Kogebøger på internettet?
Fra : Silver

Dato : 11-12-03 02:25

Findes der nogle danske folk som har lagt kogebøger ud på nettet til frit
brug for alle?, med alverdens opskrifter?.

Hvis ja kan i ikke lige skrive URL så?

På forhånd tak.
Silver.

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 11-12-03 03:17

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> skrev i denne glade juletid...
> Findes der nogle danske folk som har lagt kogebøger ud på nettet til frit
> brug for alle?, med alverdens opskrifter?.
>
> Hvis ja kan i ikke lige skrive URL så?

Der er hundredevis af kogebøger! .. Søg fx på google.com.. Vupti!!

www.google.dk/search?q=kogeb%C3%B8ger&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=

Mvh. Peter W. Bosse

Peters Jul.
Jeg glæder mig i denne Tid;
nu falder Julesneen hvid,
og saa maa Julen komme!
Min Faer hver Dag i Byen gaar,
og naar han kommer hjem, jeg staar
og ser hans store Lomme.

Fra : Emil

Dato : 11-12-03 03:44

Silver skrev:

>Findes der nogle danske folk som har lagt kogebøger ud på nettet til frit
>brug for alle?, med alverdens opskrifter?.
>Hvis ja kan i ikke lige skrive URL så?

Hej Silver

Du kan bruge resten af natten (og december med) på:
http://intra.nakskov-gym.dk/biblio/Guide2/side26.htm

Og skulle du få problemer med at oversætte nogle ingredienser, så
er der hjælp at hente her:
http://www.xs4all.nl/~margjos/index.html

Det er min oplevelse, at jeg kan finde snart sagt enhver opskrift
på nettet. Der er dog et par begrænsninger:

1.   Jeg skal vide præsist hvad der skal søges efter. Der er
forskel på "tomat" og "tomater" o.s.v.

2.   Der er ikke nogen 'kvallitetsangivelse' eller lignende af
opskrifterne. Jeg skal altså prøve dem alle før jeg véd hvad der
bliver mest velsmagende.
Det medfører så, at jeg bedømmer en opskrift ud fra tidligere
erfaringer med ingredienserne, og vender tilbage til de 'syv
sædvanlige standardopskrifter' (SSS), blot med nogle få
variationer.

Der er en del deltagere i denne gruppe som interesserer sig for
god mad, og som har stor viden om tilberedning af specifikke
retter eller ingredienser.
Problemet er igen, at ingen spørger derom, for de véd ikke at der
sidder folk som har stor specialviden om emnerne, og som gerne
vil dele deres viden med os andre.

God fornøjelse med linkene.

m.v.h. Emil

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 11-12-03 09:51

"Silver" <dsl46016@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Findes der nogle danske folk som har lagt kogebøger ud på nettet til frit
> brug for alle?, med alverdens opskrifter?.

> [...]

Jeg synes da du skulle kigge på det relativt nye gratis-site
www.cookingwise.dk
De har efterhånden fået samlet rigtig mange spændende opskifter...

Bjarke