Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Lysbord
Fra : Stefan Garvig

Dato : 11-12-03 23:12

Hej

Inden jeg giver mig i kast med at købe et lysbord, vil jeg lige høre jer
fotoeksperter om, hvorvidt der er forhold omkring et lysbord, som man bør
iagttage inden køb.

Jeg skal købe et lysbord af den slags, den kan placeres på et skrivebord,
altså hvor lysbordet består af en kasse på ca. 1 meter x 0,5 meter x (ca. 10
cm fortil og 20 ca. bagtil). Disse dimensioner giver en passende skrå flade.
Glasfladen er vel sagtens en mælkehvid glasflade )evt. plast??). Inde i
kassen er monteret et antal lysstofrør. På fronten af kassen er monteret en
tænd/sluk-kontakt.

Når jeg skal købe, vil jeg poste i en af markeds-grupperne.

Glæder mig til at høre fra jer.

Venligst

Stefan Garvig
Fundervej 38
2610 Rødovre
Tlf. 44 91 39 02
--
**********
Svar direkte ved at fjerne dyret i e-mail-adressen:

Fra : Michael Bothager

Dato : 11-12-03 23:24

Stefan Garvig wrote:

> [...]
> fotoeksperter om, hvorvidt der er forhold omkring et lysbord, som man bør

Hejsa.

Et glimragende valg, et lysbord kan bruges til mange sjove ting, kun
fantasien sætter grænser

Der er 3 ting du skal sikre dig, farvetemperaturen skal være på 5000K,
ellers bliver lyset for blåt.

Og for at du kan anvende hele bordet skal lysstyrken være jævn over det
hele, ellers kan det være svært at sprede flere ark dias ud på bordet og
kunne sammenligne dem.

Lysstyrken skal naturligvis være kraftig nok, men hvis du køber at
anerkendt mærke, så skulle disse 3 kriterier sagtens blive opfyldt.

Men en kasse af den størrelse der koster skejser, hvad er det for en du
har i tankerne, har du et link?

--
Med venlig hilsen / Kindest regards
Michael Bothager

Fra : Stefan Garvig

Dato : 12-12-03 22:50

> [...]
> anerkendt mærke, så skulle disse 3 kriterier sagtens blive opfyldt.
>
> Men en kasse af den størrelse der koster skejser, hvad er det for en du

Hej Michael

Mange tak for dit gode og fyldige svar!

Jeg arbejdede tidligere på en fagbladsredaktion, hvor vi havde et sådant
lysbord. Et sådant (som jeg har beskrevet) er et sådant jeg ønsker mig. Jeg
har ikke noget link til sites om lysborde - Google giver ingen ret brugbare
links, synes jeg.

Kender du anvisninger til, hvordan man selv kan bygge et sådant lysbord Jeg
tænker navnlig på anvisninger vedr. korrekt farvetemperatur, tilstrækkelig
lysstyrke, ridsefri glasarbejdsflade og måske nok ret væsentligt: At
lysbordet skal kunne flyttes omkring efter behov.

Glæder mig meget til at høre fra dig.

Venligst

Stefan Garvig
--
**********

Fra : Michael Bothager

Dato : 13-12-03 16:06

Stefan Garvig wrote:

> [...]
> lysstyrke, ridsefri glasarbejdsflade og måske nok ret væsentligt: At
> lysbordet skal kunne flyttes omkring efter behov.

Jeg ved ikke om disse links kan anvendes (jeg valgte selv at købe en
pult, 12 tommefingre )

http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=000wry
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=000bw0
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=0003vA
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg.tcl?msg_id=000AiB&msg_id=000AiB
http://www.photo.net/bboard/q-and-a-fetch-msg.tcl?msg_id=000FAy&topic_id=23&topic=photo%2enet

Fra : Poul B-H

Dato : 13-12-03 22:14

Prøv med noget brugt:

Lysbord,
den ene rør skal skiftes,kr. 200,- Lagt på nettet: 2003-12-13
Send e-mail
Tlf: 66143667

Poul B-H
der er IKKE mit.

"Michael Bothager" <not@valid.com> wrote in message

Jeg

Jeg

> Jeg ved ikke om disse links kan anvendes (jeg valgte selv at købe en
> [...]

begin 666 ny_knap.gif
M1TE&.#EA'0`-`+/_`/_QE'1T`/__`/SJ`/_8,+>W`/_,`/_:`/__S/_2&/_I
M= ```# P`/_S`/_A4\_/`"'_"T%$3T)%.DE2,2XP`M[M`"'Y! ``````+ ``
M```=``T```24$,F)@'*$I&1V=@I C1+@<,<Q#$W;KFGGB"- &&HC['S/-X.#
M@4!#*'"#W6)14"X"2V=3$#0HC+C>DI&,,A:,;\ G5-Q\RZ<@^DAS?8*AP8!^
MVA<[*!,>[]"U"P=?44Y\<0E'!X "!6D\A&166"J%`GJ/>#U55R4W.88^0$)$
8)"8H*BLN*T%""3,D-1<9&QT)'R&P$0`[
`
end

Fra : emj

Dato : 13-12-03 23:57

On Sat, 13 Dec 2003 22:13:36 +0100, "Poul B-H"
<pbekkerh@post6.tele.dk> wrote:

>Poul B-H

Det er ikke tillad at vedlægge filer i denne newsgruppe.
Hilsen emj

--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html

Fra : Stefan Garvig

Dato : 15-12-03 02:11

"emj" <emj@adresseløs.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke tillad at vedlægge filer i denne newsgruppe.
> Hilsen emj

Hej emj

Hvad mener du? Links er da helt OK! Har du selv noget konstruktivt at
bidrage med, så vær velkommen til at give lyd. Ellers tøv med dit Off Topic
om filer i denne NG.

Fægt i øvrigt gerne med åben pande: emj, hvad er det da for noget pludder at
kalde sig! Skriv dit navn, kære ven.

Venligst

Stefan Garvig

--
**********

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 15-12-03 18:52

On Mon, 15 Dec 2003 02:11:27 +0100, "Stefan Garvig" <sgdataGED@edb.dk>
wrote:

>Hvad mener du? Links er da helt OK! Har du selv noget konstruktivt at
>bidrage med, så vær velkommen til at give lyd. Ellers tøv med dit Off Topic
>om filer i denne NG.
Det er absolut i orden, at kommentere at der er blevet vedlagt filer i
en gruppe, hvor dette ikke er tilladt.
Og til dit spørgsmål om hvad det var for en fil, var det en gif med
navnet ny_knap.gif

Både du og Poul B-H burde i øvrigt lære lidt om citatteknik.
Prøv at kikke på

mvh kmo

Fra : Poul B-H

Dato : 15-12-03 08:41

Jamen , lille ven da, hvor gør det ondt ??

Hvis du checkede filen, vil du se at det ikke er noget jeg har vedhæftet,
hvad det er for et program der har gjort det ved jeg ikke. Måske er det
optået ved noget copy/paste

Poul B-H

Fra : Stefan Garvig

Dato : 15-12-03 10:39

"Poul B-H" <pbekkerh@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du checkede filen, vil du se at det ikke er noget jeg har vedhæftet,
> hvad det er for et program der har gjort det ved jeg ikke. Måske er det

Jeg kan faktisk ikke se nogen vedhæftede filer i din mail, kun links. Hvad
var det for filer, du kom til at vedhæfte? Hvis de har relevans vedr.
lysborde, så må du meget gerne sende dem til min private email-adresse, se
nedenfor. Husk at fjerne dyret.

Jeg har i øvrigt kikket i Den Blå Avis (www.dba.dk), hvor der er et par
lysborde til salg.

Venligst