Ingen lydkort = lavere cpu-ydelse ?
Fra : L.M.L

Dato : 11-12-03 06:38

Jeg læste lige i et dansk computerblad, at hvis man bruger
det indbyggede lydkort i bundkortet, så kan man risikere
at det kræver mere cpu-ydelse, end hvis man bruger
et "løst" lydkort...
Er der noget hold i dette ?

Jeg har selv et Asus A7N8X, hvor jeg bruger det indbyggede
lydkort, og da jeg læste ovenstående, var min første tanke
at jeg skulle se at få købt mig et Audigy ... bare et af de billigste

mvh
Lars

Fra : XL

Dato : 11-12-03 07:52

Hej jeg ved ikke on det tar så meget som et grafik kort det bruger noget
men jeg sætter altid et billigt Live5,1
Det lyder alså bedre

Fra : Martin Johansson

Dato : 11-12-03 13:31

> [...]
> lydkort, og da jeg læste ovenstående, var min første tanke
> at jeg skulle se at få købt mig et Audigy ... bare et af de billigste

Hvis bundkortet er udstyret med nVidia Soundstorm er der ingen grund til at
skifte.
Det kræver det samme, måske endda mindre i Cpu ydelse end mange andre kort.
Kvilitetsmæssigt ligger soundstom på niveau med Live 5.1/Audigy.
Måske endda bedre, det bliver debbateret.

Det ser ud til at de ikke har taget højde for nVidia Soundstom i pågældende
blad.

Her er så lige et link til tomshardware
http://www6.tomshardware.com/game/20030405/index.html
Jeg bryder mig godt nok ikke om tomshardware.
Men jeg kunne ikke finde tilsvarende andetsteds.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-12-03 23:23

In article <PoTBb.4$X52.2@news.get2net.dk>, lovegreenNOSPAM@get2net.dk
says...