Er der noget galt med mit drev...???
Fra : Fortz@

Dato : 07-12-03 14:03

Hej.

Jeg har lige købt mig et alm. Sony DVD drev - sprang et CD-ROM drev over, og
så købte jeg ligeledes en LiteOn CDR/W brænder......nogen gange låser min
computer (temmelig ofte) når jeg sætter et spil i drevet(ene), så står den
og læser på drevet uden at jeg kan gøre andet end at boote hele maskinen -
har sat drevene ned fra DMA til PIO-tilstand......ved så ikke om det
overhovedet har nogen betydning, men hjælper gør det heller ikke.......hvad
er der galt, hvordan kommer jeg videre ?????

Fortz@

Fra : lk

Dato : 07-12-03 16:53

Jeg har lige haft samme problem med mit DVD drev og min brænder.
Da jeg tilsluttede drevet til en Promise66 controller forsvandt problemet.
Det er åbenbart min Ide controller på bundkortet(ECS K7s6a.) der ikke finder
drevet ordentligt. Min brænder kan den slet ikke "se".
lk

Fra : Madsen

Dato : 07-12-03 18:54

On Sun, 7 Dec 2003 14:02:50 +0100, "Fortz@" <hm@jubii.dk> wrote:

> [...]
>overhovedet har nogen betydning, men hjælper gør det heller ikke.......hvad
>er der galt, hvordan kommer jeg videre ?????

Dine drev skal køre DMA, ellers belaster du CPU'en alt
for meget. Prøv istedet at ændre placeringen af de to
drev på IDE portene. Du kan f.eks. bytte om på slave
og master hvis de begge sidde på samme IDE port.

mvh Madsen

Fra : Fortz@

Dato : 07-12-03 21:15

Super.........det prøver jeg - indtil videre, tak for hjælpen