Hund med til Sverige
Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 07-12-03 12:55

Hej Gruppe

Jeg skal måske holde jul i Sverige til næste år, altså 2004 så der er lang
tid til den videre planlægning.

Spørgsmålet går på reglerne for at få min hund med. Jer er noget om
vaccinationer og terminerne derfor og der er noget om ansøgning hos
Jordbrugsverket.

Er der nogen her der har erfaring med rejser til Sverige, som kan forklare
mig derom, og måske også komme med et bud på priserne

Torben

Fra : bjergskoven

Dato : 07-12-03 13:42

> [...]
>
> Er der nogen her der har erfaring med rejser til Sverige, som kan forklare
> mig derom, og måske også komme med et bud på priserne

Hej Torben

Prøv at læse her www.dansk-kennel-klub.dk
på forsiden under sidste nyt. Der står beskrevet de nye regler som Sverige
indfører fra næste sommer. Det bliver lidt lettere at få hunden med. Blandt
andet skal du ikke længere søge om indførselstilladelse. Din hund skal
rabies vaccineres og det skal du gøre i god tid da den skal have taget
blodprøver 4 måneder efter vaccinationen og her skal antistof niveauet ligge
indenfor en bestemt grænse for at blive godkendt. Herefter kan du nøjes med
at holde vaccinationen ved lige 1 gang årligt. Ormekur mod bændelorm undgår
du heller ikke.
Men til gengæld skal du ikke have et friskintyg (sundhedsattest) på hunden.

Du slipper atlså ikke for et eller flere besøg hos din dyrlæge.

Hilsen

Merete

Fra : Sanni Truedsson

Dato : 07-12-03 13:57

Hej Torben

Nu har jeg aldrig haft hund med til Sverige, men derimod kat.
Det kostede mig ca. 2000,- kr før jeg kunne få den med ind i Sverige.
Den skulle være chip/tato-mærket, have rabiesvacc., bl.pr for antistoffer
for rabies som tidligst kan tages 120 dage efter vacc., sundhedsattest som
ikke må være over 10 dage ved indrejsen samt indføringstilladelse til 450,-
s.kr.
Revacc. af rabies skal blot gøres indenfor 1 år og 45 dage fra sidste vacc.

Det var sådan tidligere at man skulle rejse over et sted hvor der var
grænsekontrol/dyrlæge, men dette er ændret til at man på et givent tlf. skal
melde sin ankomst, hvorefter du den første gang, får et stempel på din
indføringstilladelse. Fremover skal du blot lægge en kopi af denne i en
dertil indrettet postkasse, så svenskerene kan se at du har været der.

Alt dette besvær for at komme til Sverige. Jeg har altid haft papirene i
orden, men det har endnu aldrig lykkedes mig at få lov at vise dem.
Når der endelig har været nogle officielle folk, er jeg bare blevet bedt om
at fortsætte min rejse.!!!
Ja jeg forstår ikke helt hvorfor man så skal alt dette igennem, men der er
så meget jeg ikke forstår.
Det mest pudsige jeg har oplevet i den andledning, var efter en udstiulling
i Sverige, ville den danske grænsevagt se samtlige papirer på kattene, da vi
returnerede.
Sådan er der jo så meget.

Held og lykke med projektet.

Sanni

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-03 01:10

Sun, 7 Dec 2003 13:42:06 +0100, bjergskoven wrote:

> [...]
>Men til gengæld skal du ikke have et friskintyg (sundhedsattest) på hunden.
>Du slipper atlså ikke for et eller flere besøg hos din dyrlæge.

Jeg står for at skal eksportere en hvalp til Sverige. Alt i alt skal du regne
med, at det vil koste ca. Kr.2000,- og ta' 5 mdr. Så skal du ha' en tilladelse
fra Jordbruksverket, som koster omkring de Kr.200,-

--
Mvh Sonja sonpet*@pc.dk flyt ledestjernen www.sonpet.dk

Julen forsøger at bringe velsignet bud til glæde for gamle og unge.

Fra : Battlefield´s

Dato : 15-12-03 13:14

<x Vuf x> skrev i en meddelelse
newsuptv85kjvqm9fmp4ep7i2j0pc29872hd@4ax.com...

> [...]
> Mvh Sonja sonpet*@pc.dk flyt ledestjernen www.sonpet.dk
>
> Julen forsøger at bringe velsignet bud til glæde for gamle og unge.

Hej
Efter d.1 juli 2004 bliver reglerne lempet lidt, indtil da gælder de gamle
regler og det betyder bl.a. at det koster 400 skr at få en
indførselstilladelse. fra Jordbruksverket.
Se de nye regler her:
http://www.sjv.se/net/SJV/Startsida/Ämnesområden/Djur%20&%20veterinär/In-%20
&%20utförsel%20av%20levande%20djur/Nya%20regler%20för%20införsel%20av%20säll
skapsdjur%20from%203%20juli%202004
Hilsen Vibeke

Fra : Søren Voigt

Dato : 28-12-03 20:11

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

konstruktivt indlæg, men linket virker ikke.

Mvh
Søren

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-12-03 15:09

"Søren Voigt" <soren_voigtfjerndette@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
>
> konstruktivt indlæg, men linket virker ikke.
>
> Mvh
> Søren

Hej Søren
Det er jeg da ked af
Men jeg kan slet ikke huske hvad det var for et link, beklager!
Måske til Fødevaredirektoratet ? (www.fvd.dk)
Hilsen Vibeke
Hilsen Vibeke

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-12-03 15:12

Ups, forkert adresse, den rigtige kommer her:
http://www.lst.min.dk/vtnyt/frameset.html

Fra : Sverre Stokke

Dato : 07-12-03 17:56

"Sanni Truedsson" <pythagoras@get2net.dk> skriver:
>Ja jeg forstår ikke helt hvorfor man så skal alt dette igennem, men der er
>så meget jeg ikke forstår.
Det skal du , fordi svenskerne vil sikre sig bedst muligt mod at få rabies
fra Danmark.

> [...]
>udstiulling
>i Sverige, ville den danske grænsevagt se samtlige papirer på kattene, da
De har nok et vist samarbejde

Hilsen Sverre.

Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 08-12-03 03:29

Tak til alle for gode svar.

Jeg vil lige fortælle at Freja og jeg ofte rejser over sundet til
Helsingborg. Vi møder aldrig en tolder så det går godt indtil videre hver
gang (jeg har venner derovre på den anden side).

Jeg skal lidt længere op i Sverige, og i lidt længere tid og derfor vil jeg
gerne have papirerne i orden.

Okay jeg fik gode svar retur og tak for det

Torben & Freja (en lille blanding af Lab og Islandsk Fårehund på 1,5 år)