Sådan kan det også gå - Var : Jeres vurder~
Fra : Me & my pc.

Dato : 10-12-03 22:23

Syntes lige i skal have en opfølgning på historien.

Vi havde jo haft kik på denne Hobby 460 fra 86, som vi mente at vi kunne få
til en for os god pris.

Vi var faktisk kommet så langt med sælger, at vi havde aftalt at vi skulle
have et salgsmøde på lørdag, for at bytte sedler ( penge / indreg. attest ).

Så var jeg en tur i banken i dag, for lige at kikke lidt i bilbogen om der
var skjult gæld i vognen ( Man kan jo aldrig vide ) og utroligt nok, så
havde Den danske bank et pantebrev i den på 15000,00 kr.

Det var jo ikke så godt !

Jeg ringede til sælger og spurgte om jeg ikke kunne få en kopi af indreg.
atteste, fordi min bank ville se dem i forbindelse med økonomien. Jo den
skulle han nok finde frem. Han ville ringe tilbage når den var klar !

½ time senere ringer hans kone og fortæller at de havde glemt at de havde et
pantebrev i vognen og at de slet ikke må sælge den for banken !

Surt show, når man lige havde sat næsen op efter en billig campingvogn

Men trods alt fedt nok, at vi ikke kom til at hænge på deres gæld.

Moralen må være, at man ikke altid skal stole på flotte ord og at banken
nogle gange kan være ens bedste ven !

God jul alle sammen

En campist uden vogn

K. Larsen

Fra : Flemming Udbj?rg

Dato : 11-12-03 07:53

Hvis du er voldsomt forelsket i vognen kan du da tilbyde sælger at
købe den - mod at du betaler 15.000 kr. til banken mod et frigjort
pantebrev og så betaler resten til køber.

I krig og kærlighed gælder alle kneb.

Fra : Sten bo

Dato : 11-12-03 09:21

Flemming Udbj?rg wrote:
> Hvis du er voldsomt forelsket i vognen kan du da tilbyde sælger at
> købe den - mod at du betaler 15.000 kr. til banken mod et frigjort
> pantebrev og så betaler resten til køber.
>
> I krig og kærlighed gælder alle kneb.

Ikke noget mystisk i det.

Din egen bank kan ordne sagen ganske rutinemæssigt, sker i 100 vis af
tilfælde hver dag, koster som regel ikke noget.

Banken kontakter, efter aftale med sælger, og med de nødvendige
oplysninger, (Reg att. Stelnummer, model -Bilbogen) finianseringen -
panthaveren og aftaler indfrielse og aflysning af pant, indfrir pantet, og
ubetaler/overfører eventuelt overskud til sælger. Og har ansvaret for at det
hele går godt. Som sagt uden gebyr.
Selvfølgelig skal panthaver være indforstået - men en opringning til dem fra
sælger gir som regel en tilladelse og opgørelse pr. dato - næste afdrag. -
Men banken har fuldstændig tjek på det - så du ikke komme i klemme. Skal
bare aftales med sælger og panthaver.

mvh
sten bo

Fra : Hans Jørgen

Dato : 11-12-03 09:50

Hejsa
Går man ind på http://www.nettidende.dk/txt/Tingbladet/
og i søgefeltet skriver et person navn samt i feltet til højre for
datofeltet vælger alle år (i dropdownmenuen)
så vil man kunne se om der er pant i en bil-campingvogn osv.
blot et tip!
--
Venlig hilsen - Hans Jørgen
Masser af CampingStuff på http://www.campingstuff.dk

Fra : Sten bo

Dato : 11-12-03 10:03

Sten bo wrote:

> Din egen bank kan ordne sagen ganske rutinemæssigt, sker i 100 vis af
> tilfælde hver dag, koster som regel ikke noget.

Nå ja- fordi Dommerkontoret oplyser et pant på kr. 15.000 i x hos xx kan
gælden jo godt være betalt ned - det kan man ikke se.
og vi kender familie der købte en bil af en Enke hvor der var et ikke
aflyst pantebrev på bilen - (betalt ud) - men stod i tingbogen - og så
havde et farligt bøvl med at få konen til at afmelde sagen.Hun troede at hun
kom i klemme - eller mistede et eller andet. Skal man sælge igen er det
rart med rent bord.
Bilbogen - Dommerkontoret i Århus.tlf. 86129145

mvh sten bo

Fra : Work all day

Dato : 11-12-03 17:00

Jamen du har da ret.

Men det var nu heller ikke mig som aflyste handlen, men sælger.

Han var nok ikke for begejsteret over at se købsprisen på 20000 blive til
5000 til ham

Kim

Fra : SB

Dato : 12-12-03 23:18

"Work all day" <No@mail.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men det var nu heller ikke mig som aflyste handlen, men sælger.
>
> Han var nok ikke for begejsteret over at se købsprisen på 20000 blive til

5000 kr er da bedre end ingenting, der ud over sparer han jo også afdragene
på vognen fremover, så lidt penge bliver det vel til i den sidste ende

/Søren

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 13-12-03 23:05

"SB" <sfb(slet-dette)@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
afdragene
> på vognen fremover, så lidt penge bliver det vel til i den sidste ende

Tjah - personligt ville jeg studse lidt over at manden (og konen) har
"glemt" at de stadig betaler månedlige afdrag på deres lån i cv'en.
For mig - som snart gammel regnskabsmand - lyder det lidt søgt at man helt
har glemt en fast udgiftspost, der dog må fylde en pæn del i deres budget.
Jeg tænker straks: hvad er der ellers af skjulte fejl på vognen ? Eller var
det "kun" restgælden, de prøvede at tørre af på mig....
Især når de pludselig slet ikke vil sælge vognen efter afsløringen.

Men jeg er osse kendt for at have en snavs tankegang

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Harry

Dato : 14-12-03 12:01

> Jeg tænker straks: hvad er der ellers af skjulte fejl på vognen ? Eller var
> det "kun" restgælden, de prøvede at tørre af på mig....

Jeg tænkte faktisk på det samme. Læren må være at
1) Tjek vognen for restgæld.
2) Lav en fugtighedstest.
3) Lad et kompetent værksted - f.eks. med DCU-anerkendelse - lave et
teknisk tjek, så der er fuldkomment overblik over evt. omkostninger af
en brugt vogn.

Men hvis vi som forbrugere skulle stå lidt sammen, ville det jo være
rarart om vi fik at vide hvilken forhandler det var som ville bære sig
sådan ad....en aansvarsbevidst forhandler ville vel selv kontrollere
disse ting - eller hvad. Kan man ikke stole på det?

Fra : phk

Dato : 14-12-03 13:54

"Harry" <hansduggen@direkte.org> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan ad....en aansvarsbevidst forhandler ville vel selv kontrollere
> disse ting - eller hvad. Kan man ikke stole på det?

Jo, det kan man stole på.

Men kun når det er en ansvarsbevidst forhandler det drejer sig om. GDSGD.
Går den, så går den.

--
Per, Esbjerg

Fra : Work all day

Dato : 15-12-03 08:59

Det var en privat mand og ikke en forhandler.

Og var vi kommet så lanft, at jeg havde set vognen indvendigt, så havde jeg
nok også fundet ud af at gulvet flød.

Jvf. campingmutter på den plads som vognen stod på og som jeg også kender,
havde den det ikke godt i forenden = FUGT: Hvilket passer godt overens med
de ting som jeg fik oplyst kunne være specielt dårligt for den model.

Jeg har vist vundet mest på mit fodarbejde, men ærger mig alligevel over at
jeg ikke er blevet vognejer, endnu !

Kim