Skibsøl?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-12-03 16:47

Min gamle far var helt vild med skibsøl, da jeg var barn. Kan man
overhovedet få det mere nogen steder? Eller noget, der ligner?

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk - nu med jul

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 10-12-03 16:53

Yep... Refsvindinge bryggeri på Fyn brygger én.
Jeg har set den i Prima for et par år siden - men ellers tror jeg ikke den
er så lige til at skaffe. Du kan eventuelt kontakte refsvindinge bryggeri og
høre nærmere på adressen : John Juul Rasmussen. Nyborgvej 80. Refsvindinge.
5853 Ørbæk. Tlf.: 65 33 10 40. Danmark.
Bjarke, http://www.glocalbeer.dk

Fra : Morten Bowman

Dato : 10-12-03 17:04

On Wed, 10 Dec 2003 16:52:56 +0100, "Bjarke Bundgaard"
<bjarkebFJERNDETDERSTAARMEDSTORT@email.dk> wrote:

> [...]
>høre nærmere på adressen : John Juul Rasmussen. Nyborgvej 80. Refsvindinge.

SuperBest Vesterbro Torv i Århus har den. Men ellers skulle den være til at
finde.
Kig her: http://www.ale.dk/indkob.asp#Danmark

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-12-03 20:02

Bjarke Bundgaard wrote:
> er så lige til at skaffe. Du kan eventuelt kontakte refsvindinge bryggeri og
> høre nærmere på adressen : John Juul Rasmussen. Nyborgvej 80. Refsvindinge.
> 5853 Ørbæk. Tlf.: 65 33 10 40. Danmark.

Jeg var hos Refsvindinge lige her i forgårs ... og kan fortælle at
Skibsøl er udsolgt, og at han ikke ved hvornår den bliver brygget
igen..

Men jeg fik da lidt andet http://gallery.nathue.dk/2003-12-08/PICT1925.JPG

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 10-12-03 17:20

> Min gamle far var helt vild med skibsøl, da jeg var barn. Kan man
> overhovedet få det mere nogen steder? Eller noget, der ligner?

Tak skal I ha for hjælpen - nu prøver jeg at sende en stafet i Superbest i
morgen - skulle det ikke give resultat, ringer jeg til Refsvindinge.

Venlig hilsen Dikte

---
www.dikte.dk - nu med jul

Fra : Stig Mogensen

Dato : 10-12-03 19:40

Benedikte Brisson wrote:

> Min gamle far var helt vild med skibsøl, da jeg var barn. Kan man
> overhovedet få det mere nogen steder? Eller noget, der ligner?

> [...]

Refsvindinge på Fyn, brygger en skibøl. Den køber jeg engangimellem hos
købmanden på Naboløs 6, i København.

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-12-03 20:04

Stig Mogensen wrote:
> Refsvindinge på Fyn, brygger en skibøl. Den køber jeg engangimellem hos
> købmanden på Naboløs 6, i København.

Kan du huske hvad han tager for den ? den skulle koste 4kr hos
Næstved Ølhus .. (http://www.olhus.net), hvilket for mig til at tro
at den koster omkring 2-3kr hos bryggeriet .. der jo desværre ikke
har flere.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

Fra : Stig Mogensen

Dato : 10-12-03 20:42

Hans Joergensen wrote:

> [...]
> Næstved Ølhus .. (http://www.olhus.net), hvilket for mig til at tro
> at den koster omkring 2-3kr hos bryggeriet .. der jo desværre ikke

Jeg kan ikke præcist huske hvad prisen er for en skibøl, i Naboløs 6, men
det er mere end 4,- kr+pant! Tror det er i omegnen af en ti'er.

/Stig
--
* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-12-03 20:44

Stig Mogensen wrote:
> Jeg kan ikke præcist huske hvad prisen er for en skibøl, i Naboløs 6, men
> det er mere end 4,- kr+pant! Tror det er i omegnen af en ti'er.

Av .. Ale no. 16 koster kun 5.5 når man køber dem hos bryggeriet :)

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)
UNIX Admin søger arbejde, http://nathue.dk/?page=cv

Fra : KC

Dato : 11-12-03 11:25

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> Min gamle far var helt vild med skibsøl, da jeg var barn. Kan man
> overhovedet få det mere nogen steder? Eller noget, der ligner?

> [...]
http://www.fiskehallen.net/frameset_beer.html

plus rigtig mange andre

mvh

KC

Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-12-03 12:50

Limfjordsporter som kan fås de fleste steder er ngoet i retning af skibøl,
hvis man ikke lige kan finde den ægte vare

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-12-03 00:22

Morten Nielsen wrote:
> Limfjordsporter som kan fås de fleste steder er ngoet i retning af skibøl,

Dog er den på 8% .. i modsætning til Refsvindinge Skibsøl der er
opgivet til 0% de fleste steder, dog har jeg set 2% et enkelt sted..
? :)

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Thomas Thisted Peter~

Dato : 14-12-03 15:51

"Morten Nielsen" <denmark_mn@hotmail.com> wrote in message
> Limfjordsporter som kan fås de fleste steder er ngoet i retning af skibøl,
> hvis man ikke lige kan finde den ægte vare

Nåh, det kan nu diskuteres. Jeg mener det eneste Limfjordsporter og skibsøl
har til fælles er røgmalt.

Limfjordsporter er en fantastisk bredt smagende øl, der smager af røg,
lakrids, tjære og tovværk.

Skibsøl er flydende spegepølse, hvilket vel også kan have sin charme, men
det falder altså ikke i min smag.

I øvrigt er Skibsøllet næsten altid hjemme hos Høkeren i Ravnsborggade, Kbh.
N.

Højt Skum
Thomas

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 14-12-03 18:55

"Thomas Thisted Petersen" <ttp@regionkbh.dk> skrev i en meddelelse

> ... Skibsøl er flydende spegepølse, hvilket vel også kan have sin charme,
men
> det falder altså ikke i min smag.

Jeg er ligeglad med, hvordan det smager - det er (heldigvis) ikke mig, der
skal drikke det. Og i Fiskehallen havde de fundet hele 7 flasker til mig,
jeg kan give videre til min aldrende fader i julegave - det var det, jeg
skulle bruge det til.
Og jeg er rigtig meget glad for de tips, jeg fik herinde - tak for hjælpen
*SS*

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk - nu med jul

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-12-03 21:24

Benedikte Brisson wrote:
> [...]
> jeg kan give videre til min aldrende fader i julegave - det var det, jeg

Hils ham og sig skål

// Hans

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 14-12-03 21:51

> Hils ham og sig skål

Skal jeg gerne gøre - hvis han kunne forstå det
Men min mor, som ikke troede, det var muligt at skaffe skibsøl, synes det er
herligt og en rigtig god jule-ide, selv om han ikke kan tælle til syv
flasker skibsøl mere.

Dikte
---
www.dikte.dk - nu med jul

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-12-03 19:06

Benedikte Brisson wrote:
> [...]
> herligt og en rigtig god jule-ide, selv om han ikke kan tælle til syv

Hm .. jeg skal vist i øvrigt huske at fortælle mine "børn" og min
lillesøster at de skal huske at købe Limfjords Porter og andet
godtøl til mig, hvis jeg nogle sinde bliver ude af stand til at købe
det selv ..

For de interesserede kan jeg i øvrigt oplyse at der om ca. 2mdr igen
burde være Skibsøl på Refsvindinge ..

// Hans, der har snakket med brygmesteren her tidligere, og hentet
// 2 kasser mere.
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 11-12-03 18:13

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse
> Min gamle far var helt vild med skibsøl, da jeg var barn. Kan man
> overhovedet få det mere nogen steder? Eller noget, der ligner?

Status indtil videre:
Superbest, Århus - ingenting
Vinhandel i Naboløs - ingenting (anbefaler en Rauchbeer i stedet)
Fiskehallen i Vanløse - juhu, 2 stk, som jeg skal hente i morgen.

TARK for al hjælpen - det er svært at finde på gaver til en mand på 85, som
er så senil, at det nærmest er lige meget. Men spise og drikke kan han da
heldigvis endnu.

Venlig hilsen Dikte
---
www.dikte.dk - nu med jul