Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP Photosmart 945 og kulde?
Fra : TT

Dato : 07-12-03 16:38

Jeg har ovennævnte kamera på prøve og i går ville jeg udnytte det dejlige
vejr til at tage nogle billeder. Der var masser af lys, så lukkerhastigheden
lå ofte på 1/500 eller hurtigere, men da jeg kom hjem og skulle se
billederne, var to af dem nogenlunde skarpe, mens resten slet ikke var.
Det undrer jeg mig noget over, da jeg selvfølgelig havde sikret mig, at
kameraet havde fokuseret, inden jeg jeg tog bilederne. Nu har jeg så læst på
HP's hjemmeside, at kameraet fungerer inden 5-41 grader, og i går var
temperaturen omk. 3 grader.
Har I andre tilsvarende problemer med digital-kameraer i kulde?

Venlig hilsen
Tom.

Fra : Olesen

Dato : 07-12-03 17:09

"TT" <tom.thielemann@Klite.dk(fjern K)> skrev i en meddelelse

> Har I andre tilsvarende problemer med digital-kameraer i kulde?

Dugget linse samt halvsløve batterier.

Fra : Bo M. Havmand

Dato : 07-12-03 17:40

Hej Tom!

Det du skriver undrer mig en del - min løsning er som før-nævnte (dug og
dårlige batterier)
At et kamera ikke skulle fungere i kulde, forstår jeg ikke!
Jeg havde sidste år mit Samsung DigiMax 210SE med i fjeldet på en
"s%a-t&a?n#s$" kold dag (ca. MINUS 30 Grader C. - Ingen problemer -
skarpe billeder (skrev dog lidt langsomt)

Med Venlig Hilsen
Bo M. Havmand

Fra : TT

Dato : 07-12-03 18:17

Jeg tror på det med duggen.
Jeg prøver igen i morgen.
Det er lidt pinligt! Jeg ved jo, det er et problem med spejlrefleks, så det
er det selvfølgelig også med digital!
Tak!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 07-12-03 19:19

TT wrote:

> Jeg tror på det med duggen.
> Jeg prøver igen i morgen.
> Det er lidt pinligt! Jeg ved jo, det er et problem med spejlrefleks, så det
> er det selvfølgelig også med digital!

Der dannes ikke dug, når et kamera kommer fra varmen og ud i
kulden. Det er først når kameraet kommer fra kulden og ind i
varmen, at der dannes dug på kameraet, det skyldes at den
varme fugtige indendørs luft kondencerer på de kolde overflader.

Og et godt digicam kan sagtens arbejde i hård frost, men et
HP Photosmart kan vel næppe betegnes som et godt digicam...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : TT

Dato : 07-12-03 19:25

Niels Ebbesen?
Jeg troede han var død for længe siden!

Venlig hilsen
Tom

Fra : Deaster

Dato : 07-12-03 17:13

> [...]

> temperaturen omk. 3 grader.
> Har I andre tilsvarende problemer med digital-kameraer i kulde?

Jeg havde ingen problemer med mit 10D i går selv om det blæste og det var
under frysepunktet.

Deaster

Fra : Jon Leo Munkli

Dato : 07-12-03 21:05

Har selv brukt både vanlig analog slr og flere forskjellige digitale
kompaktkameraer og slr's fra Canon, Nikon og Olympus ute i temperaturer ned
mot 20 minus, uten å ha opplevd andre problemer enn at batteriene blir
slappe, og at lcd-skjermen kan fuske litt.

Hvis fokusen fusker i +3 grader, bør du vurdere et annet kamera...

"TT" <tom.thielemann@Klite.dk(fjern K)> skrev i melding