Internationalt kørekort
Fra : Jens Christiansen

Dato : 11-12-03 12:26

Hejsa!

Jeg står og skal til Californien en måned til januar 2004. Ville i den
forbindelse høre om det er påkrævet med et internationalt kørekort for at
køre/leje bil derovre.. Eller om man kan nøjes med sit "røde plastikkort"
som man har som kørekort i DK..

På forhånd tak!
Med venlig hilsen
Jesper Christiansen

Fra : Anders Buch

Dato : 11-12-03 12:32

"Jens Christiansen" <jhc@bonbon.net> wrote

> Jeg står og skal til Californien en måned til januar 2004. Ville i den
> forbindelse høre om det er påkrævet med et internationalt kørekort for at
> køre/leje bil derovre..

Nej - det danske kørekort er 100% validt i USA.

- Anders

Fra : bingo

Dato : 11-12-03 16:32

On Thu, 11 Dec 2003 12:25:52 +0100, "Jens Christiansen"
<jhc@bonbon.net> wrote:

> [...]
>køre/leje bil derovre.. Eller om man kan nøjes med sit "røde plastikkort"

Har lejet bil mange gange i USA og Canada + plus mange andre lande, og
er aldrig blevet afkrævet internationalt kørekort nogen steder.
Det bliver dog anbefalet ( ved ikke hvorfor), så hvis du vil være på
den sikre side, så kan du jo skaffe dig et - det koster vist ikke
meget mere end en 50´er .
Men helt ærligt tror jeg ikke du skal bekymre dig - det danske er
accepteret i USA.

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-03 10:42

"Jens Christiansen" <jhc@bonbon.net> wrote in message
> [...]
> køre/leje bil derovre.. Eller om man kan nøjes med sit "røde plastikkort"

Jeg kan også slutte mig til koret: Jeg har efterhånden lejet en del biler og
motorcykler i USA, og det har aldrig været noget problem med et dansk
kørekort.
Jeg blev sågar stoppet af politiet en gang, og heller ikke her var mit
danske kørekort et problem.

Hilsen
Biker-Torben
www.mc-rejser.dk

Fra : Jan A.

Dato : 12-12-03 20:32

Ja, man kan godt /sagtens køre på sit danske kørekort, men der har også
været en del tilfælde hvor man, hvis man bliver stoppet, har været ude for
at betjentene ikke kan læse ens "danske" kort og skal bruge utrolig lang tid
på at undersøge div. ting..de kan jo intet læse ud fra et dansk kørekort og
hvis de aldrig har set det før så kan man spilde lang tid...så jeg vil
anbefale at betale den smule det koster for et internationalt kørekort....

mvh
Lene Hansen

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 22-12-03 20:22

På den anden side må selv amerikanerne vel snart fatte at alle kørekort fra
EU-landene er ens (næsten da).

--
Mvh Sune

Udskift nejtaktilspam med indbakke hvis du vil maile!