Arrownet
Fra : Michael Feldthaus

Dato : 10-12-03 13:45

Hej
Er der nogen der vil dele deres erfaringer med Arrownet?
Er lige kommet på, og vil gerne vide hvad jeg kan forvente.

Michael Feldthaus

Feldthaus@tuknet.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-12-03 14:30

"Michael Feldthaus" <Feldthaus@tuknet.dk> skrev :

>Er der nogen der vil dele deres erfaringer med Arrownet?
>Er lige kommet på, og vil gerne vide hvad jeg kan forvente.

Jeg er godt ikke på Arrownet, men ud fra tidl. indlæg er der
meget stor forskel på hvor godt det er,efter hvor i Danmark man
bor, så fortæl det.
--
Knud

Fra : Michael Feldthaus

Dato : 15-12-03 12:02

Hej igen
Jeg bor i Ølholm, det er lige kommet på via noget lokalt noget kaldet
"tuknet".

Mvh

Michael

Fra : Billy Bob

Dato : 10-12-03 17:27

Hej
Jeg bor ved Kolding og der har vi haft mange problemer ikke med install.
eller teknik men med vores hastigheder. Jeg har en 2 mb forbindelse og får
slet ikke den båndbredde jeg betaler for og de har ikke kunnet finde ud af
det hos deres kundeservice. Så iøjeblikket overvejer jeg at skifte til TDC
igen.

Hilsen
Jan

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 10-12-03 20:39

Hej

> [...]
> det hos deres kundeservice. Så iøjeblikket overvejer jeg at skifte til TDC

Det kan jeg godt forstå! Arrivanet har bare slet ikke styr på særlig meget,
og deres
kundersevice er meget ringe. Har også hørt flere klage over manglende
båndbredde...

/Hans

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-12-03 13:27

On Wed, 10 Dec 2003 13:45:26 +0100, "Michael Feldthaus"
<Feldthaus@tuknet.dk> wrote:

>Hej
>Er der nogen der vil dele deres erfaringer med Arrownet?
>Er lige kommet på, og vil gerne vide hvad jeg kan forvente.
>
>Michael Feldthaus

Skal lige skifte tastatur, så vender jeg tilbage med min historie.
Flemming Jacobsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-12-03 19:28

<Feldthaus@tuknet.dk> wrote:

>Hej
>Er der nogen der vil dele deres erfaringer med Arrownet?
>Er lige kommet på, og vil gerne vide hvad jeg kan forvente.

Så er jeg tilbage med et 100% funktionelt tastatur igen.

Fik mit Arrownet her i Vejle i Marts 2003 og bestilte hastigheden
1024/512. Umiddelbart har jeg ikke haft nogle problemer hverken lini
eller forbindelse indtil for ca 3 måneder siden hvor at jeg fik
nedgraderet min linie.

Først røg jeg en i en masse udfald der kunne henføres til at den mast
min boligforening var koblet på stod ude ved Starmark ved motorvejen
samt at "deres" newsserver meget pludseligt sorterede en del indlæg fra.
Men her den seneste tid har min linie og forbindelse kørt perfekt og jeg
har da også igen fuld adgang til alle indlæg i de nyhedsgrupper jeg
følger med i.
Flemming Jacobsen

Fra : chr

Dato : 11-12-03 21:19

> [...]
> Er der nogen der vil dele deres erfaringer med Arrownet?
> Er lige kommet på, og vil gerne vide hvad jeg kan forvente.

Jou sålænge du holder dig til de 6 protokoler, som ikke filtreres og kan
forholde dig til at fejlretning, blot er "ping" fra Arrownet til dit
modem og at forbindelse fra Arrownet til den "store verden" ikke er
Arrownets problem.

Så WEB kikkeri, mail, lidt snakke og filoverføringsprotokoller, uden at
checke på hastighed og andet truende sikkerhedsopførelse, så kører det .

Men hvis man protestere over manglende FRI ADGANG til internettets
muligheder, er man blot en sikkerhedsrisiko og kan fritstilles, som
beskrevet i deres svar til mig.

Det skal lige nævnes at de faktisk afbrød en igangværende trafik, uden
varsel og dernæst påstod at det var mit udstyr der havde problem, for
senere at erkende problemet, med at jeg havde afgivet en forkert
fejlmelding. Tillige skal nævnes at den omtalte Port/Protokol anvendes
både på TDC og Tiscali, i dette moment.

citat:
FØRSTE LINIE FJERNET
Jeg kan forstå på Martin Jeanty i Kundeservice, at du er ked af vores
markedsføring.

Vi opfatter udtrykket "ubegrænset internet" på den måde, at der er frit
forbrug til fast pris. Efter vor vurdering

dækker "ubegrænset adgang" bestemt også 99,99 % af vore kunders tekniske
behov på Internettet.

Den protokol du forsøger at anvende er efter vor vurdering meget
begrænset anvendt i vor kundekreds og

da eventuel åbning for protokollen udgør en sikkerhedsrisiko vil vi ikke
ændre vor opsætning på dette grundlag.

Jeg er selvfølgelig ked af at du ikke føler du kan bruge din
internetforbindelse som du ønsker. Derfor vil vi

naturligvis acceptere en opsigelse fra dig og kreditere dig for
oprettelsesafgiften som du i sin tid har betalt.

Kontakt venligst Martin Jeanty, såfremt du ønsker at opsige
abonnementet.

Jeg håber selvfølgelig at du vælger at fortsætte hos os som kunde.

Med venlig hilsen,

Thomas Brandt-Knudsen

Salgs- og marketingchef

Arrownet A/S

Vestre Gade 18 - 2605 Brøndby

Tlf. 33 70 50 50 - Fax 33 70 50 51

tbk@arrownet.dk - www.arrownet.dk

citat slut.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-12-03 21:25

"chr" <oz4dik@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> da eventuel åbning for protokollen udgør en sikkerhedsrisiko vil vi ikke
> ændre vor opsætning på dette grundlag.

Hvilket protokol var det? (for at se om de havde en mulig pointe med
argumentet eller blot fandt på noget)

Fra : chr

Dato : 11-12-03 21:59

> [...]
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC

Protokol/port 93, kan ikke lige huske RFC, men benyttes af
Radioamatører.

Mvh

Chr

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-12-03 22:28

> Protokol/port 93, kan ikke lige huske RFC, men benyttes af
> Radioamatører.

93/tcp?
Ja, det virker lidt søgt at denne skulle være specielt sikkerhedsmæssig
problematisk

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-12-03 22:24

On Thu, 11 Dec 2003 21:18:34 +0100, "chr" <oz4dik@get2net.dk> wrote:

> [...]
>senere at erkende problemet, med at jeg havde afgivet en forkert
>fejlmelding. Tillige skal nævnes at den omtalte Port/Protokol anvendes

Har du overvejet at søge om at få en fast ip på internettet. Så er ingen
porte nemlig lukket til og fra din computer?
Flemming Jacobsen

Fra : chr

Dato : 11-12-03 22:49

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ingen
> porte nemlig lukket til og fra din computer?

Man SKAL have fast IP, for at anvende den protokol i forbindelse med det
program der anvendes.
Forøvrig har jeg 2 stk.

Mvh

Chr

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-12-03 22:47

>ingen
>

>Man SKAL have fast IP, for at anvende den protokol i forbindelse med det
>program der anvendes.
>Forøvrig har jeg 2 stk.

Må man så spørge hvad du bitcher over. Du har fået en løsning der
virker. Du kan da som kunde ikke forvente at en eller anden absurd port
skal åbnes bare for din skyld?.
Flemming Jacobsen

Fra : chr

Dato : 11-12-03 23:10

> Må man så spørge hvad du bitcher over. Du har fået en løsning der
> virker. Du kan da som kunde ikke forvente at en eller anden absurd
> [...]

Hmmm læsning ser vist ud til at være et af dine problemer, jeg skrev, at
de lukkede for den port/protokol, mens den var i brug, uden varsel og
kaldte det en fejl fra min side og, ja, den kørte på en fast IP.
Løsningen mener Arrownet er, at jeg opsiger aftalen, mod at få
oprettelsesgebyret tilbage.

Så ret beset har jeg ikke noget at klage over, vel? her i Ishøj har de
monopol på fremføring over antenneanlægget, så det giver jo osse frit
valg.

Mvh

Chr

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 11-12-03 23:40

On Thu, 11 Dec 2003 23:09:59 +0100, "chr" <oz4dik@get2net.dk> wrote:

> [...]
>kaldte det en fejl fra min side og, ja, den kørte på en fast IP.
>Løsningen mener Arrownet er, at jeg opsiger aftalen, mod at få

Jeg havde læst det således at du først ikke havde fast ip og at du ikke
kunne få adgang til den port fordi at de havde lukket for porten,

men klart hvis at du havde fast ip ala det jeg har så er det svinsk at
de lukker porte. For det er jo ikke det du betaler for.
Flemming Jacobsen

Fra : chr

Dato : 12-12-03 00:02

> [...]
>
> men klart hvis at du havde fast ip ala det jeg har så er det svinsk at
> de lukker porte. For det er jo ikke det du betaler for.

Ps! Har nu stadig fast IP, 2 stk endda, haft dem næsten fra de
startede..

Du kan prøve en portscan mod et for dig kendt server IP med flere åbne
porte, så vil du osse se at alle porte på nær 6 (opgivet af Arrownet),
er filtreret.

Så Arrownets "Ubegrænset adgang til internettet" er kun tidsmæssigt men
ikke fysisk.

De spærrer dem af sikkerhedshensyn, hvilket er ret tvivlsomt, de har
bare spærret alt, undtagen dem som flertallet, vil brokke sig gevaldigt
over. Hvad bliver næste spærring? For de hjulbenede eller dem med røde
næser?

TDC og Tiscali har ikke gjort tilsvarende og internettet i sin natur,
burde være frit tilgængeligt.

Mvh

Chr

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-03 00:11

> [...]
>bare spærret alt, undtagen dem som flertallet, vil brokke sig gevaldigt
>over. Hvad bliver næste spærring? For de hjulbenede eller dem med røde

Hvis at portene er filtreret så undrer det mig såre at jeg ikke har
problemer med ICQ som jeg plejer at have bag en router firewall. Skal
jeg sende filer, skal jeg bruge min stationære som har den faste IP
eller så fejler overførslen som regel.
Flemming Jacobsen

Fra : chr

Dato : 12-12-03 00:58

> [...]
> problemer med ICQ som jeg plejer at have bag en router firewall. Skal
> jeg sende filer, skal jeg bruge min stationære som har den faste IP

Her er du i en anden boldgade, min router har fast IP og er sat op med
uPNP, alle maskiner, undtagen pingvinerne, kører med XP pro og har sat
uPNP til, så både ICQ, Messenger og Skype kommer igennem med snak og
filoverførelse.

Mvh

Chr

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-03 01:13

On Fri, 12 Dec 2003 00:57:37 +0100, "chr" <oz4dik@get2net.dk> wrote:

> [...]
>uPNP, alle maskiner, undtagen pingvinerne, kører med XP pro og har sat
>uPNP til, så både ICQ, Messenger og Skype kommer igennem med snak og

dvs skal så lige siges at jeg ikke bruger router . Mit Arrownet modem
er sat til uplink på min switch og fra switchen går der så et kabel ud
til min stationære samt til min bærbare.
Flemming Jacobsen

Fra : chr

Dato : 12-12-03 02:25

> [...]
> er sat til uplink på min switch og fra switchen går der så et kabel ud
> til min stationære samt til min bærbare.

Ok, så er det kun din faste (Public) IP maskine der kan alle
herlighederne.
Forøvrigt kan dine maskiner bag modemet ikke connecte til din faste
Public IP,
f. eks. en WEB site, hvis du ikke har fået fast Privat IP, osse en en
lille særhed på Arrownet.

Mvh

Chr

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-03 12:52

On Fri, 12 Dec 2003 02:24:31 +0100, "chr" <oz4dik@get2net.dk> wrote:

> [...]
>herlighederne.
>Forøvrigt kan dine maskiner bag modemet ikke connecte til din faste

Det kan den så godt. Før at jeg bestilte fast private ip til min bærbare
kunne den skam fint tilgå min FTP server på WAN ipen.
Flemming Jacobsen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-12-03 00:31

> internettet i sin natur,
> burde være frit tilgængeligt.

nu skal der jo ikke gå hjemmestriktrøje i den..
Arrownet har et produkt. Hvis du er utilfreds finder du nok et bedre.
Arrownet skal ikke opfylde andre behov end det markedssegment de går efter.

Fra : chr

Dato : 12-12-03 00:49

> [...]
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://usenet.makr.dk/
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC

Det burde vel være mere reelt at nævne hvad de tillader, end at dølge
det og bebrejde kundernes udstyr, når det bliver et problem, at de bare
kobler fra, uden varsel.

Indtil videre må jeg bare leve med det.

Mvh

Chr

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-12-03 07:29

> Det burde vel være mere reelt at nævne hvad de tillader, end at dølge
> det og bebrejde kundernes udstyr, når det bliver et problem, at de bare
> kobler fra, uden varsel.

Ja, det er jeg enig med dig i, men det har ikke noget at gøre med at
internettet skal være "frit"

Fra : Billy Bob

Dato : 12-12-03 09:01

Hej alle

Jeg vil bare anbefale alle at checke deres båndbrede for de får ikke den de
betaler for
Vh
Jan

Fra : Helmar

Dato : 12-12-03 09:41

Arrownet og Ishøj = FUCKED UP INTERNET og ja det skulle skrives med stort.

Henrik

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 12-12-03 12:19

> Arrownet og Ishøj = FUCKED UP INTERNET og ja det skulle skrives med stort.

Ja det kan man vel kun give dig ret i, det er vel ikke for ingenting de
bliver omtalt som Arrivanet og Errornet.

/Hans

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 12-12-03 12:55

On Fri, 12 Dec 2003 12:19:14 +0100, "Hans Mouridsen"
<hom@FJERNDETTEpc.dk> wrote:

>Ja det kan man vel kun give dig ret i, det er vel ikke for ingenting de
>bliver omtalt som Arrivanet og Errornet.

Det navn fik de også i Vejle i de første 3-4 måneder at de var her da de
lige skulle køres ind. På det tidspunkt var jeg glad for at jeg stadig
ikke kunne opsige min Cybercity ADSL på grund af bindingsperioden .

Men nu bliver vi "forkælet" her i Vejle da vi er blevet inviteret med
til Amin Jensens Jubileumsshow her i Vejle i slutningen af Januar, som
et plaster på såret for al den ballade som der har været med vores net.
Flemming Jacobsen

Fra : Helmar

Dato : 12-12-03 19:39

Jeg kæmped med dem i næsten 2 år før jeg sage fuck dem, nu køre jeg på en CC
line der bare køre som den drøm.

Henrik

Fra : Jens

Dato : 13-12-03 00:12

"Helmar" <throm(remove)@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kæmped med dem i næsten 2 år før jeg sage fuck dem, nu køre jeg på en
CC
> line der bare køre som den drøm.

I stedet for alt det brokkeri om ArrowNet, så bør i tænke på at jeres
antenneforening på demokratisk vis har valgt at det skulle være Arrownet
der skal levere Internet over antennekablerne.

Hvis man ikke er tilfreds med det, så skulle man nok have været mødt op på
generalforsamlingen hvor det blev endeligt besluttet!
Eller selvfølgelig vælge et alternativt produkt som f.eks. ADSL.

Jens

Som gjorde sit ord gældende på generalforsamlingen i antenneforeningen, og
nu sidder på en 2,5 Mbit/s downstream og 512 Kbit/s upstream forbindelse
til kr. 199,- gennem antenneforeningen.

PS: Med fare for at starte en smæde kampagne!

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 13-12-03 17:53

On 13 Dec 2003 00:12:20 +0100, "Jens" <jjonsson@_NOSPAM_get2net.dk>
wrote:

> [...]
>generalforsamlingen hvor det blev endeligt besluttet!
>Eller selvfølgelig vælge et alternativt produkt som f.eks. ADSL.

Nu var valget angånde valg af leverandør allerede taget da jeg flyttede
ind i boligforeningen så jeg havde/har ikke ret meget at sige. Men er
relativt tilfreds med dem for nu,
Flemming Jacobsen

Fra : Poul Johannsen

Dato : 12-12-03 16:07

Hej

> Er der nogen der vil dele deres erfaringer med Arrownet?
> Er lige kommet på, og vil gerne vide hvad jeg kan forvente.

Jeg er meget tilfreds med Arrownet her i Rødding i Sønderjylland. Det kører
godt.
Har testet om jeg får den båndbredde jeg har bestilt og det får jeg.

1024/512 til 299 kr/mdr

Mvh Poul

Fra : Ivan G

Dato : 04-02-04 06:23

Hej Folkens.

Ja jeg var da nær faldet ned af stolen da jeg læste det.

www.nianet.dk

Nogen der har noget at sige om dette produkt/firma?

Jeg kan se der har været spurgt om det før, men der var ikke så mange der
svarede....

Ivan G

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-02-04 08:06

Ivan G skrev:

>Ja jeg var da nær faldet ned af stolen da jeg læste det.

Sæt du dig roligt op igen.

>Nogen der har noget at sige om dette produkt/firma?

Det består af en LAN-forbindelse der naturligvis i dag som
minimum kører 100 Mbit, og så er der et hul derfra til
internettet som kører med *væsentligt* lavere båndbredde. Det er
der ikke noget nyt i.

Spørgsmålet er om man kan få oplyst hvilken båndbredde
intyernetforbindelsen har og hvor mange der skal dele den.

--
Bertel

Fra : Ivar Madsen

Dato : 04-02-04 19:04

Bertel Lund Hansen skrev i -dk.edb.internet.udbydere:

> Det består af en LAN-forbindelse der naturligvis i dag som
> minimum kører 100 Mbit, og så er der et hul derfra til
> internettet som kører med væsentligt lavere båndbredde. Det er
> der ikke noget nyt i.

Hvis jeg er ret orinteret, så er det lysleder de vil ligge ud til kunderne, og
at de også vil føre såvel TV som Telefoni med.

> Spørgsmålet er om man kan få oplyst hvilken båndbredde
> intyernetforbindelsen har og hvor mange der skal dele den.

Hvis jeg husker ret, så kan du få 2 og 10 Mbit internet forbindelse.
Hvor stor en forbindelse de har ud i verden, og hvor mange der deler den, det er
lige så intersant, som hvor stor en ADSL kunne's ISP har fra centralen, og
vider, samt hvor mange der deler den.
Der er næppe nogen ISP der vil ud med de to tal, og så længe der er et passende
forhold mellem dem, så er det også uintersant,,,

--
Med venlig hilsen | Jeg søger et foto / realistisk maleri over
| omgivelserne ved og lige syd for skovbrynes st
Ivar Madsen | ved Bagsværd fra tiden efter krigen, og
Der kører mdk9.2 | frem til motorvejbyggeriet blev påbegyndt

Fra : Enforcer

Dato : 04-02-04 22:15

On Wed, 4 Feb 2004 06:22:38 +0100, "Ivan G" <nix@pille.du> wrote:

>Hej Folkens.
>
>Ja jeg var da nær faldet ned af stolen da jeg læste det.
>
>www.nianet.dk
>
>Nogen der har noget at sige om dette produkt/firma?

Ja, deres produkt er meget spændende. Men det henvender sig til
boligforeninger / Antenneforeninger mv., hvor der er mange som går
sammen. Du får dem ikke til at trække fiber ud til en bolig eller
lejlighed.

De leverer ikke 100 mbit garanteret. Du bliver bare tilsluttet med 100
mbit (via standard ethernet / netkort), og deler så en
fiberforbindelse videre fra boligforeningen til Nianet. Denne
forbindelse er så baseret på min. 1 gigabit fiber.

Men det afgørende vil være hvor stor kapacitet de har i backbonet, og
det får du dem ikke til at oplyse.

I øvrigt er det værd at bemærke at prisen på 140 kr. forudsætter at
der er etableret en fælles infrastruktur i boligforeningen. Desuden
skal der også betales for fibertrækket fra boligforening til deres
nærmeste knudepunkt. Prisen omfatter også i-telefoni og tv via settop
box.

Men det er helt sikkert et spændende produkt.

Mvh.

Enforcer