Makral i tomatsovs
Fra : Selma Sehic

Dato : 10-12-03 23:34

Min kat elsker makral i tomatsovs, men jeg ved ikke om det er godt for
kattens mave. Fisk er god for katte, men tomatsovs er jeg ikke helt sikker
på...

Nogen der kan svare på dette

Hilsen
Selma

Fra : Jokerman

Dato : 11-12-03 00:03

"Selma Sehic" <selma@aub.dk> skrev i en meddelelse
> Min kat elsker makral i tomatsovs, men jeg ved ikke om det er godt for
> kattens mave. Fisk er god for katte, men tomatsovs er jeg ikke helt sikker
> [...]
Det er glimrende som et supplement, men det skal ikke være det eneste. Jeg
bruger det i kombination med tørkost, som en lille lækkerbisken. Min Frida
elsker det. Jeg har læst ,at man ved killinger kan se om de kan lid det ved
at se på halens stilling mens de spiser. Hvis halen er helt stiv og ca. en
cm. over jorden kan den rigtig godt lide det. Den er totalt koncentreret om
at spise. Jeg prøve med makrel i tomat og ganske rigtigt. Halen var helt
stiv og en cm. over jorden så den elskede det. Men det skal altså ikke være
det eneste. Om ikke andet så fordi du risikerer at den får dårlige tænder af
den våde kost. Tørkost er med til at styrke kattens tænder.

Hilsen Jokerman

Fra : Selma Sehic

Dato : 11-12-03 00:22

Nej, min elskede kat spiser Prescription Diet T/D som er godt for tandsten,
men makral få hun måske 2 gang om ugen, men en lille portion. Hun er MEGET
kræsen og spiser kun tørkost kattemad.

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 11-12-03 07:41

Hejsa

Jeg har et tillægsspørgsmål til det her med markral i tomat -- Mine katte
elsker tun - men får det kun sjældent fordi jeg ved det ikke er godt for dem
( ka' ikke lige huske hvorfor .. haha ) -- men er markral bedre ??? Så kunne
man jo bruge det som lidt guf ind i mellem, måske med bedre samvittighed end
tunen ???

Hilsen Pia og de mange misser

--
Look at my quilts, cats and other stuff :
http://community.webshots.com/user/pia_denmark

Fra : zasha

Dato : 11-12-03 13:11

> Min kat elsker makral i tomatsovs, men jeg ved ikke om det er godt for
> kattens mave. Fisk er god for katte, men tomatsovs er jeg ikke helt sikker
> [...]
Kan kun tale af erfaring, da min Mulle elsker tomatsovs fra makrel...han
fejler skam intet, udover en lettere overvægt, men det skyldes sikkert meget
andet end tomatsovs fra makreldåsen*G*
Så vidt jeg ved er det jo bare tomat og olie....så hvis du giver det med
måde, kan jeg ikke forestille mig det skulle være et problem.

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk/godter.html
(sæsonpræget chokoladeside ;)

Fra : Selma Sehic

Dato : 11-12-03 14:23

Tak for jeres svar.....
Så kan jeg give min Cicko makrel uden at have bekymringer

Hilsen
Selma