Fra Davids søn (Digicam)
Fra : David Blangstrup

Dato : 10-12-03 18:59

Kære Allesammen.

Jeg skriver fra min fars iMac og da han har sagt at i er søde og rare
tænkte jeg at i måske kunne hjælpe mig.

Jeg kunne virkelig godt tænke mig et godt råd eller to, da jeg står og
skal købe digitalt kamera. Jeg skal bruge det som hobby, jeg skal bruge
det til min journalistlinje på min højskole og jeg skal bruge det til at
tage billeder til min weblog. Weblog: www.jobo.blangstrup.org

Jeg har et par krav til det, men grundlæggende skal det være god
kvalitet allround:

Det må aller aller højst koste 4000 kr med fragt etc
Det skal skyde minimum 3.8 Mpix
Der skal min. være 16 mb indbygget ram
batteriet skal være solidt og genopladeligt.
Der skal være kabel til direkte standard USB upload til min computer.
Kameraet skal kunne tage nogle allround solide billeder til alle
lejligheder.

Min PC som har disse specifikationer skal også kunne leve op til
kameraet, da de fleste har minimum systemkrav:

amd 600 mhz duron processor
128 Mbyte ram
Win 98, 98SE, 98ME
USB 1.1 (standard)

Jeg må da også lige nævne at de på min højskole bruger mac.

Jeg har især bidt mærke i 'Canon powershot a80' og 'canon digital ixus
400', som gode solide investeringer, men forslag til andre kameraer og
mærker er meget velkomne.

Andre råd og eller links, tips eller tricks er også meget velkomne. For
mig hænger pengene ikke på træerne, så gode råd er bestemt dyre.

På forhånd tak!

Mvh. Jonathan Blangstrup
(NB: Min far er David Blangstrup)
--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Franz Berliner

Dato : 10-12-03 19:51

David Blangstrup wrote:

> Jeg har især bidt mærke i 'Canon powershot a80' og 'canon digital ixus
> 400', som gode solide investeringer, men forslag til andre kameraer og
> mærker er meget velkomne.

Jeg er meget tilfreds med Ixus 400 som også passer godt i forhold til
hvad du vil give. Det tager fine allround billeder på automatikken og
det er også muligt at indstille de ting man ønsker selv. Det bruger
standard flashkort, så du kan få 128mb plads for ca. 300 kr.

Fra : Morten

Dato : 10-12-03 23:41

David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:

> Jeg ma da ogsa lige naevne at de pa min hojskole bruger mac.

Computeren er underordnet.

> Jeg har isaer bidt maerke i 'Canon powershot a80' og 'canon digital ixus
> 400', som gode solide investeringer, men forslag til andre kameraer og
> maerker er meget velkomne.

Vaelg noget med ordenlige manuelle indstillinger, her er canons 60, 70
og 80'ere i saerklasse til prisen. Ellers ville jeg kigge paa Minolta,
i saerdeleshed 414'eren som udemaerker sig ved fornuftige manuelle
indstillingsmuligheder, og en overordenlig god optik med 4x zoom
(minoltaen kan desuden gemme i TIFF, men det vil du ikke da det
fyulder rigtig meget) Desvaerre kan ingen af kamararene i den
prisklasse saavidt jeg ved gemmme i RAW HVis du kan presse et
Canon S40/45/50 ind i dit butget gaar du ikke fejla af det, det har
alle de manualle indstillingsmuligheder du maatte oenske og kan gemme
i raw.

S400 er laekker men indstillingsmulighederne er ret begraensede,
hvilket du muligvis vil fortryde.

> Andre rad og eller links, tips eller tricks er ogsa meget velkomne. For
> mig haenger pengene ikke pa traeerne, sa gode rad er bestemt dyre.

kig paa <http://dpreview.com> uden sammeliogning det mest serioese
website om digital fotografering.

> Pa forhand tak!

> Mvh. Jonathan Blangstrup

Oev her troede jeg at jeg skrev til Jesus Kristensen

--
Morten

Fra : Morten

Dato : 11-12-03 00:15

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Oev her troede jeg at jeg skrev til Jesus Kristensen

Min bibelhistorie skal vist genopfriskes, jeg mente selvfoelgelig ham
med dronningen af Saba og minerne.

--
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-12-03 23:35

> [...]

> Det skal skyde minimum 3.8 Mpix
> Der skal min. være 16 mb indbygget ram
> batteriet skal være solidt og genopladeligt.

Du har allerede fået et par svar, men jeg har lige et par kommentarer.
Husk, at du skal have penge til tilbehør som hukommelseskort, batterier
(evt. ekstra), oplader og taske. Hvis kameraet bruger almindelige
batterier, er der sjældent oplader eller opladelige batterier med, og de
er nødvendige. Bruger kameraet specialbatterier, er oplader og batteri
vist altid med. Ekstra batterier kan være gode at have. Specialbatterier
kan som regel fås uoriginalt betydeligt billigere, og de er som regel
glimrende (eks. <http://www.batterier.dk>).
Med dit budget kan du sagtens få et godt udstyr. Men se dig godt
for med prisen. Måske er det allerbilligste lidt for risikabelt. Det er
som regel parallelimport med tysk manual og tvivlsom service (selv om
mange nu har fået god service af discountbutikkerne på nettet, så måske
er frygten ubegrundet). Omvendt er visse fotohandlere meget dyre, og de
har ofte den gamle model til fuld pris. Og da de har brug for at få
pengene ind, som de har givet for den, fortæller de dig ikke automatisk,
at det er en gammel model.
Hvorfor låser du dig fast på et bestemt antal megapixel? Det må
dreje sig om, at kameraet tager gode billeder. Der fås dårlige og
billige kameraer med 5 megapixel. Omvendt findes gode kamerar med 2-3
megapixel. For få år siden var topmodellerne med 1,3 megapixel, og de
kunne tage gode billeder.
Der er altid kun et lille RAM-kort med. Det er ligesom til en
computer. Du kan lige så godt indstille dig på at købe mere fra starten.
Et 16 MB kort rækker til 15 billeder. Da du alligevel skal købe et nyt
kort, kan det være ligemeget, hvilket kort, der er med.
Nogle elsker specialbatterier. Der følger som regel batteri og
oplader med. Til gengæld er batterierne dyre, selv om man kan købe dem
uoriginalt. Til mit Canon S45 koster et originalt batteri 599,- og et
uoriginalt 299,- kr. Bruger kameraet AA-batterier som f.eks. Canon A80,
så skal man selv købe dem. Men til blot kr. 299,- kan man godt få en god
oplader og et måske to sæt opladelige AA-batterier. Og så kan man købe
opladelige AA-batterier til mange andre ting i hjemmet (cykellygter,
Gameboy etc.).

> Jeg har især bidt mærke i 'Canon powershot a80' og 'canon digital ixus
> 400', som gode solide investeringer, men forslag til andre kameraer og
> mærker er meget velkomne.

Begge er gode. Jeg vil tro, at den elektroniske indmad og objektivet er
ens. Ixus 400 er elegant, lækkert og kompakt. A80 er har flere manuelle
indstillinger og muligheder, men er ikke så lækkert eller kompakt. Jeg
kan godt lide Canon, men Nikon, Sony og flere andre laver også gode
kameraer. Serien med A60, A70 og A80 er dog berømt for at give mange
manuelle indstillingsmuligheder, som ellers først findes på langt dyrere
kameraer. Men det er jo ikke sikkert, du har brug for dem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 12-12-03 02:12

Henrik M"unster <henrik@muenster.dk> wrote:

> Begge er gode. Jeg vil tro, at den elektroniske indmad og objektivet er
> ens. Ixus 400 er elegant, laekkert og kompakt. A80 er har flere manuelle
> indstillinger og muligheder, men er ikke sa laekkert eller kompakt. Jeg
> kan godt lide Canon, men Nikon, Sony og flere andre laver ogsa gode
> kameraer. Serien med A60, A70 og A80 er dog beromt for at give mange
> manuelle indstillingsmuligheder, som ellers forst findes pa langt dyrere
> kameraer. Men det er jo ikke sikkert, du har brug for dem.

Jeg vil lige tilfoeje at Olympus's C-4000z nu er nede i 2800kr, det
bruger almindelige batterier, har alle de indstllinger og features, kong Saul
maate oenske, desvaerre bruger det smartmedia kort, dvs max kapacietet er
128MB pr. kort. Desvaerre kan det i lighed med andre kamarare til
under 5K ikke gemme i raw - Her er billigste alternativ Canons S50 til
3700kr inkl oplader (specialbatteri), man kan dog ikke tilslutte
ekstern blitz. Nikon's 4300 er nu ogsaa kommet under 4K kroner, og
har i lighed med S50 og C-4000z alle de manuelle
indstillingsmuligheder almindelige doedelige kan oenske sig.

Skulle jeg traeffe valget ville jeg ikke vaere i tvivl: Canon S50, pga
den kompakte stoerelse, den lette betjaening, den laekre finnish,
CF-kort og muligheden for RAW. En ekstern flash ville jeg formegenlig aldrig
medbringe alligevel.

--
Morten, der selv har en IXUS V2: laekker og kompakt, men til
tider mangler der manuelle indstillingsmuligheder og zoom.

Fra : Thomas (8260)

Dato : 13-12-03 13:03

Desvaerre kan det i lighed med andre kamarare til
> under 5K ikke gemme i raw -

Hva? Mit Canon G3 kan da fint gemme i RAW, og koster under 5k
Canon G3 kan jeg i øvrigt stærkt anbefale. Jeg ved ikke hvad prisen er
nede i, men tjek selv på www.edbpriser.dk.

De har rigtig mange indstillingsmuligheder, høj opløsning,
udvidelsesmuligheder mht. flash og optik og anvender CF-kort.

Man kan forbinde kameraet direkte til pc'en (hvilket jeg tror de fleste kan)
G3'eren kan anbefales

Mvh

Thomas

Fra : Morten

Dato : 13-12-03 16:38

"Thomas (8260)" <spammers-will-be-prosecuted@neumann.dk> wrote:

> Desvaerre kan det i lighed med andre kamarare til

> Hva? Mit Canon G3 kan da fint gemme i RAW, og koster under 5k
> Canon G3 kan jeg i ovrigt staerkt anbefale. Jeg ved ikke hvad prisen er
> nede i, men tjek selv pa www.edbpriser.dk.

Jeg har ikke regnet den med da, jeg troede at det var en udloebet model.
"normalprisen" er vist i lighed med kamaraet i en klasse eller to
over hvad kong salomon efterspoerger. Hvis han har raad til en saadan
sag er der ingen tvivl om han faar meget for pengene og top kvalitet -
det er bare saa stort. Skulle jeg ud og bruge penge i dag ville jeg
kigge alvorligt paa Sonys DSC-V1, det er en del mindre og skulle efter
sigende vaere lynhutig i forhold til alle konkurenterne. prisen er nu
nede i 4.5K eneste minus er at heller ikk e det kan gemme i raw.

--
Morten

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-12-03 11:09

> [...]

> sigende vaere lynhutig i forhold til alle konkurenterne. prisen er nu
> nede i 4.5K eneste minus er at heller ikk e det kan gemme i raw.

....og at det bruger Memorystick, som er dyre. Men ellers har det fået
rigtigt gode anmeldelser!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten

Dato : 14-12-03 13:32

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> ...og at det bruger Memorystick, som er dyre.

Ja desværre, men man kan købe kort der ikke er labeled sony, og så er
det ikke helt så slemt.

> Men ellers har det fået rigtigt gode anmeldelser!

Yep, det jeg især synes springer i øjenene er shutterlag og
hastigheden på dens autofukus, lige de ting der normalt er
digitalkamararenes svage punkt.

--
Morten

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-12-03 14:16

> [...]

> Yep, det jeg især synes springer i øjenene er shutterlag og
> hastigheden på dens autofukus, lige de ting der normalt er

Og billederne er ok, men stadig ikke som Canon S50

Fra : Morten

Dato : 15-12-03 00:19

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Og billederne er ok, men stadig ikke som Canon S50

så skulle du se de 120 billede jeg just ahar taget med et A60, rigtig
mange af dem er deciderede ubrugelige - men det er vist en fejl 40.

--
Morten

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-12-03 03:01

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> så skulle du se de 120 billede jeg just ahar taget med et A60, rigtig
> mange af dem er deciderede ubrugelige - men det er vist en fejl 40.

Kan man (også) lave tsatesflej på en Canon S50

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Morten

Dato : 15-12-03 15:30

> Kan man (også) lave tsatesflej på en Canon S50

helt sikkert

--
Morten

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-12-03 18:45

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> så skulle du se de 120 billede jeg just ahar taget med et A60, rigtig
> mange af dem er deciderede ubrugelige - men det er vist en fejl 40.

A60'eren skulle da ellers være god nok, men dog et stykke fra de dyrere
modeller. Der ER forskel.

Fra : Morten

Dato : 15-12-03 19:14

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> A60'eren skulle da ellers være god nok, men dog et stykke fra de dyrere
> modeller. Der ER forskel.

Det burde lever billeder i samme kvalitet eller brede end min egen
Ixus V2, men lysmåler og autofokus opfører sig bestemt ikke ens på de
to modeller - jeg tror de er derfor billederne blev /så/ sjove. Men
jeg er i det mindste ærlig og vedkender mig fejl40 (dvs det er nok
nærmere fejl2)

--
Morten

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-12-03 22:50

> [...]

> to modeller - jeg tror de er derfor billederne blev /så/ sjove. Men
> jeg er i det mindste ærlig og vedkender mig fejl40 (dvs det er nok

A60 kan jo flytte fokuspunkt til vist nok fem forskellige steder i
billedet. Det gætter, hvor den vigtige del af motivet er. Dermed gætter
den jo også forkert nogle gange. Ixus V2 fokuserer måske altid i midten,
som det ellers er almindeligt. Det kan måske have snydt dig.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten

Dato : 16-12-03 03:40

> [...]
> den jo også forkert nogle gange. Ixus V2 fokuserer måske altid i midten,
> som det ellers er almindeligt. Det kan måske have snydt dig.

snydt blev jeg i al fald, skal lige lære kamararet bedre at kende for
at kunne fotografere i i rum med levende lys. Mit V2 har tre fokuspukter,
og jeg kan i en håndvending skifte til kun ét - det kan man også på
A60'eren - men jeg kan ikke lige huske hvad jeg har gjort.

--
Morten

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-12-03 21:48

On 2003-12-13, Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> sigende vaere lynhutig i forhold til alle konkurenterne. prisen er nu
> nede i 4.5K eneste minus er at heller ikk e det kan gemme i raw.

De er begyndt at holde lidt på modellerne. Jeg har selv været turen
igennem Agfa G309 (640x480 pixels), Canon A20 (glad for dette),
Nikon Coolpix 4500 (godt kamera, intern optik så jeg har stepup ring
så jeg kan bruge det med kikker etc), og så har jeg lige købt et
Minolta DiMage G400, som næsten svarer til Canon S400. Det har dog
et shutterlag på langt under 1/2 sekund. Hvis jeg tager et billede af
et stopur, så når det ikke op på 0.5 sekunder.

Første billede er taget 0.9 sekunder efter det er tændt.

Der er mange ting at vurdere på. Minoltaen købte jeg pga størrelse.
Mit Nikon er for stort til lommen.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-12-03 11:09

> [...]

> den kompakte stoerelse, den lette betjaening, den laekre finnish,
> CF-kort og muligheden for RAW. En ekstern flash ville jeg formegenlig aldrig

Jeg vil gerne indskyde, at jeg er helt enig med Morten. Jeg har selv et
Canon S50 og det er virkeligt lækkert og har alle mulige manuelle
indstillinger, som man dog kun sjældent har brug for.

Billedkvaliteten er super, virkelig i top, men Olympus C4000 tager også
rigtigt gode billeder, så her vil jeg skyde det til at være næste dødt
løb. En af mine kammerater har netop det kamera og er meget glad for
det, men begrænsningen med Smartmedier er dog noget af en stopklods. 128
MB er ikke meget i dag og det kræver endda originale Olympus kort, hvis
man skal bruge panorama-funktionenen, hvilket er ren chikane, for de
koster det hvide ud af øjnene.

Canon S50 billeder kan ses på http://gallery.rfn.dk, hvilket er mit eget
galleri, og Olympus C4000 billeder kan ses på http://gallery.rodeby.dk,
som er min kamerats galleri.

Fra : Morten Lind

Dato : 14-12-03 12:36

> [...]

> MB er ikke meget i dag og det kræver endda originale Olympus kort, hvis
> man skal bruge panorama-funktionenen, hvilket er ren chikane, for de

Ja undskyld René........jeg har altid stor respekt for dine udsagn,
løsningsforslag m.m., men enten er du betydelig bedre til at fotografere
end din ven, eller også er din vens kamera temmelig meget dårligere end
dit.......
Jeg synes, det er tydeligt at Canon stryger ind over
målstregen........medmindre det har noget med behandlingen at
gøre...?????

Hej fra
Morten
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-12-03 13:21

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> Jeg synes, det er tydeligt at Canon stryger ind over
> målstregen........medmindre det har noget med behandlingen at

Som vi siger: "Canon er kanon!"
Men helt ærligt, hvor er det, du ser den store forskel. Nu har jeg godt
nok ikke haft tid til at se det hele igennem. Billederne fra Ring
Knutstorp er vel lige gode f.eks. Nogle album er desuden for gamle til
at kunne være taget med et Canon S50, så de må være taget med et andet
kamera.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-12-03 14:16

> [...]
> Knutstorp er vel lige gode f.eks. Nogle album er desuden for gamle til
> at kunne være taget med et Canon S50, så de må være taget med et andet

Jeg citerer lige fra teksten på Knutstorp galleriet:

"Jeg var på RIng Knutstorp i 2003 for at se DTC. Jeg har taget
billederne med mit Kodak DC 290, men alderen trykker gevaldigt, for
kameret er simpelthen for langsomt til racerløb."

Så ja, det er med et andet kamera. Jeg burde nok ha' skrevet i mit
indlæg at det faktisk kun er det øverste galleri, USA Tur 2003, som er
taget med mit Canon S50. Resten er med mit gamle Kodak DC 290, som er
MEGET dårligere!

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-12-03 15:17

> [...]

> indlæg at det faktisk kun er det øverste galleri, USA Tur 2003, som er
> taget med mit Canon S50. Resten er med mit gamle Kodak DC 290, som er

Billederne fra USA er også tydeligt præget af purpel fringe, som er et
problem med Canons 5 megapixel kameraer

Derfor har jeg et S45. NÅ, men helt alvorligt, så var det også billigere
dengang. Og jeg forsøger bare at trøste mig selv, fordi mit næsten nye
kamera allerede er en gammel model. Der er også andre kameraer, der har
purple fringe.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-12-03 16:53

> [...]
> dengang. Og jeg forsøger bare at trøste mig selv, fordi mit næsten nye
> kamera allerede er en gammel model. Der er også andre kameraer, der har

Nå nå... så bliver man ubehagelig

Det er et problem på mange kameraer, men det er nu ikke noget der
generer mig særligt for jeg synes ikke det er så slemt på mit.

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-12-03 18:55

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> Nå nå... så bliver man ubehagelig

Ja, misundelse er en grim ting.

> Det er et problem på mange kameraer, men det er nu ikke noget der
> generer mig særligt for jeg synes ikke det er så slemt på mit.

Men helt alvorligt, så har jeg set flere anmeldelser, hvor de faktisk
foretrak Canon S45 og G3 med 4 megapixel frem for hhv. S50 og G5 med 5
megapixel. Men jeg har også set anmeldelser, hvor de roste de nævnte
kameraer og specifikt nævnte, at der var meget lidt purple fringe.
Jeg valgte Canon ud fra utallige test. Jeg kunne godt lide den
type billedker, Canon leverer. Canon er ofte en smule bløde i det. Andre
er mere hårde. Nogle kalder derfor Canon uskarpe, men man kan også sige,
at de andre har mere støj.
Jeg valgte S45, fordi jeg fandt den billigt, og den var noget
lækrere end det A70, jeg ellers havde set på. S45 blev rost til skyerne
i anmeldelserne. Siden fandt jeg en anmeldelse, hvor den blev rakket
ned. Ville man have et kompakt kamera, skulle man vælge Ixus 400. Ville
man have et godt kamera med muligheder, skulle man vælge G3.
Batteritiden var også alt for kort på S45. Andre roser den lange
batteritid. Så man må konkludere, at anmeldere er meget subjektive, og
man skal læse flere anmeldelser. Og man skal ikke bare se på plus eller
minus, men mere på egenskaber og de mindre målbare ting. Derefter skal
man danne sig sit eget indtryk ud fra alt det, man har læst og de
billeder, man har set.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-12-03 23:57

> [...]
> minus, men mere på egenskaber og de mindre målbare ting. Derefter skal
> man danne sig sit eget indtryk ud fra alt det, man har læst og de

Og det var faktisk billederne der gjorde, at jeg valgte Canon S50. Jeg
var ellers meget forelsket i Minolta DiMAGE 7Hi, men prisen var svær at
sluge og billedkvaliteten var markant ringere end S50.

Faktisk havde jeg svært ved at finde kameraer under 10.000 kr. som havde
bedre billedkvalitet, og det var i starten af året.

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-12-03 18:35

> [...]
> dengang. Og jeg forsøger bare at trøste mig selv, fordi mit næsten nye
> kamera allerede er en gammel model. Der er også andre kameraer, der har

Hvor det dog glæder mig, at I alle er levet op til mine forventninger!
Jeg fortalte Jonathan, min søn, som har startet denne tråd, at det
her var et mægtigt hyggeligt sted med en masse erfarne folk, også udi
fotografering. Og han er imponeret! Jeg printer jeres svar ud til ham
(snart en helt lille bog!). Keep it coming!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten

Dato : 15-12-03 00:16

> [...]

> fotografering. Og han er imponeret! Jeg printer jeres svar ud til ham
> (snart en helt lille bog!). Keep it coming!

Gud, jeg troede at du var sendt på arbejdslejer i Gullag eller noget i den stil.
--
Morten

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-12-03 11:16

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Gud, jeg troede at du var sendt på arbejdslejer i Gullag eller noget i
> den stil.

Arbejde, moi?

P.S.: Og så skulle jeg rewrappe din besked, Morten! Hæ hæ hæ ha ha ha ho
ho ho hår hår hår på maven, som man sagde da jeg var barn... _i
halvtredserne_ (det er forrige århundrede, ikke 1800-tallet)...

P.S.2: For resten stak jeg hovedet ind på iChat her for et stykke tid
siden, og blev prompte inviteret i chatrummet MacSnakDK, som plejer at
være mægtigt hyggeligt. Her begyndte to torsk, undskyld mig, men det var
det altså, at rakke Panther ned. Jeg har set en lignende tråd her og
meget omhyggeligt undgået at åbne den...

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Morten

Dato : 15-12-03 15:29

> Arbejde, moi?

Jeg var osse bekymret... grunden dertil var at du aldrig svarrede paa
om du ville kigge forbi til glög forrige søndag.

iSjat: venner -> bloker person.

--
Morten

Fra : David Blangstrup

Dato : 15-12-03 18:46

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg var osse bekymret... grunden dertil var at du aldrig svarrede paa
> om du ville kigge forbi til glög forrige søndag.

> iSjat: venner -> bloker person.

Der var to, og jeg gad bare ikke. Men god ide, det vil jeg huske til
næste gang.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 14-12-03 14:16

> [...]

> Jeg synes, det er tydeligt at Canon stryger ind over
> målstregen........medmindre det har noget med behandlingen at

Jeg synes ellers hans billeder er ganske pæne. Vi har ikke lavet direkte
sammenligninger, men jeg synes billederne fra Olympus kameraet er pænt
skarpe og har gode farver.

Canon'en er nok bedre, men det er også dyrere og nyere. Det er altid
svært at sammenligne kameraer og det bliver bestemt ikke lettere, når
man ikke har samme motiv. Billederne på de to gallerier er amatørfotos
og typiske for-sjov eller feriebilleder, så med lidt mere viden om
fotografering kan man nok få bedre billeder ud af kameraerne.

Tænker du på nogen specielle billeder? Det er faktisk kun billeder fra
USA turen, der er taget med Canon'en.

Fra : David Blangstrup

Dato : 16-12-03 22:15

David Blangstrup <fornavn@efternavn.org> wrote:

> Kære Allesammen.
>
> Jeg skriver fra min fars iMac og da han har sagt at i er søde og rare
> tænkte jeg at i måske kunne hjælpe mig.
<znipo>
> På forhånd tak!
>
> Mvh. Jonathan Blangstrup
> (NB: Min far er David Blangstrup)

Jeg skulle hilse mange gange fra min søn Jonathan og sige tusind tak for
alle de fine og kloge indlæg han har fået. Det blev et Canon A80 og
saaaaaaavvvlllle hvor er det lækkert!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende