Sikkerhed på $ SESSION
Fra : Anders Dahl Ovesen

Dato : 08-12-03 21:13

Hej

Hvor god er sikkerheden på $_SESSION vars. Klienten kan vel manipulere
med session-vars, de eksisterer vel kun server-side eller i en cookie ?

/Anders

Fra : Jacob Atzen

Dato : 08-12-03 21:26

Anders Dahl Ovesen <anders@jonaside.com> writes:

> Hvor god er sikkerheden på $_SESSION vars. Klienten kan vel manipulere
> med session-vars, de eksisterer vel kun server-side eller i en cookie ?

Var det ikke en anelse selvmodsigende?

Sessionsvariable opbevares på serveren. Klienten har kun et sessions
id. Men før det er muligt at svare på dit spørgsmål, bliver du nødt
til at fortælle, hvad du mener med "sikkerheden på $_SESSION vars".

- Jacob Atzen

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 08-12-03 21:27

Anders Dahl Ovesen wrote:
> Hej
>
> Hvor god er sikkerheden på $_SESSION vars. Klienten kan vel manipulere
> med session-vars, de eksisterer vel kun server-side eller i en cookie ?

Session vars findes kun på serveren, i cookien ligger der kun et id der
referere til en session fil på serveren...

- læs dog: http://dk.php.net/session (Sessions and security)

--
excuse of the day : Zombie processes haunting the computer
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Anders Dahl Ovesen

Dato : 08-12-03 21:38

Anders Dahl Ovesen wrote:

> Hej
>
> Hvor god er sikkerheden på $_SESSION vars. Klienten kan vel manipulere
> med session-vars, de eksisterer vel kun server-side eller i en cookie ?
>
> /Anders

Jeg glemte vist et 'ikke'. Jeg regnede heller ikke med at klienten kunne
manipulere med indholdet. Jeg ville bare være sikker ifm. logon-snask på
en website jeg roder med.

Tak for den hurtige respons.
/Anders