Billigt USB diskettedrev hos Aldi
Fra : Carsten Sigsgaard

Dato : 10-12-03 19:53

Hej Alle

Hvis nogen mangler et godt gammeldags diskettedrev kan Aldis tilbud
denne uge anbefales.
Det er et USB diskettedrev mærket NorthQ. Prisen er 199 kr. og det
virker fint uden drivere på Panther.

Carsten

--
mailadresse: sigsgaardSNABELAgmx.net

Fra : Peter Ursin

Dato : 10-12-03 21:42

"Carsten Sigsgaard" <hedgehog@spiked.sho> wrote in message
> [...]
> denne uge anbefales.
> Det er et USB diskettedrev mærket NorthQ. Prisen er 199 kr. og det

Men hvem bruger diskettedrev idag når en usb-pen er næsten samme pris

Peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-12-03 22:10

Peter Ursin <ZorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Men hvem bruger diskettedrev idag når en usb-pen er næsten samme pris

Jeg er helt enig med dig, men i nogle tilfælde kan det være godt at
have. Min kone er f.eks. en almindelig pc-bruger, og i hendes verden er
det helt almindeligt at bruge disketter. Heldigvis har hendes IBM
Thinkpad eksterne diskettedrev, så det propper vi bare i min PowerBook,
hvis vi skal udveksle filer, hvis vi er et sted uden
internetforbindelse. Ellers sender vi bare en e-mail til hinanden. Det
er meget hurtigere end at bære en diskette fra stuen og ind i køkkenet.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 11-12-03 12:22

> [...]
> internetforbindelse. Ellers sender vi bare en e-mail til hinanden. Det
> er meget hurtigere end at bære en diskette fra stuen og ind i køkkenet.

Jeg er lidt chokeret over, at din kone ikke må sidde inde i stuen.

--
Christian

Fra : Thomas Hansen

Dato : 12-12-03 15:30

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Jeg er lidt chokeret over, at din kone ikke må sidde inde i stuen.
Ville du måske have en almindelig PC-bruger i DIN stue???

/Thomas

--
All hail the black pussy!

Reply to thomash-at-skydebanen.net
iChat: thoomz

Fra : sigsgaard

Dato : 11-12-03 10:16

[klip]

> og det virker fint uden drivere på Panther.

Efter lidt mere test af drevet, har jeg fundet ud af, at det IKKE kan
læse HFS(+), eller Unix formaterede disketter.
Drevet kan læse fra- og skrive til ms-dos formaterede diske. Jeg kan
IKKE formatere disketter på min mac (PB12" + OSX 10.3.1!

Hermed vil jeg delvist tilbagetrække anbefalingen, men hvis man kan
leve med begrænsningerne fungerer det ok.

MVH
Carsten

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 11-12-03 17:02

sigsgaard wrote:
> [klip]

> Efter lidt mere test af drevet, har jeg fundet ud af, at det IKKE kan
> læse HFS(+), eller Unix formaterede disketter.

Betyder det at drevet IKKE kan benyttes til at hente filer til gamle
systemer som 7.1 ell. 7.5 overføre dem til diskette og derefter anvende
dem på ældre Mac uden CD-rom ???

Fra : Carsten Sigsgaard

Dato : 11-12-03 20:04

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:
[klip]
> Betyder det at drevet IKKE kan benyttes til at hente filer til gamle
> systemer som 7.1 ell. 7.5 overføre dem til diskette og derefter anvende
> dem på ældre Mac uden CD-rom ???

Jeg TROR ikke at det kan lade sig gøre med dette drev! Men hvis de
"gamle" systemer kan læse ms-dos formaterede disketter så kan filerne
vel bare lægges på en dos-formateret diskette og overføres.
Jeg tror problemet er, at de "gamle" mac-diskettedrev varierede
hastigheden alt efter hvor på disken der blev læst/skrevet, pc-drev
kører med konstant hastighed.
jeg har forsøgt at sætte mac-formaterede disketter i drevet og forsøgt
at formatere disketter, både HFS og ms-dos, men får en fejlmeddelelse
hver gang, plus én gang var jeg nødt til at genstarte mac'en vha.
powerknappen!

Carsten
--
mailadresse: sigsgaardSNABELAgmx.net

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-12-03 13:26

christian.bech@mail.tele.dk (christian bech) writes:
>Jeg er lidt chokeret over, at din kone ikke må sidde inde i stuen.

Arhh, det er da rart at høre at det ikke er alle steder at sæderne er i
forfald ))

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11