
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=5259 udsendt af
Hamlet Film A/S (On-Air Video)på DVD, de har tidligere udsendt de
koreanske film Bichunmoo og The Isle (Seom) på DVD.

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 14-12-03 02:51

Jesper wrote:

> [...]
> af Hamlet Film A/S (On-Air Video)på DVD, de har tidligere udsendt de
> koreanske film Bichunmoo og The Isle (Seom) på DVD.

1) Hamlet Film er mig bekendt ikke lig med On-Air! De har (eller rettere
havde) derimod en hel del at gøre med et svensk selskab.

2) Hamlet Film udsender ikke Musa. Den koreanske Friend, som de udsendte for
kort tid siden, bliver den sidste titel fra dem overhovedet! Alle deres
rettigheder overgår til et nyt label. Se
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=6690 for yderligere
oplysninger

MVH
Jens

Fra : Jesper

Dato : 14-12-03 09:29

Jens Thomsen <virker@ikke.dk> wrote:

> [...]
> kort tid siden, bliver den sidste titel fra dem overhovedet! Alle deres
> rettigheder overgår til et nyt label. Se

Hvis du går ind på www.hamletfilm.dk bliver du sendt direkte til on-air
videos hjemmeside http://www.star-video.dk/ , hvor du finder Hamlet
Films katalog af film iblandt On Airs, så det må være On Air der har
købt rettighederne og dermed formentlig også rettighederne til Musa.

global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 14-12-03 12:46

Jesper wrote:

> [...]
> Hamlet Films katalog af film iblandt On Airs, så det må være On Air
> der har købt rettighederne og dermed formentlig også rettighederne

Korrekt. Men er det stadigvæk ikke Hamlet Film, der udgiver Musa, og de er
stadigvæk ikke identiske med On-Air. Det var sådan set det, jeg reagerede
imod. Om On-Air udgiver Musa vil tiden vise. Universal har købt
rettighederne til og udgiver en hel stribe asiatiske film i Danmark i
foråret.

MVH
Jens

Fra : Asian movies

Dato : 14-12-03 13:20

Hej jens

Har du et link til de informationer ??? så man evt. kan se hvilke film

MHV
Rene

Fra : Jens Thomsen

Dato : 14-12-03 13:45

Asian movies wrote:

> Har du et link til de informationer ??? så man evt. kan se hvilke film

Henrik Rytter har lagt en liste ud på dahf.dk. Universal lancerer åbenbart
et nyt, asiatisk label og planlægger angiveligt at udgive følgende:

Fulltime Killer (HK)
Sympathy for Mr. Vengeance (Korea)
When the Last Sword is Drawn (Japan)
Phone (Korea)
Yesterday (Korea)
The Blue Light (Japan)
Twilight Samurai (Japan)
Cause - Hero (HK - dokumentar)
Volcano High (Korea)
Resurrection of the Little Match Girl (Korea)
Go (Japan)
H (Korea)
Infernal Affairs (HK)
Dead or Alive 1 + 2 +3 (Japan)
The Uninvited (Korea)
Tell Me Something (Korea)
Natural City (Korea)
Deadly Outlaw (Japan)
Battle Royale 2 (Japan)
Ju-On 1 + 2 (Japan)
The Grudge (Japan)
Tube (Korea)
Nightmare (Korea)
Memories of Murder (Korea)
Sword in the Moon (korea)
Ong-Bak (Thailand)

Fra http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?p=55655#55655

Jeg vil formode, at Henrik har sine oplysninger fra noget pressemateriale.

--
Jens Thomsen
"It's the great way of oriental thinking were, you know,

Fra : Asian movies

Dato : 14-12-03 14:08

Mange tak

Fra : Brian Nielsen

Dato : 14-12-03 14:32

"Jens Thomsen" <virker@ikke.dk> wrote in message

> Henrik Rytter har lagt en liste ud på dahf.dk. Universal lancerer åbenbart
> et nyt, asiatisk label og planlægger angiveligt at udgive følgende:

Universal har allerede udgivet Ring 2 og Ring 0 herhjemme.
Jeg nævner det blot fordi jeg ikke kunne finde dem på din liste.

/Brian

Fra : Jens Thomsen

Dato : 14-12-03 14:57

Brian Nielsen wrote:

> Universal har allerede udgivet Ring 2 og Ring 0 herhjemme.
> Jeg nævner det blot fordi jeg ikke kunne finde dem på din liste.

Det er der såmænd en udmærket forklaring på. Det er en liste over de titler,
Universal planlægger at udgive næste år under deres helt nye "Asian
Vision"-banner.

Dark Water udkommer for øvrigt i morgen fra Scanbox, hvis der skulle være
nogen, der har interesse for den. Desværre tilsyneladende uden det DTS-spor,
man kan finde på den kinesiske udgave.

--
Jens Thomsen

"Here lies David St. Hubbins... and why not?"

Fra : Morbid Angel

Dato : 14-12-03 14:03

On Sun, 14 Dec 2003 09:29:16 +0100, none@none.invalid (Jesper) wrote:

> [...]
>Films katalog af film iblandt On Airs, så det må være On Air der har
>købt rettighederne og dermed formentlig også rettighederne til Musa.

Nu er det ikke sikkert at filmrettigheder følger med et salg eller
overtagelse. :)

Så god er Musa da heller ikke, at den fortjener al den ballade =)~

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-03 15:01

> Så god er Musa da heller ikke, at den fortjener al den ballade =)~

Det er vel et spørgsmål om smag - For mit vedkommende syntes jeg at den er
noget nær storslået og kommer nemt op på siden af Crouchin Tiger og Hero.
Men heldigvis for smag.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Morbid Angel

Dato : 14-12-03 18:30

On Sun, 14 Dec 2003 15:01:07 +0100, "Jesper Winding"
> [...]

>noget nær storslået og kommer nemt op på siden af Crouchin Tiger og Hero.

vel Musa er meget kedelig og lidt tynd i historien kan slet ikke
sammenlignes med Hero eller Crouching Tiger..... Så skal du heller få
set Ashes of Time den er meget bedre and alle de førnævnte film :)

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 01:43

> vel Musa er meget kedelig og lidt tynd i historien kan slet ikke
> sammenlignes med Hero eller Crouching Tiger.....

Som nævnt - et spørgsmål om smag - så lad os være enige om at være uenige

> Så skal du heller få set Ashes of Time den er meget bedre and alle de
førnævnte film :)

Kender den ikke, men nu har jeg læst lidt om den, og den vil da komme på min
'to-watch' liste.

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : Rikke & Brian

Dato : 15-12-03 08:36

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> vel Musa er meget kedelig og lidt tynd i historien kan slet ikke
> sammenlignes med Hero eller Crouching Tiger..... Så skal du heller få

Jeg synes slet ikke de tre film kan sammenlignes, synes de alle er meget
forskellige, men de hører alle tre til nogle af mine asiatiske favoritter.
Men du kan vil ikke sige at Hero har mere historie en MUSA, de lever vil
begge på billederne, historien i Hero er da også ret tynd

> set Ashes of Time den er meget bedre and alle de førnævnte film :)

Den har jeg længe overvejet at få fat I, men er den ikke meget
"kunstnerisk"... ved ikke lige hvilket ord jeg skal bruge, har bare fået
fornemmelsen at den ikke er for alle... Kan du beskrive lidt hvad man skal
forvente af den.

Mvh. Brian.

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-12-03 13:18

On Mon, 15 Dec 2003 08:36:04 +0100, "Rikke & Brian"
<brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:

> [...]
>Men du kan vil ikke sige at Hero har mere historie en MUSA, de lever vil
>begge på billederne, historien i Hero er da også ret tynd

Tag mig ikke forkert jeg elsker sværd film fra asien og Musa er i mine
øjne meget bedre end f.eks Matrix filmene, jeg var bare lidt skuffet,
på samme måde som da jeg så "a man called Hero, Stormriders og
bichunmoo" som alle er udmærkede film men de mangler bare det sidste
som får en til at sige "WAUW" det gør til gengæld "Ashes of Time"

Det kan godt være at historien i Hero er lidt tynd, men billedsiden
fortæller en masse :)

> [...]
>fornemmelsen at den ikke er for alle... Kan du beskrive lidt hvad man skal

Jeg var helt blændet specielt over måden den var filmet på, jeg kan
næsten kun sammenligne den med "once upon a time in the west" jeg
følte personligt at dette var en slags spaghetti western bare med
sværd og kung-fu.
Historien er meget kompleks og man skal følge med hele tiden.

Her er link til et review som siger næsten alt.
http://www.austinchronicle.com/gbase/Calendar/Film?Film=oid%3A142730

Nu håber jeg bare at der kommer en remastered version snart :)

Mvh

MA

///
Mine Dvd Film http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Morbid Angel

Dato : 15-12-03 13:21

On Mon, 15 Dec 2003 08:36:04 +0100, "Rikke & Brian"
<brauner@mail1.stofanet.dk-REMOVE.THIS> wrote:

Her er linket til IMDB, for dem som ikke har fundet ud af havd Ashes
of time er for en film :)

http://us.imdb.com/title/tt0109688/

Mvh

MA