RJ 45 Kabel
Fra : PKS

Dato : 12-12-03 00:06

Hej jeg har lige været ude at invester i 3*15 meter RJ45 Kabel +10 meter.
derudover har jeg købt nogen samle stik som skal bruge til at forbinde dem
med.

Grunden til dette lange kabel er for at få ledning igennem routeren til
switch som står i den anden ende af huset.

Nu er sp. så vil tabet være væsentlig stor hastighed ved dette. Der skal
også kobles en anden maskine til switchen og så skulle det jo ikke gerne
køre med betydelige laver hastighed. Er der evt. nogen af jer som ved hvor
meget hastighed man taber pr. meter kabel.

Dernæst det er jo meget billigere at købe en kabel rulle, og samle sine
kabler selv. men er der nogen som ved hvordan man gør, eller ved hvor på
nettet der står noget omkring dette.

På forehånd mange tak!

Fra : Jens Gregersen

Dato : 12-12-03 01:50

> [...]
> ikke gerne køre med betydelige laver hastighed. Er der evt. nogen af
> jer som ved hvor meget hastighed man taber pr. meter kabel.

Uden overhovedet at være sikker mener jeg at alm. rj45-kabler først mister
hastighed når man kommer ud over de 100 meter. I min storebrors lejlighed
har jeg trukket et kabel 3 etager op til et pulterkammer, hvor der står en
pc med net på. Der er ingen hastighedsforskel ved overførsel fra filer osv..
Det er vel en 30 meter jeg har trukket.

> Dernæst det er jo meget billigere at købe en kabel rulle, og samle
> sine kabler selv. men er der nogen som ved hvordan man gør, eller ved
> hvor på nettet der står noget omkring dette.

Det er meget simpelt at gøre. Køb en speciel tang beregnet til formålet. Så
skal man finde de rigtige farvekoder at forbinde - jeg er lige for doven til
at søge på google, men det er bare at søge efter "rj45 cable color code"
eller sådan noget i den stil.

--
Jens Gregersen, 9670 Løgstør
Fjern dyret ved henvendelse via mail

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 12-12-03 02:20

http://hwb.sunsite.dk/ er et bud.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : iddqd

Dato : 12-12-03 02:53

PKS wrote:

> Hej jeg har lige været ude at invester i 3*15 meter RJ45 Kabel +10 meter.
> derudover har jeg købt nogen samle stik som skal bruge til at forbinde dem
> med.

Lige for en ordens skyld. Det du har købt er RJ45 stik, og så har du
forhåbentlig også købt noget Cat5 kabel.

> [...]
> køre med betydelige laver hastighed. Er der evt. nogen af jer som ved hvor
> meget hastighed man taber pr. meter kabel.

De længder du taler om er intet problem, hvis det er et ordentligt kabel
der ikke bukkes for skarpt og stikne er monteret korrekt så kan det
sagtens være 100 meter. Men hver gang du går fra kabel til stik og
tilbage så er der "tab", så det er en problematisk løsning du har fundet
dig!

Når nu du har stumperne så prøv endelig, men det kan altså godt være du
får problemer.

> Dernæst det er jo meget billigere at købe en kabel rulle, og samle sine
> kabler selv. men er der nogen som ved hvordan man gør, eller ved hvor på
> nettet der står noget omkring dette.

Billigere - måske, måske ikke. Løse stik koster penge, og du skal bruge
en special tang til formålet. Plus at nogle steder kan man ikke købe fx.
30 meter, men kun en kasse med nogle hundrede meter.

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : NUXX

Dato : 12-12-03 08:58

> Billigere - måske, måske ikke. Løse stik koster penge, og du skal bruge
> en special tang til formålet. Plus at nogle steder kan man ikke købe fx.
> 30 meter, men kun en kasse med nogle hundrede meter.

Jeg har lige købt tang plus kabler plus stik og samlet selv. Jeg syntes det
var en stor fordel at kunne trække kablerne først og dernæst montere
stikkene, så man slipper for at bore huller på størrelse med tekopper... ;)

Mht. farverækkefølgen kiggede jeg bare på et færdiglavet netkabel. Er der
nogen der kan bekræfte at det kun farven i den ene "side" der skal være den
samme i begge ender, og at hvilken farve dette er, er lige meget...?

/Mads

Fra : Brian Hansen

Dato : 12-12-03 09:28

> [...]
den
> samme i begge ender, og at hvilken farve dette er, er lige meget...?

Ved ikke lige hvad du mener med den ene side, men du skal bruge pin 1, 2, 3
og 6 i stikket.

Lige kabel:
1 til 1
2 til 2
3 til 3
6 til 6

Krydset kabel:
1 til 3
2 til 6
3 til 1
6 til 2

Brian

Fra : Leony

Dato : 12-12-03 14:52

In news:3fd8f826$0$17621$ba624c82@nntp05.dk.telia.net,
PKS <pks1@mail1.stofanet.dk> typed:

> Dernæst det er jo meget billigere at købe en kabel rulle, og samle
> sine kabler selv. men er der nogen som ved hvordan man gør, eller ved
> hvor på nettet der står noget omkring dette.

Instrukser her:
http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php

Sandberg sælger en crimptang til rj45-kabler.
http://sandberg.bmp.dk/worldwide/prod.asp?prod=502-84

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : PKS

Dato : 16-12-03 22:20

Tak For alt hjælpen det har været meget anvendeligt det hele....kunne først
svare nu...for jeg har lige fået en ny forb. og derfor ikke kunne
svare.......