Telia Xpress - Kan det bruges?
Fra : Michael Andersen

Dato : 11-12-03 21:22

Min kæreste ønsker sig en ny mobiltelefon i julegave og som sød kæreste har
jeg tænkt på muligheden.
Det billigste jeg ser til hende er Telia GratisSMS både i abb. og pris på
telefon.
Men jeg som Telmore kunde på 3. år er lidt bange for Telia.
Jeg har hørt en del om dem, som ikke er godt!
Hvad er godt og hvad er dårligt ved Telia?
Tør jeg lave et abb. hos dem? Hvad synes i? Har i andre forslag. Jeg læser,
så pengene har jeg ikke mange af!

På forhånd tak

Michael

Fra : Kim S

Dato : 11-12-03 21:55

Hun skal altså op på 600 SMS'er pr. måned før
abb. er betalt.... Hvis man ser bort fra prisen på
telefonen
De har generelt rod i regnskabet, så man skal se sine
regninger MEGET godt efter når de kommer.
Mvh, Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 11-12-03 23:01

Kim S wrote:

> Hun skal altså op på 600 SMS'er pr. måned før

Det nåes snildt personligt ligger jeg på ca 1800-2000 SMS pr. måned..
prøver ellers at spare.

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Kim S

Dato : 12-12-03 07:55

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
> Det nåes snildt personligt ligger jeg på ca 1800-2000 SMS pr. måned..
> prøver ellers at spare.
Dét var pokkers... Hård hud på tommelen ??

Mvh, Kim

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-12-03 08:39

Kim S wrote:

> Dét var pokkers... Hård hud på tommelen ??

Nej og det undrer mig faktisk

Det er faktisk meget dyrt for mig, at være hos Telmore, men med alle de
piger som skriver hele tiden, så er jeg desværre nok nødt til, at overveje
Telie Express, ikke fordi jeg er meget for det.... det er jo Telia?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-03 13:17

On Fri, 12 Dec 2003 07:55:14 +0100, "Kim S" <No@mail.dk> wrote:

>"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
>Dét var pokkers... Hård hud på tommelen ??

Tænk lige på at de der sammenkædede beskeder tæller som 1-2 eller 3
SMS-beskeder afhængigt af længde.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-12-03 18:52

Thunderbird [7100] wrote:

> Tænk lige på at de der sammenkædede beskeder tæller som 1-2 eller 3
> SMS-beskeder afhængigt af længde.

Præcis. _Der_ løber det hurtigt op.

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-03 19:18

On Fri, 12 Dec 2003 18:51:40 +0100, "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk>
wrote:

>Præcis. _Der_ løber det hurtigt op.

bare lidt trælst at man ikke kan se på sin regning hvor mange sms'er det
er man har sendt i løbet af regningsperioden . Har nemlig ikke sms
tæller i min nogle af mine mobiler (6610 og 3310)
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-12-03 19:35

Thunderbird [7100] wrote:

> bare lidt trælst at man ikke kan se på sin regning hvor mange sms'er det
> er man har sendt i løbet af regningsperioden . Har nemlig ikke sms
> tæller i min nogle af mine mobiler (6610 og 3310)

Du har Telia? Jeg kan via Telmore se hvor mange jeg har sendt... tør næsten
ikke kigge derinde mere

Kan tydeligt huske for ca. 6 måneder siden, da jeg nåede de 600 pr. måed.
"Nu skulle jeg fanme stoppe med at sms så meget"... det er ikke nemt

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-12-03 18:03

On Fri, 12 Dec 2003 19:35:18 +0100, "Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk>
wrote:

>Du har Telia? Jeg kan via Telmore se hvor mange jeg har sendt... tør næsten
>ikke kigge derinde mere

Jæps, jeg har Telia Express.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-12-03 22:31

On Thu, 11 Dec 2003 21:22:27 +0100, "Michael Andersen"
<michaelnakel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Hvad er godt og hvad er dårligt ved Telia?
>Tør jeg lave et abb. hos dem? Hvad synes i? Har i andre forslag. Jeg læser,

Folk siger at der er ballade med regningerne. Det må jeg ærligt indrømme
at jeg personligt ikke har erfaret og hvis hun kun holder sig til
SMS'erne og ikke ringer så skulle det ikke være så svært at holde øje
med om abb fuldstændig går i kiks.
Flemming Jacobsen

Fra : Irene

Dato : 11-12-03 23:05

Hørt! Jeg har lige sagt mit abb. op. Ikke så meget fordi jeg ikke kunne nå
at fyre en masse sms'er af, men fordi, som Kim siger, at de har så meget rod
i det derinde. Jeg ved godt, det ikke er alle, der har dårlige erfaringer
med det, men sådan er det vel med alle abb. Generelt synes jeg ikke at Telia
har det bedste omdømme og følte mig også tit røvrendt, når man en hel dag
ikke kunne sende sms'er eller fik en regning på 140 kr. fordi man i december
2002 ikke havde betalt 40 kr. for et abb. som man tidligere havde.

Held og lykke med det

Fra : Kaj Nielsen

Dato : 12-12-03 10:18

BEMÆRK: at telia har lavet ændringer til deres xpress abb fra 1.
januar så 75 % af samtaler og SMS skal være i telias net ellers bliver
SMS faktureret.

kn

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-12-03 11:18

"Kaj Nielsen" <kajnielsen1959@hotmail.com> wrote in message
> BEMÆRK: at telia har lavet ændringer til deres xpress abb fra 1.
> januar så 75 % af samtaler og SMS skal være i telias net ellers bliver
> SMS faktureret.

Har du mere info om det?
Et hurtigt blik på sms0kroner.dk afslører ikke noget omkring dette?

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : Søren Christensen

Dato : 12-12-03 17:53

"Kaj Nielsen" <kajnielsen1959@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> BEMÆRK: at telia har lavet ændringer til deres xpress abb fra 1.
> januar så 75 % af samtaler og SMS skal være i telias net ellers bliver
> SMS faktureret.

Det bliver da heller ikke det store problem. Det er da sjældent jeg har haft
brug for at roame med min anden telefon
med Telia abb.
Har iøvrigt aldrig haft problemer med Telia af nogen art.
Men bruger dog stadig Telmore på min ordinære telefon.

Venligst

Fra : Kaj Nielsen

Dato : 12-12-03 12:16

Vedr. abb ændringer fra 1. januar:
Telia.dk
privat
mobil
SE UNDER - lige nu
ændringer 1. januar
se punkt 12.1 litra e ( må gælde xpress abb også)

kn

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-12-03 13:12

> [...]
> SE UNDER - lige nu
> ændringer 1. januar
> se punkt 12.1 litra e ( må gælde xpress abb også)

Der står:
Punkt 12.1 Telia har ret til uden varsel at afbryde kundens forbindelse og i
visse tilfælde hæve eller ændre aftalen hvis: (det nye er at vi også kan
ændre aftalen)

Punkt 12.1 litra e (Helt nyt) Kunden i en fakturaperiode har haft 75% eller
mere af sin trafik (dvs. forbruget opgjort i antal minutter og/eller antal
SMS-beskeder) i andet dansk mobilnet end Telias.

Det læser jeg som de reelt kan opsige folk der har haft mere end 75% trafik
til et andet net end deres eget. Ikke at folk blive bonget for SMS hvis de
skriver mere end 75% af beskederne til andet end telia kunder. Er det mons
tro ikke for at kunne lukke de 'sms0kroner' kunder der misbruger tjenesten?

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-03 13:48

On Fri, 12 Dec 2003 13:12:01 +0100, "Dennis Pedersen"
<usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote:

> [...]
>tro ikke for at kunne lukke de 'sms0kroner' kunder der misbruger tjenesten?

Nok mere fordi at Telia mister væsentligt flere penge ved at du skal til
at roame med SMS'er. Men kan da egt godt forstå dem på et plan. Undrer
mig bare lidt at vi kunder ikke får en skid at vide.
Flemming Jacobsen

Fra : Lars Christensen

Dato : 13-12-03 01:13

On Fri, 12 Dec 2003 13:48:12 +0100, "Thunderbird [7100]"
<praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote:

>Nok mere fordi at Telia mister væsentligt flere penge ved at du skal til
>at roame med SMS'er. Men kan da egt godt forstå dem på et plan. Undrer
>mig bare lidt at vi kunder ikke får en skid at vide.

De har nok haft annoncer i de store landsdækkende dagblade.
Bl.a. TDC forventer at deres kunder læser disse annoncer. Så det
skulle ikke undre mig at Telia gør det samme.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-12-03 18:04

On Sat, 13 Dec 2003 01:12:55 +0100, Lars Christensen
<spamtrap@zunzhine.dk> wrote:

>De har nok haft annoncer i de store landsdækkende dagblade.
>Bl.a. TDC forventer at deres kunder læser disse annoncer. Så det
>skulle ikke undre mig at Telia gør det samme.

Jeg gider ikke abb på de landsdækkende dagblade så derfor er jeg jo
faktisk undtaget fra at få den information. Det kan da ikke passe, at
man skal betale for at få informationer fra sin udbyder af.
Flemming Jacobsen

Fra : Johnny

Dato : 15-12-03 20:53

Thunderbird [7100] wrote:

> Jeg gider ikke abb på de landsdækkende dagblade så derfor er jeg jo
> faktisk undtaget fra at få den information. Det kan da ikke passe, at
> man skal betale for at få informationer fra sin udbyder af.

Ja, den med de landsdækkende blade holder ikke. Hvis der sker
forrigelser eller værentlige ændringer så bør man informeres personligt
pr. brev eller telefon.

[Skjult reklame on]
Så er det rart at have et teleselskab, der informerer kunderne direkte,
hvis der laves væsentlige ændringer (som f.eks. SONOFON og Tele2 gør).
[Skjult reklame off]

Jeg finder det total usmageligt den måde hvor på f.eks. Telia og TDC
annoncere væsentlige ændringer. En lille annonce i Jyllandsposten, som
ingen ser, er IKKE godt nok.

Der er for øvrigt lige faldet afgørelse i en sag mod TDC, hvor en kunde
fik medhold i, at TDC ikke kunne hæve SMS taksen fra kr. 0,50 til kr.
2,70 uden skriftligt at informere kunden. Har desværre ikke lige et
link, men artiklen kan (hvis jeg husker korrekt) findes på jp.dk

Jeg kender en del, som konstant er udenfor Telia egen dækning her i det
mørke vestjylland. Men har de fået noget at vide? Nej...

--
Mvh. Johnny
Telefoner: Siemens MC60/S55/M50

Grossman's Misquote: Complex problems have simple, easy to understand
wrong answers

Fra : Lars Christensen

Dato : 13-12-03 01:10

> [...]

>tro ikke for at kunne lukke de 'sms0kroner' kunder der misbruger tjenesten?

Har en veninde som blev ringet op af Telia. De sagde at hendes Xpress
abonnement ikke var rentabelt for dem idet hun bor i et område hvor
Telia ikke dækker og at hun kunne vælge at enten skifte til et andet
Telia abonnement eller få lov til at sige sit abonnent op før tid
selvom hun ikke har haft det i 6 måneder endnu.