anden firewall?
Fra : Steen Wrem

Dato : 12-12-03 09:24

Jeg har lidt problemer med mit netværk.

Når jeg går ind i systemindstillinger, deling , og firewall, kommer der
en besked op, hvor der står: Anden firewall-software afvikles på
computeren. Hvis du vil ændre Apple firewaal-indstillingeren, skal du
slå den anden firewall-software fra.

Problemet er så, at jeg ikke ved hvilken anden firewall, der er tale om.
Jeg vil ikke afvise, at jeg har installeret en anden wirewall, men
hvordan finder jeg den??
Jeg kører 10,3

vh SteenW

Fra : Jesper

Dato : 12-12-03 20:14

Steen Wrem <steen.wrem@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> Problemet er så, at jeg ikke ved hvilken anden firewall, der er tale om.
> Jeg vil ikke afvise, at jeg har installeret en anden wirewall, men

Har du installeret Norton Internet Security? Den installere Norton
Firewall som giver nævnte response fra den indbyggede firewall.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Steen Wrem

Dato : 13-12-03 12:52

Jesper wrote:

> Har du installeret Norton Internet Security? Den installere Norton
> Firewall som giver nævnte response fra den indbyggede firewall.

Nej det har jeg ikke!!

men er der ikke et sted hvor man kan se hvilken firewall, der er slået
til.??
vh SteenW

Fra : Jesper

Dato : 13-12-03 13:11

Steen Wrem <steen.wrem@mail.dk> wrote:

> Nej det har jeg ikke!!
>
> men er der ikke et sted hvor man kan se hvilken firewall, der er slået
> til.??
> vh SteenW

Kig engang i Activity Monitor, du finder den i /Applications/Utilities
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : N/A

Dato : 15-12-03 19:39

Fra : Jesper

Dato : 15-12-03 19:39

Steen Wrem <steen.wrem@mail.dk> wrote:

> This is a multi-part message in MIME format.
> --------------050900010707020701000608

> Er det her: (tilføjet fil)
>
> vh SW
Hvis du vælger Alle Processor i stedet for Mine Processor, så vil du
kunne se det i din firewall.

Jesper

Fra : Keld Pedersen

Dato : 14-12-03 21:35

Steen Wrem wrote:
> [...]
>
> Problemet er så, at jeg ikke ved hvilken anden firewall, der er tale om.
> Jeg vil ikke afvise, at jeg har installeret en anden wirewall, men

Jeg havde samme problem efter installation af Panther.

Du kan løse problemet ved at slette gamle indstillinger. Skriv i terminalen:

sudo ipfw flush

og angiv derefter dit password.

M.v.h.
Keld Pedersen

Fra : Steen Wrem

Dato : 14-12-03 23:17

Keld Pedersen wrote:

> Jeg havde samme problem efter installation af Panther.
>
> Du kan løse problemet ved at slette gamle indstillinger. Skriv i
> [...]

Hvilken terminal?

vh SteenW

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 14-12-03 23:25

Steen Wrem <steen.wrem@mail.dk> wrote:

> Hvilken terminal?

Terminal er et program, som kan snakke med dit Unix-system.
Ligger i /Programmer/Hjælpeprogrammer/

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Steen Wrem

Dato : 15-12-03 00:14

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Terminal er et program, som kan snakke med dit Unix-system.
> Ligger i /Programmer/Hjælpeprogrammer/
>
> /Preben

Det er så gjort. Kørte derefter reparer disktilladelser med disk 1.
Jeg har ingen problemer i deling mere, men jeg kan ikke se min Win XP
maskine, heller ikke når jeg med IP adresse søger på den via Æble K.

vh SteenW

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-12-03 02:56

> [...]

> Jeg har ingen problemer i deling mere, men jeg kan ikke se min Win XP
> maskine, heller ikke når jeg med IP adresse søger på den via Æble K.

Den dukker ikke op med:
Æble K og teksten "smb://IPadresse/mappenavn"

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Steen Wrem

Dato : 15-12-03 11:53

Preben Bødker Nielsen wrote:

> Den dukker ikke op med:
> Æble K og teksten "smb://IPadresse/mappenavn"
>
> /Preben

Nu virker Det! Mange tak for hjælpen.

Men nu jeg har dig, ved du så hvordan jeg printer ud via min winXP
maskine. Min Mac kan godt se den, men når jeg forsøger, kommer dette
frem: "Connection failed with error NT_STATUS_access_denied". Så man
skulle jo tro af printeren ikke er delt, men det er den!

vh SteenW

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-12-03 13:06

Steen Wrem <steen.wrem@mail.dk> wrote:

> Nu virker Det! Mange tak for hjælpen.

Velbekomme.

> [...]
> frem: "Connection failed with error NT_STATUS_access_denied". Så man
> skulle jo tro af printeren ikke er delt, men det er den!

Der rækker min viden desværre ikke ud.
Er "kun" Win98 amatør

Hvis ikke andre svarer, kan du kigge på:
<http://macwindows.com>

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen