Lange hår omkring trædepoterne
Fra : Jannie Ø. Rasmussen

Dato : 12-12-03 00:46

Hej!

Jeg har 2 MCO og deres hår ved trædepuderne er ved, at være ret lange.
Og så ville jeg bare lige høre om der var nogen der klipper de hår, for
det ser ud til at de helst vil slippe for de lange hår????

Nu har jeg ikke haft kat i ret langtid, så jeg er "ny" på dette område!!!

Jeg ved at man gør det ved hunde og ja... tænkt også at det ville
irritere kattene!!!!!

Med venlig hilsen
Jannie Ø. Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Pia J/Kurt K

Dato : 12-12-03 01:00

Hej Jannie

Nej, nej, du skal da ikke klippe hårene. Det er jo netop et af kendetegnene
ved coon´erne at de har dem. Jeg kunne forestille mig at du har set de
sidder og "hiver" i dem, når de vasker sig???? Det gør alle mine osse, og
jeg ser det som en del af deres alm. "rengøring". Min kastrat han har samme
idé med kraven og pelsen på brystet...der hives og slides når der
vaskes......det ser faktisk rigtig sjovt ud, når han trækker pelsen gennem
tænderne.....

Jeg synes de er rigtig flotte og hører helt bestemt med til racen. At de
skulle være generet af dem, nej, det mener jeg bestemt ikke......så nyd du
bare dem og ikke mindst de store potespor det giver når de har være ude i
regnen......vi vasker gerne gulvet igen *LOL*

mange hilsner
Pia BJ
www.meekocoons.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-12-03 13:02

Hej Jannie!
Du skal bare være glad for at dine maine coons har store snesko (som de
lange hår hedder)

Mvh.Louise
Katteri Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!

Med venlig hilsen
Louise Viborg
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 12-12-03 01:02

> [...]
>
> Nu har jeg ikke haft kat i ret langtid, så jeg er "ny" på dette område!!!
>
> Jeg ved at man gør det ved hunde og ja... tænkt også at det ville

Kaldes også snesko i vores verden. Altså katteeelskernes