Millennium P750 ram???
Fra : Henrik \(8600\)

Dato : 08-12-03 11:01

Hej!

Er det muligt at sætte ekstra ram på et Matrox Millennium P750 kort,
det kommer jo med 64 mb standard, men det er ikke sikkert det performer
som det skal når det skal trække tre skærme mens jeg spiller eks. UT 2003...

Er der en her der har en link hor der er Benchmarks så man kan sammenligne
Millennium P750 og eks. Parphelia 128 og Parphelia 256???

Ville jo helst ha mest muligt for pengene

Kender du det?

Mvh Henrik, Silkeborg

Fra : Peter Pan

Dato : 08-12-03 18:19

"Henrik (8600)" <dk8008FJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der en her der har en link hor der er Benchmarks så man kan sammenligne
> Millennium P750 og eks. Parphelia 128 og Parphelia 256???

Du kan ikke sætte ekstra ram på kortet. Og det er egentlig også
ligemeget....P750 er ikke et gamer kort. Det kører under halv hastighed af
det alm. Parhelia kort. Husk på at ram mængde har kun en brøkdel at sige om
hastigheden, og der er ram hastigheden der er afgørende. Parhelia512 (den
hurtigste af modellerne) kan i forvejen ikke engang kan konkurerer med de 2
år gamle GeForce4 Ti kort. Så tro ikke at du kan trække 3 skærme i UT2003 i
andet end 640x480 per skærm.

Kort sagt er P750 et dårligt køb til en gamer, men fornuftigt køb hvis du
skal lave kontor arbejde med flere skærme.

Jeg har ikke lige kunne finde nogle benchmarks af de langsommere kort, men
Matrox skriver selv på
http://www.matrox.com/mga/products/comp_chart/gseries_pseries_parhelia.cfm :
G450: 100%
P750: 586%
Parhelia:1102%
(3D Mark 2001 Benchmarks at 1280x1024 32bbp)

Mvh
Anders

Fra : Henrik \(8600\)

Dato : 09-12-03 08:35

Ok, men hvis man skal sammenligne P750 (en skærm ad gangen),
hvilket GeForce kan man så evt sammenligne med???

Geforce 256,
Geforce MX 440,
Geforce Ti XXXX eller???

Og bør man ha' tre gange så meget ram fordi der er tre skærme end ved en?

Mvh Henrik

Fra : Brian Lund

Dato : 10-12-03 00:18

> Ok, men hvis man skal sammenligne P750 (en skærm ad gangen),
> hvilket GeForce kan man så evt sammenligne med???

> [...]

Parhelia 512 er en anelse hurtigere end GF4-MX-460 (den hurtigste
MX-model)...
Og når P750 kun er halvt så "hurtig" ja så er du nede på en mellemting
mellem GF2 ti og GF2 MX-400... Hvis du absolut vil sammenligne med geforce
kort :)

Men se selv her... Parhelia 512 er markeret med blå:

http://www6.tomshardware.com/graphic/20021218/vgacharts-05.html

Brian

Fra : Henrik \(8600\)

Dato : 10-12-03 00:49

Ser fint nok ud, er jo meget bedre end mit nuværende MX 440

Mvh Henrik

Fra : Peter Pan

Dato : 10-12-03 16:58

> Ser fint nok ud, er jo meget bedre end mit nuværende MX 440

Ehh nej! Du ser ikke så godt (eller læser..) Parhelia 512 (den hurtigste
version) er en anelse hurtigere end dit nuværende kort. P750 er ca. halv
hastighed af Parhelia 512 (Bemærk P750 IKKE er på grafen) Så P750 er
langsommere end dit nuværende kort. Det har mange flere features, men rå
hastighed har det ikke. Vi er nede under GeForce2 GTS i hastighed.

Mvh
Anders