Fladskærm - hvad skal man kigge eft
Fra : Peter Theglev

Dato : 10-12-03 11:41

På mit arbejde skal vi købe to fladskærme.
Det skal være 2 x 19". De skal bruges i forbindelse med vores tromlescanner.
Den ene skal bruges til paletter - den anden til selve billedet.

Men for fanden, der er meget at vælge mellem.
Vi har kig på tre mærker. Sony, ViewSonic og Samsung. Alle koster ca.
6.500,- pr. stk, men hvad er vigtig med hensyn til dotpitch osv?

Venligst
Peter

Fra : Peter Kiil

Dato : 10-12-03 15:00

Peter Theglev - dk.edb.mac_peth@peoplegroup.dk on 10/12/03 11:40 wrote:

> [...]
> Vi har kig på tre mærker. Sony, ViewSonic og Samsung. Alle koster ca.
> 6.500,- pr. stk, men hvad er vigtig med hensyn til dotpitch osv?

Hvis ellers maskinen de skal sidde på har det, så sørg for at få skærme med
DVI. Det giver et meget bedre billede end med vga.

--
/peter

Fra : Anders Kyrsting

Dato : 10-12-03 15:25

Kig i:

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 11-12-03 12:43

> [...]

> Vi har kig på tre mærker. Sony, ViewSonic og Samsung. Alle koster ca.
> 6.500,- pr. stk, men hvad er vigtig med hensyn til dotpitch osv?

Med fare for at blive "skudt ved daggry":

Lad være!

Jeg har endnu ikke set fladskærme komme i nærheden af CRT-skærme når det
gælder billedbehandling.

Hvis det gjaldt alt muligt andet end en scannerstation kunne der efter
min mening tales for og imod. Men når det gælder arbejde med korrekte
farver og fine fritskrabninger er min anbefaling at købe en CRT-skærm.

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Sebastian

Dato : 14-12-03 14:14

Stig Leerbeck <wannabee@post5.tele.dk> wrote:

> Med fare for at blive "skudt ved daggry":
>
> Lad være!
Full ACK
> Jeg har endnu ikke set fladskærme komme i nærheden af CRT-skærme når det
> gælder billedbehandling.
Sådan helt generelt vil jeg nok ikke sige det. Jeg har set dyre TFT
skærme med bedre billeder end de billigste CRT skærme.
Men Peter vil jo bruge dem ved en Scannerstation. Det er jo lige der
hvor det gælder. TFT, selv de dyreste gengiver farver forskelligt alt
efter den vinkel du kigger på. Jo de blev bedre til det de sidste år,
men prøv en gang at sætte 1 farve op på en19'' skærm. Du vil kunne se en
forskel i farven fra midten til kanten. Det kan ikke tollereres ved
billedbehandling.
Ikke noget imod TFT. Det er er dejlig lette og fylder ikke noget på
skrivebordet. Jeg bruger selv 1 TFT sammen med en Powerbook 5300 til
nodeskrivning. Det er noget der foregår i sort hvidt, 16 farver eller
højest 256 farver. Så ingen problemer på "kontoret". Men
billedebehandling.... desværre.

hilsen

--
Sebastian Loeck