Langsom 3D ydelse + grafikfejl - GF4 Ti420~
Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 07-12-03 21:24

Hej Ng.

Jeg har problemer med mit ASUS GF4 Ti4200 - 128MB kort. Jeg sidder med
spillet Broken Sword 3 og det hakker rent ud sagt ad hel.... til. Desuden
forekommer mærkelig pixel flimmer (ligner nærmest små myggesværme på
skærmen) og anden fejl i grafikken: objekter trækkes ud, "grafikrester"
rundt omkring osv...

Min maskine er en Athlon XP2500 - 1GB 3500DDR RAM - ABit NF7S 2.0 så det
giver ingen mening at spillet ikke kører helt glat (jeg har set det afviklet
på en langsommere maskine hvor det kørte perfekt).

Jeg kører WinXP SP1, DirectX 9.0b.

Følgende drivere er prøvet:
Detonator 52.16
Detonator 45.33
Detonator 44.03

Derudover har jeg leget med antialiasing og selv når den er disabled hakker
spillet.
Task manageren afslører intet udsædvanligt mens spillet kører. CPU usage er
helt nede.

Derimod ryger CPU usage op på 99% når jeg kører DXdiag, hvilket jeg fatter
minus af. Det bevirker at de små Direct3d tests (med den roterende cube)
OGSÅ hakker når jeg kører dem!

Jeg aner snart ikke hvad jeg skal stille op - hjælp! :-/

Mvh
Anders

Fra : LC

Dato : 07-12-03 21:48

Ind på Nvidia.com ell tweak. dk og hent 40.72 Whql
så skal det nok køre igen medmindre din køler på dit gfx er tilstoppet med
støv
Mvh Lars

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 07-12-03 22:37

> Ind på Nvidia.com ell tweak. dk og hent 40.72 Whql
> så skal det nok køre igen medmindre din køler på dit gfx er
> tilstoppet med støv

Det lykkedes mig at få spillet til at køre glat. Utroligt hvad
afinstallering, geninstallering et par gange eller tre kan gøre... flot...
Anyway, spillet er stadig præget af de mærkelig pixel-sværme.

40.72 driveren gør ingen forskel på det problem.

Men du siger noget mht køleren. Jeg har nemlig en passiv Zalman på kortet...
kan det være at den ikke gør sit arbejde godt nok? Det skal siges at de
mærkelige grafikproblemer kommer med det samme og altså ikke først efter at
spillet har kørt et stykke tid.

Og det mærkelige DXDiag problem (bruger 99% CPU) har vel intet med det at
gøre?

Mvh
Anders

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 08-12-03 14:15

Problemet med hakkende grafik: Dual view - jeg satte den til Enkelt skærm og
alt kører nu glidende.

Problemet med grafikfejl: Overophedning pga passiv køler. Løsning: At skrue
ned for GPU og DDR hastigheden via ASUS Smartdoktor.

Mvh
Anders

Fra : LC

Dato : 08-12-03 19:06

Monter en 80m/m blæser der kører 7 v i de 2 bolte der er på profilen

Fra : Brian Lund

Dato : 08-12-03 21:30

> Monter en 80m/m blæser der kører 7 v i de 2 bolte der er på profilen

Korrekt citering ville være dejligt til næste gang :)

Men udover det kan han kun skrue en blæser på hvis profilen han har er den
nye C model... De gamle orange/guld farvede kan man ikke direkte skrue en
blæser på.

Desuden kender jeg en der har et TI-4200 og der kører det fint med en af de
gamle, uden blæser... Derned ikke sagt at det ikke kan være det :)

Brian