Kattejulepynt
Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 08-12-03 21:41

Jeg var en lille tur i Århus for en uge siden og på min ganske fredsommelige
gåtur op ad gågaden fangede mit blik lige noget genkendeligt ud af
øjenkrogen og jeg gjorde brat stop. I en optikerforretning midt i gågaden
bestod julepynten af kunstig gran dekoreret med kattejulepynt. Der var
julepynt der bestod af to kattehoveder med blonder imellem og der var nogle
der forestillede en kat i fuld figur med højhælede sko på og store røde
kyslæber (ja, jeg ved det utroligt kitchet - men også forfærdeligt
fascinerende). Imellem grannerne sad der så disse en meter høje katte iført
store flotte kjoler i ægte stof.
Jeg blev jo selvfølgelig nysgerrig for på de små ornamenter hang der en
lille seddel som jeg ikke kunne tyde, så jeg var lige inde i butikken og
vende - kunne jo være at jeg kunne få at vide hvor de havde købt de
fantastiske katte. Men ak. Hr. optikeren selv kunne fortælle mig at
kattepynten var købt af deres meget opfindsomme dekoratør på en eller anden
messe i Tyskland og det var så bare det.
Æv altså!
Er der nogen af jer der aner hvad jeg snakker om og eventuelt ved om der er
et sted hvor almindelige dødelige kan købe disse julekatte (der går jo nok
lige et par dage inden jeg når så langt selv at jeg skal på indkøb på de
store salgsmesser, såååå....)
Jeg har forsøgt at søge i Google på diverse kombinationer og får også
tonsvis af kattejulepynt, men ingen der ligner dem jeg så i Århus. De var
lidt indonesiske i udseende hvis det hjælper

Mvh Tina
www.gizzemissen.dk