Peter Jackson i TTT.
Fra : spæf

Dato : 08-12-03 00:10

Har lige kørt FOTR og TTT marathon idag, så var det at det slog mig.

PJ plejer jo at have en cameo i alle hans film, i FOTR er han jo manden med
guleroden i Bri, men hvor er han henne i TTT ?

Er der nogen kloge hoveder her der ved det?

--
Hilsen

Spæf
"live long and prosper"

Fra : Peter Larsen

Dato : 08-12-03 00:20

"spæf" <teater-lyd@ofir.dk> wrote in message news:br0c1o$ijn$1@sunsite.dk...
> [...]
med
> guleroden i Bri, men hvor er han henne i TTT ?
>
> Er der nogen kloge hoveder her der ved det?

Han er vist en soldat under slaget om Helms Deep. Mere præcist kaster han
vist en sten efter orkerne mens Aragorn og kumpanerne nørkler med porten.

Fra : nd

Dato : 08-12-03 11:18

> med

> Han er vist en soldat under slaget om Helms Deep. Mere præcist kaster han
> vist en sten efter orkerne mens Aragorn og kumpanerne nørkler med porten.

Han kaster et spyd....

nd

Fra : cogco

Dato : 08-12-03 00:23

> PJ plejer jo at have en cameo i alle hans film, i FOTR er han jo manden
med
> guleroden i Bri, men hvor er han henne i TTT ?
>
> Er der nogen kloge hoveder her der ved det?

Har ikke læst det nogen steder, men mener bestemt at han er mellem de mange
mænd, der forsvarer "Helms Deep".
Man ser ham rimeligt tydeligt, som en af de krigere, der kaster sten ned på
angriberne, da disse rammer den store rambuk mod porten. Prøv at sætte
afspilleren på slow motion lige efter at rambukkens første slag rammer
porten.
Her efter skifter billedet til de mænd, der stor over porten. En af dem til
venstre ligner Peter Jackson.

Claus

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 09-12-03 18:07

> [...]

> angriberne, da disse rammer den store rambuk mod porten. Prøv at sætte
> afspilleren på slow motion lige efter at rambukkens første slag rammer

Han kaster et spyd.

Fra : Emil Rune

Dato : 08-12-03 10:33

> [...]
med
> guleroden i Bri, men hvor er han henne i TTT ?
>
> Er der nogen kloge hoveder her der ved det?

Han er faktisk med to gange i The Two Towers: som stenkastende soldat i
Helm's Deep, og som brølende vildmand i Isengard (dem som Saruman sender
afsted for at plyndre Rohan).

Hilsen Eil

Fra : Peter Lind

Dato : 08-12-03 10:59

Emil Rune wrote:
> "spæf" <teater-lyd@ofir.dk> wrote in message

> Han er faktisk med to gange i The Two Towers: som stenkastende soldat
> i Helm's Deep, og som brølende vildmand i Isengard (dem som Saruman
> sender afsted for at plyndre Rohan).

Det sidste tror jeg ikke helt på - på kommentarsporet snakker han om at han
gerne ville have været en af vildmændene, især fordi han gerne ville spille
sammen med Christopher Lee, men desværre skulle han instruere to scener den
dag, så der var ikke tid.

Og er det iøvrigt ikke et glødende spyd han kaster ved Helms Deep? Må lige
se filmen een gang til

Peter Lind

Fra : Emil Rune

Dato : 08-12-03 12:11

"Peter Lind" <peterlind@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> dag, så der var ikke tid.
>
> Og er det iøvrigt ikke et glødende spyd han kaster ved Helms Deep? Må lige

Trust me, han ER med. Der klippes kort til ham lige efter Saruman har holdt
sin "tale" for dem, og så står han og brøler lidt ;)

Hilsen Emil

Fra : PerX ...

Dato : 08-12-03 14:42

In article <3fd45be7$0$27376$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
noreply@notpossible.na says...

> Trust me, han ER med. Der klippes kort til ham lige efter Saruman har holdt
> sin "tale" for dem, og så står han og brøler lidt ;)

Jeg "truster" Peter Jackson når han siger han ikke var.

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 08-12-03 13:07

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-12-03 19:43

"Emil Rune" <noreply@notpossible.na> wrote in message
-hugge-sakse-skære-gafle-
> Han er faktisk med to gange i The Two Towers: som stenkastende soldat i
> Helm's Deep, og som brølende vildmand i Isengard (dem som Saruman sender
> afsted for at plyndre Rohan).
>
> Hilsen Eil

Nope - billeder smidt i news:dk.binaer.
Han er med som spydkastende soldat ved Helms Deep, og ikke som brølende
vildmand i Isengard.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : cogco

Dato : 08-12-03 20:46

> Nope - billeder smidt i news:dk.binaer.
> Han er med som spydkastende soldat ved Helms Deep, og ikke som brølende
> vildmand i Isengard.

Det er jo fuldstændigt rigtigt. Min fejl. Havde lidt for travlt med at svare
uden først lige at researche lidt. Men kæresten var ikke til at smide væk
fra fjernsynet. Billedet af den spydkastende PJ var faktisk også det jeg
mente. Men huskede det blot som en stenkaster. Sorry

Nyt relavant spørgsmål:
Hvis det er rigtig, at han (som så mange andre instruktører) har en
forkærlighed for at være med i en lille birolle, hvor i "Fellowship of the
Ring" optræder han da?

Claus

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-12-03 20:48

"cogco" <cogco@aub.dk> wrote in message

> [...]
> Hvis det er rigtig, at han (som så mange andre instruktører) har en
> forkærlighed for at være med i en lille birolle, hvor i "Fellowship of the

Hep - laver lige et screen capture af den scene også - er nok oppe i binær
om et kvarters tid.
Han er med da hobbitterne rider ind i Bri - han er ham der drukkenbolten,
der virker skræmmende på dem.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-12-03 20:57

"Aragorn Elessar" <Aragorn@welles.invalid> wrote in message
-sakse-
> Han er med da hobbitterne rider ind i Bri - han er ham der drukkenbolten,
> der virker skræmmende på dem.

Rettelse af mig selv: Han er ham gulerodsgnaskeren, der ligner en brandert!

Billede smidt i binær.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-03 21:52

....ja og så har jeg *rigtig* travlt med at komme først, så jeg har endnu
ikke tjekket selv. Men i filmbladet EMPIRE er der en liste over cameos i
LOTR.
Peter Jackson er også med som "a wild man to start a-pillaging", men hvor er
det nu lige henne?
De andre, der nævnes er:
Alan Lee (concept artist, illustrator) står som nr. 2 fra højre når vi ser
de 9 menneskekonger med ringe i prologen til FOTR
Billy Jackson (søn af Peter og Fran Walsh) som et målløst hobbitbarn i FOTR
Alan Lee igen og Dan Hennah (art director) som "armourers" (våbenmestre?)
fra Rohan i TT
Katie Jackson (datter af Peter og Fran) som et skrækslagent Rohan-barn i TT
(i Helm's Deep, hvor de afventer angrebet)
Callum Gittens (Philippa Boyens teenagesøn) som drengekrigeren Haleth i TT
(Helm Deep før slaget)

Venlig hilsen, Martin Skovbo
--
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=Hobnobs

Fra : PerX ...

Dato : 08-12-03 22:51

In article <3fd4e48d$0$69914$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Martin
Skovbo" <ms/snabel-a/rudekuvert/dot/dk> says...
> [...]
> LOTR.
> Peter Jackson er også med som "a wild man to start a-pillaging", men hvor er

LOL, gad vide om de også har set Elvis i den film *G*

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 08-12-03 23:40

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message
> In article <3fd4e48d$0$69914$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Martin
> Skovbo" <ms/snabel-a/rudekuvert/dot/dk> says...
>
> LOL, gad vide om de også har set Elvis i den film *G*

Nææh, men jeg har da spottet Viggo Mortensens søn Henry, som en af de unge
knægte, der får udleveret våben før slaget ved Helms Deep.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.furnituretiger.dk

Fra : vadmand

Dato : 09-12-03 00:09

"Aragorn Elessar" <Aragorn@welles.invalid> skrev i en meddelelse

> Nææh, men jeg har da spottet Viggo Mortensens søn Henry,

Det er sgu da synd - hvad har han gjort dig?

Per V.

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-12-03 11:51

vadmand wrote:

> "Aragorn Elessar" <Aragorn@welles.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er sgu da synd - hvad har han gjort dig?

LOL!

/David

Fra : PerX ...

Dato : 09-12-03 16:42

In article <3fd4fdef$0$9810$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
Aragorn@welles.invalid says...

> Nææh, men jeg har da spottet Viggo Mortensens søn Henry, som en af de unge
> knægte, der får udleveret våben før slaget ved Helms Deep.

Aner ikke hvordan han ser ud, men jeg ved de hyrede ham til at chekken
nogle facts i tolkien for dem, så jeg gik ud fra han ikke var helt lille.

Men så var han jo åbenbart medvirkende årsag til at Viggo Mortensen sagde
ja tilr ollen. Ham de først havde hyret til rollen var for ung til rollen
(yea!) så Peter Jackson ringede til VM og tilbød ham rollen, og han var
ikke sikker - men de skulle have svar hurtigt, senere i dag! VM havde
ikke læst ringenes herre, men det havde Henry og han blev helt vild da
han hørte far havde chancen for at spille Aragorn og plagede åbenbart (Åh
far kom nu, vil du ikke nok spille Aragorn?! *G*)
Men så ved jeg ikke lige om VM ligner en på 87 - på den anden side så
skal Frodo jo være omkring 55, og det er der ingen som har brokket sig
over :)

Iøvrigt har Philippa Boyens søn også en mini rolle - inden Helms Deep,
han sidder og pudser et sværd (og ser sgu lidt feminin ud syntes jeg *G*)
Aragorn går over og siger davs du, og fint svær, og han siger et eller
andet. Da de så skulle eftersynkronisere scenen 2 år senere var hans
stemme gået iovergang så de var nød til at hyre en anden drenge
skuespiller til at lægge stemme til - lidt surt at det meste af ens cameo
ryger på den måde *g*

Fra : David Rasmussen

Dato : 09-12-03 17:14

PerX ... wrote:

> Aner ikke hvordan han ser ud, men jeg ved de hyrede ham til at chekken
> nogle facts i tolkien for dem, så jeg gik ud fra han ikke var helt lille.

Hans søn er født i 1988.

/David

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-12-03 14:14

PerX ... wrote:
> Men så ved jeg ikke lige om VM ligner en på 87 - på den anden side så
> skal Frodo jo være omkring 55, og det er der ingen som har brokket sig
> over :)

DET ER DER DA IHVERTFALD !!!!

/jim (der lige tager sig en halspastil.....)

Fra : Devast8or

Dato : 10-12-03 14:27

PerX ... wrote:

> Men så ved jeg ikke lige om VM ligner en på 87 -

Det gør han da vist heller ikke i bogen (Aragorn altså). Jeg mener at han
ligner en på VMs alder.

> på den anden side så
> skal Frodo jo være omkring 55, og det er der ingen som har brokket sig
> over :)

Er det ikke kun et par-og-30?

Devast8or

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-12-03 14:36

Devast8or wrote:

> Er det ikke kun et par-og-30?

Nej. Han fylder 33 da Bilbo fylder 111 i starten. Senere, da han tager
af sted med ringen er han vist 53, hvis jeg ikke husker forkert.

/David

Fra : Devast8or

Dato : 10-12-03 16:38

David Rasmussen wrote:

> Nej. Han fylder 33 da Bilbo fylder 111 i starten. Senere, da han tager
> af sted med ringen er han vist 53, hvis jeg ikke husker forkert.
>
> /David

Det er også rigtigt. Jeg havde lige glemt at der gik så lang tid fra Frodo
fik ringen til han rent faktisk tog sig sammen og fik gjort noget ved det :)

Devast8or

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-12-03 11:36

Devast8or wrote:

> Det er også rigtigt. Jeg havde lige glemt at der gik så lang tid fra
> Frodo fik ringen til han rent faktisk tog sig sammen og fik gjort
> noget ved det :)

Men det er jo kun i bogen det tager så lang tid. Ikke i filmen. Så i filmen
er Frodo 33 når han tager af sted.

/jim

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-12-03 02:45

Jim Andersen wrote:

> Men det er jo kun i bogen det tager så lang tid. Ikke i filmen. Så i filmen
> er Frodo 33 når han tager af sted.

Det er der ingen der ved. Der er intet explicit i filmen der tvinger
Frodo til at være 33 da han tager af sted, og heller intet der tvinger
ham til at være 53.

/David

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 14-12-03 09:27

> Det er der ingen der ved. Der er intet explicit i filmen der tvinger
> Frodo til at være 33 da han tager af sted, og heller intet der tvinger
> ham til at være 53.

Alderen får vi vist ikke noget at vide om. At hele det mangeårige forløb fra
bogen er blevet sammenpresset til kort tid i filmen, og at Frodo tager fra
Herredet kort tid efter han får ringen - det ville det derimod være fjollet
at forsøge at benægte. Det gør skaberne af filmen selvfølgelig heller ikke,
og jeg har heller ikke hørt andre gøre det på nogen fornuftig måde.

Mikkel

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-12-03 12:42

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:

> [...]
> at forsøge at benægte. Det gør skaberne af filmen selvfølgelig heller ikke,
> og jeg har heller ikke hørt andre gøre det på nogen fornuftig måde.

Jeg er ikke enig i at den eneste mulighed i filmen er at han tager af
sted "kort efter" at have fået ringen. Det spiller ingne rolle i filmen.
Med andre ord, så tænkte jeg ikke da jeg læste bøgerne efter at have set
første film, "nå, de har valgt bare at lade ham tage af sted med det
samme". Jeg tænkte "nå, der går åbenbart nogle år fra Gandalf tager af
sted, til han kommer tilbage til Frodo". Det er der ikke noget i vejen for.

/David

Fra : Peter Rongsted

Dato : 14-12-03 21:35

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> wrote:

> [...]
>sted, til han kommer tilbage til Frodo". Det er der ikke noget i vejen for.

På kommentar lydsporet til FotR siger PJ faktisk, at det var en af de
ændringer de var nødt til at lave. Og at Frodo tager af sted nogle få
måneder efter at have fået ringen.

Peter

Fra : David Rasmussen

Dato : 10-12-03 14:26

PerX ... wrote:

> Men så ved jeg ikke lige om VM ligner en på 87 - på den anden side så
> skal Frodo jo være omkring 55, og det er der ingen som har brokket sig
> over :)

Det er vel ligegyldigt al den stund at ingen ved hvordan en 55-årig
hobbit ser ud, eller hvordan en 87-årig numenorianer ser ud.

/David

Fra : Devast8or

Dato : 08-12-03 23:27

Martin Skovbo wrote:
> [...]
> Rohan-barn i TT (i Helm's Deep, hvor de afventer angrebet)
> Callum Gittens (Philippa Boyens teenagesøn) som drengekrigeren Haleth

Begge deres (FW og PJ) børn er med i både FOTR og TTT ifølge IMDB. De er to
af hobbitbørnene der lytter til Bilbo fortælle om da Gandalf hjalp ham med
troldene i Hobitten, og de er vist begge Rohan-børn (der er vist ikke andre
børn i TTT, er der?)

Devast8or

Fra : Devast8or

Dato : 08-12-03 23:24

Aragorn Elessar wrote:
> [...]
> -sakse-
>
> Rettelse af mig selv: Han er ham gulerodsgnaskeren, der ligner en

Han er nem at kende - det er ham der ræber sig :)

Devast8or

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 09-12-03 15:21

Jeg kan ikke finde billede at Jackson i FOTR i Binær!! ?
Er det blevet slettet igen?

Fra : cogco

Dato : 09-12-03 15:44

> Jeg kan ikke finde billede at Jackson i FOTR i Binær!! ?
> Er det blevet slettet igen?

Det ligger under emnet:
"Peter Jackson i ROTK"
Selv om det burde ligge under "Peter Jackson i FOTR"

Aragorn_DK skriver, selv at det var en stavefajl...

Claus

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 09-12-03 16:57

> Det ligger under emnet:
> "Peter Jackson i ROTK"
> Selv om det burde ligge under "Peter Jackson i FOTR"
>
> Aragorn_DK skriver, selv at det var en stavefajl...
>

> Claus

Ah lol

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 09-12-03 09:42

Fra : Devast8or

Dato : 09-12-03 12:15

Magnus Dreyer wrote:

> Der er en bunke børn i hulen under Helm's Deep. Og der er alle de
> drenge
> der får smidt våben i hænderne også ved Helm's Deep.

Yep, men det er jo også Rohan-børn. Det jeg mente var at vi ser vist ikke
børn fra andre folkeslag end Rohan (eller Rohirrim) :)

Devast8or

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 10-12-03 15:05

Fra : Magnus Dreyer

Dato : 11-12-03 16:12

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-12-03 16:32

Magnus Dreyer wrote:
> I filmen får vi ikke at vide hvor lang tid der går, fra Bilbos
> fødselsdag
> til Frodo tager sig sammen. Og vi får på intet tidpunkt at vide, at
> det også er Frodos fødselsdag. SÅ vi kan derfor ikke slutte at Frodo
> er omkring 33 i filmen.

Da vi ikke får oplyst at der er sprunget 20 år i filmen, kan vi slutte at
der ikke er sprunget 20 år i filmen.

Men vi får ganske rigtigt aldrig Frodo's alder at vide i filmen, hverken før
eller efter hans afrejse.

/jim

Fra : PerX ...

Dato : 12-12-03 19:07

In article <bra3h3$edv$1@sunsite.dk>, jimVÆÆK@officeconsult.dk says...

> Da vi ikke får oplyst at der er sprunget 20 år i filmen, kan vi slutte at
> der ikke er sprunget 20 år i filmen.

Og da vi ikke få oplyst at Frodo går på toilettet i filmen kan vi
konkludere at han kan rejse helt til Mordor uden at skulle tømme blæren!
Damn, de er sgu gode de Hobitter!

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 13-12-03 18:17

> Og da vi ikke få oplyst at Frodo går på toilettet i filmen kan vi
> konkludere at han kan rejse helt til Mordor uden at skulle tømme blæren!
> Damn, de er sgu gode de Hobitter!

Jaja, han kan gå hele vejen til Mordor uden at tømmeblæren. eller skide for
den sags skyld!
Men det er jo ikke helt ubemærket... har du set den stakkels hobbits
ansigtsudtryk ved slutningen af 2'eren f. eks?

Og han kommenterer det jo self også...... "It is the ring....." Anus-ringen?

"Mr. Frodo! It is the ring! Its taking hold of you!"
"I can feel its power growing"

Damn, den stakkel... surt at have glemt toiletpapir når man skal ud og redde
verden.....

Mvh. Martin

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-12-03 02:46

Martin Ohlsson wrote:

> [...]
> ansigtsudtryk ved slutningen af 2'eren f. eks?
>
> Og han kommenterer det jo self også...... "It is the ring....." Anus-ringen?

LOL!!

/David

Fra : Jesper B. Nielsen

Dato : 15-12-03 21:32

> [...]
>"I can feel its power growing"
>
>Damn, den stakkel... surt at have glemt toiletpapir når man skal ud og redde

Du kunne lave easter-egget til RotK EE. Det ville ihvertfald holde
stilen.

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-12-03 12:26

PerX ... wrote:
> [...]
> konkludere at han kan rejse helt til Mordor uden at skulle tømme
> blæren! Damn, de er sgu gode de Hobitter!

Og da vi ikke får oplyst at der ikke er gået 300 år, og alle folkene i
starten af filmen nu er døde, og dem vi ser blot er deres efterkommere der
har en forbløffende lighed med deres forfædre, så er det jo nok sådan det
hænger sammen.

/jim

Fra : David Rasmussen

Dato : 14-12-03 02:45

Jim Andersen wrote:

> Da vi ikke får oplyst at der er sprunget 20 år i filmen, kan vi slutte at
> der ikke er sprunget 20 år i filmen.

LOL! Sikke noget vrøvl.

/David

Fra : Jim Andersen

Dato : 15-12-03 12:27

David Rasmussen wrote:

> LOL! Sikke noget vrøvl.

Suk. Sikke noget vrøvl.

/jim

Fra : cogco

Dato : 08-12-03 18:23

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 09-12-03 18:15

> [...]

> angriberne, da disse rammer den store rambuk mod porten. Prøv at sætte
> afspilleren på slow motion lige efter at rambukkens første slag rammer

Han kaster et spyd

Fra : N/A

Dato : 09-12-03 12:15

Fra : N/A