Hjælp mig min XP kan ikke se men grafik ko~
Fra : Jan

Dato : 09-12-03 15:56

Jeg har en Creativ Nvidia Gforce4 MX420 grafikkort med nyeste driver
installeret på en Asrock bundkort

mit problem er at når min maskine har været slukket i en time så kan XP ikke
finde mit grafikkort igen
og jeg bliver nød til at starte op i fejlsikret tilstand for at afinstaller
driverne til grafikkortet og genstarte igen for at installer driverne igen
før den køre optimalt indtil til næste shutdown..

er der nogle som kan svare hvad der kan være galt.

Mvh Jan

Fra : JK

Dato : 09-12-03 16:17

On Tue, 9 Dec 2003 15:56:28 +0100, "Jan" <Jan.kristensen@privat.dk>
wrote:

> [...]
>før den køre optimalt indtil til næste shutdown..
>
>er der nogle som kan svare hvad der kan være galt.

Det er _både_ grafikkortet og bundkortet, der skal have installeret
grafikkort drivere.

Du skal starte med at installere bundkortets agp-drivere:

http://www.asrock.com.tw/product/index.htm

find dit bundkort

og find agp driverne

Dernæst installerer du grafikkortets nyeste drivere.

Desuden skal directx matche med den udgave af directx, som
grafikkortets drivere supporter.

http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx

Måske er det sådan noget, - især hvis dit bundkort har sis chipset.

mvh

John

Fra : Jan

Dato : 09-12-03 16:37

Jeg har installeret den nye APG driver til mit bundkort og den nye driver
til grafikkortet
men det hjælper ikke

Det med support af DirectX så er min version 9,0
Mvh Jan