Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Mulighed for TVout
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 10-12-03 23:23

Meget kort historie:
Købt et Abit Siluro fx 5200, kan ikke få tvout til at virke...

Kortet har en S-VHS udgang, og jeg har prøvet med den medfølgende
svhs->composite converter til mit tvs composite indgang.... virker ikke..
Køber så et stik som burde kunne det samme, bare til scart porten... virker
ikke.
Har prøvet med et svhs kabet, og et composite kabel og de forskellige
convertere.. virker ikke.
System:
Abit nf7s bios #19
windows 2000 alle opdateringer og nyeste SP
Nyeste detonator driver
Nyeste Nforce drivere
Alt er gen- og reinstalleret, uden resultat.
Prøvet med Nvidias nview, og tvtool.. virker heller ikke.
Sender så kortet til RMA, får det smidt i hovedet igen og de siger at det
virker fint. (plus en regning ! )
Et ældre GF2mx kort er prøvet i computeren, med samme kabler/stik og tv,
virker perfekt.
Er der mere jeg kan gøre ? Mit næste skridt bliver vel at prøve kortet i
mine venners computere og med deres tv....
Skal lige siges at der godt kan ses noget på tv. Det er bare sort/hvid (ja
kender godt til composite/Svhs problemet!) men billedet hopper også så
meget, at man knapt kan se hvad skærmen viser -altså totalt ubrugeligt !

--
/Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Jante

Dato : 11-12-03 06:24

"Bjarke Ravn-Jonsen" wrote:

> [...]
> kender godt til composite/Svhs problemet!) men billedet hopper også så
> meget, at man knapt kan se hvad skærmen viser -altså totalt ubrugeligt !

Sæt kortet til PAL (eller tv'et til NTSC) ?

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 11-12-03 22:41

In news:br8v1e$m44$1@dknews.tiscali.dk ,
Jante <make@my.day> typed:

> Sæt kortet til PAL (eller tv'et til NTSC) ?

Well så vidt jeg kan se står kortet i nvidia driverne til NTSC, man hvor
dælen kan jeg ændre det ?
Der står bare: nView-skærm1 : TV NTSC-M... Fanerne under
"enhedsindstillinger for tv er grå -altså ikke aktive ...
Jeg husker en gang, at jeg havde et gfx kort, hvor man via en jumper kunne
vælge tvout format, jeg kan dog ikke finde en sådan på mit kort. Er der
andre muligheder ?