Intimhygiejne??
Fra : Hans B

Dato : 11-12-03 09:21

Hej

Min nye hvalp (6 mdr.) har tendens til lidt udflod fra penis. Det ser
hverken betændt eller sygt ud. Men se til om han vil holde sig selv ren? Jeg
vasker ham lidt med lunket vand, men det ville være rart hvis ham kunne
ordne det lille nummer selv. Kommer det senere - eller kan jeg lærer ham
det?
Jeg skal lige nævne at jeg ikke er til sinds at vise ham hvordan han skal
gøre!!!

mvh

Hans

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-12-03 09:57

"Hans B" <Baldrian(remove)@get2net.dk> writes:

> [...]
> vasker ham lidt med lunket vand, men det ville være rart hvis ham kunne
> ordne det lille nummer selv. Kommer det senere - eller kan jeg lærer ham

Vores hund er nu næsten 7 år, og lider stadig lidt af
forhudsbetændelse. Når det er rigtig slemt, kan han ikke selv holde
det rent, og så plejer jeg at rense det med en mild
saltvandsopløsning. Heldigvis er han en meget nem hund, så jeg får lov
til det hele uden problemer.

Læs mere om forhudsbetændelse her:

http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_syg_forhudsbetaendelse.html

> Jeg skal lige nævne at jeg ikke er til sinds at vise ham hvordan han skal
> gøre!!!

Det kan jeg sådan set godt forstå...

Mvh Trine

http://www.triane.dk, juletræer, gran og julebutik
Tag familien med på skovtur og fæld dit eget juletræ.

Fra : Pwh

Dato : 11-12-03 13:17

Hans B wrote:
> [...]
> kan jeg lærer ham det?
> Jeg skal lige nævne at jeg ikke er til sinds at vise ham hvordan han

årh hvor er du sart, det er da ikke for meget forlangt at du demonstrerer
for hvalpen hvordan han skal gører ;)
Tyson led også af forhudsbetændelse inden han blev kastreret, jeg opgav at få
bugt med det men skyllede han tissemand med forskellige vædsker når det blev for meget.
Du kan i dyre domme købe et sæt hos dyrelægen, det består bare af en engangssprøjte
og noget sprit af en art. Du kan også bare købe en sprøjte på apoteket og noget klorhexidin eller brintoverilte.
Men det er vist noget man bare må lærer at leve med, større er problemet som regel heller ikke.

/Jens

Fra : Lykke

Dato : 11-12-03 16:38

Nej men du kan heller ikke selv . Hunden skal nok få det lært.
Poul

Fra : Hans B

Dato : 11-12-03 17:49

Tak for svarene. Som Nybagt fader, stiger bekymringen jo ved det mindste! Og
det er jo kun fordi man kommer til at holde af den lille rod!

(og selvom jeg er meget glad for ham, komme han ALDRIG op i min seng!!!!!!!)
mvh

Hans

Fra : Pwh

Dato : 11-12-03 17:54

Hans B wrote:
> Tak for svarene. Som Nybagt fader, stiger bekymringen jo ved det
> mindste! Og det er jo kun fordi man kommer til at holde af den lille
> rod!

Bare rolig, det skal nok gå over ;) ;)

> (og selvom jeg er meget glad for ham, komme han ALDRIG op i min
> seng!!!!!!!) mvh

Ja ja, det siger du nu
Held og lykke med ham.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-12-03 03:43

> [...]
> det er jo kun fordi man kommer til at holde af den lille rod!
>
> (og selvom jeg er meget glad for ham, komme han ALDRIG op i min

Hej Hans

Det er sjovt nok, når folk siger sådan, så varer det ikke længe før han
ligger der )....
Min gamle Schæfertæve lå altid sådan, at vore pander mødtes, det må have set
ømt ud .. Så var der selvfølgelig ingen der skulle vække far, eller stjæle
hans dyne

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 12-12-03 07:20

> [...]
> Min gamle Schæfertæve lå altid sådan, at vore pander mødtes, det må
> have set ømt ud .. Så var der selvfølgelig ingen der skulle vække

Ja, det er både hyggeligt og en dejlig tyverialarm at have en stor hund
til at ligge i sengen, Tyson bliver bare som regel kun liggende til jeg slukker lyset
og så fiser han op og lægger sig i sofaen. Katten er flinkere til at blive hos mig hele natten ;)

/Jens (som ikke synes at hans dyr er ulækre og derfor har dem i sengen)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-12-03 17:18

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hos mig hele natten ;)

> /Jens (som ikke synes at hans dyr er ulækre og derfor har dem i sengen)

Hej Jens

Ja men pladsen kan blive trang , og der kan da også være situationer,
hvor det måske ikke er så pokkers praktisk.

M.V.H.....Benny..

Fra : Pwh

Dato : 12-12-03 18:31

> Hej Jens
>
> Ja men pladsen kan blive trang , og der kan da også være
> situationer, hvor det måske ikke er så pokkers praktisk.
>
> M.V.H.....Benny..

Faktisk har jeg seriøst tænkt mig at udbygge min seng når jeg skal have
en hvalp mere i huset næste år, der kan godt blive pladsproblemer som du siger ;)
Jeg ved slet ikke hvilke situationer du evnt hentyder til , men hvis det er når der
skal skiftes sengetøj, så deltager Tyson meget aktivt.
Han ender altid med at ryge ned under lagnet, det har udviklet sig til lidt af en leg ;)

/Jens (der tror der er nogen der ryster på hovedet af os nu)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-12-03 18:26

> [...]
lidt af en leg ;)

> /Jens (der tror der er nogen der ryster på hovedet af os nu)

Hej igen Jens

Det vil jeg råde folk til at lade være med. Kommer de først igang, så kan
det være svært at stoppe igen. Men ja det er du nødt til, der skal jo være
god plads til at ligge og gasse den søndag morgen. Ellers skal du lade dem
tro, at det er forbudt område, så er der næsten ingen grænser for, hvor lidt
de kan fylde. Sådan lidt civil ulydighed er ikke altid helt at foragte.
Ellers må du jo se om du kan lokke ham ind i dynebetrækket, så er han klar
til vaskemaskinen.....Men lad være med at centrifugere med 1100 omdr, de
krøller som bare pokker bagefter )...

M.V.H.....Benny..