Sikkerhedskopieringsprogram
Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 09-12-03 09:29

Jeg har hidtil brugt SilverKeeper til sikkerhedskopi på en anden, gammel
computer med en stor harddisk, men da jeg ville tilbagekopiere, efter at
min harddisk har gået totalt i sort, og den var blevet udskiftet med en
ny, opdagede jeg, at SilverKeeper havde sprunget en hel masse dokumenter
over! Jeg har ikke rigtig fundet systemet i det, men det lader til at
være "nye" dokumenter, men ikke helt nye. Hmmmm.

Desuden går SilverKeeper ofte ned, og man må starte forfra.

Jeg har nu fået en ekstern FireWire-harddisk til også at tage
sikkerhedskopi på - så jeg kan gøre det noget oftere - og i den
forbindelse er jeg ude efter et sikkert, billigt og simpelt program, der
sådan set gør det samme som SilverKeeper, men som bare er til at stole
på, og som ikke går ned.

Der har i øvrigt været et par andre irriterende overraskelser i
forbindelse med genopretningen af systemet. Jeg troede (naivt), at bare
man tog kopi af sin brugermappe, så var alting godt. Men nej:

- Microsoft Word gemmer tilsyneladende ikke sine indstillinger om
tastaturgenveje mm. i ens brugermappe.

- Visse systemindstillinger findes (selvfølgelig) også uden for
brugermappen.

Er der nogen, der har et godt overblik over, hvad man i øvrigt bør tage
sikkerhedskopi af, altså ud over ens brugermappe?

--
Mvh. Jesper Juellund Jensen

Fra : Peter Ursin

Dato : 09-12-03 17:47

"Jesper Juellund Jensen" <jjj@cyrk.dk> wrote in message
> [...]
> forbindelse er jeg ude efter et sikkert, billigt og simpelt program, der
> sådan set gør det samme som SilverKeeper, men som bare er til at stole

Hvad med programmet Synk ? Freeware. Findes på VersionTracker.
Det bruger jeg selv med stor tilfredshed.

mvh
Peter

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 23-12-03 10:03

Peter Ursin skrev:

> Hvad med programmet Synk ? Freeware. Findes på VersionTracker.
> Det bruger jeg selv med stor tilfredshed.

Jeg har prøvet det, og det er i hvert fald *meget* hurtigere end
SilverKeeper! Så håber jeg bare, at det - modsat SilverKeeper - altid
får alle dokumenterne med. Nå, i hvert fald fortæller den pænt, hvis der
var noget, den ikke fik fat i.

Det er også en fin ide, at man kan få den til at arkivere dokumenter,
man har slettet.

Og så er prisen jo lige så god som prisen på SilverKeeper.

--
Jesper Juellund Jensen