G-force 5600 XT benchmark.
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-12-03 09:54

Hejsa.
En af mine venner har netop købt en ny pc.
Det er en AMD Barton 2800 520 Mb. ram , og et Daytona g-force 5600XT.

Hvad jeg ikke kan forstå , er at når vi benchmarker den med 3Dmark 2003 , så
for han kun 1800 points. Hvad kan der være galt ?

Jeg morer mig da lidt , da mit gamle lort : oc Amd 2000 XP ( 1,82 Ghz) , og
et Radeon 9500 giver 2500 points (mobbefaktoren er stor ).

Jeg synes dog det er lidt synd for ham , så jeg vil da lige høre , hvorfor
kortet ikke performer bedre ?

Vi har testet CPUén i Sisoft Sandra - Den spiller max - så det må være
gfx-kortet der er flaskehalsen.

--
Hygge
Martin

Fra : jan larsen

Dato : 07-12-03 14:24

"Martin Jørgensen" <MartinFJERNDETTE@heidiogmartin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad jeg ikke kan forstå , er at når vi benchmarker den med 3Dmark 2003 ,

> for han kun 1800 points. Hvad kan der være galt ?

Mig bekendt er disse kort dårlige i ydelsen, jeg mindes at have læst et sted
at man skal holde sig fra den type kort.
Men jeg kan tage fejl.

Jan

Fra : Jakob

Dato : 07-12-03 16:45

Jeg har selv haft et sådanne kort og det stank værre end noget andet!

Martin, hvis jeg var dig ville jeg smide en Barton i dit motherboard og så
finde et softmod til dit 9500 kort, så det kan blive et 9700! Søg på google
efter Radeon 9500 Softmod, så burde du finde noget! Så sparker din jo
pludselig meget mere numse

--
/mvh Jakob