Processor-hastighed
Fra : TE

Dato : 07-12-03 01:24

Hej i gruppen...

Jeg er netop blevet ejer af min første PC (gammel mac-bruger), og jeg
vil nu bare finde ud af processorhastigheden på min maskine, som kører
XP. Hvor ses det? Måske et dumt spørgsmål...

Venligst
T. Eriksen

Fra : Devast8or

Dato : 07-12-03 01:31

TE wrote:
> [...]
> vil nu bare finde ud af processorhastigheden på min maskine, som kører
> XP. Hvor ses det? Måske et dumt spørgsmål...

Nu kender jeg ikke lige XP, men prøv at højreklikke på My Computer/Denne
Computer og tryk Properties/Egenskaber. Der kan du finde det i 98Se og 2000,
så mon ikke også det står der under XP. Eller kan du se det lige når
maskinen starter op (hvis du er hurtig :)

Der findes også programmer som f.eks. SiSoft Sandra der kan fortælle dig det
(og meget andet).

Devast8or

Fra : TE

Dato : 07-12-03 01:43

In article <vuuAb.54252$jf4.2990707@news000.worldonline.dk>,
"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> maskinen starter op (hvis du er hurtig :)
>
> Der findes også programmer som f.eks. SiSoft Sandra der kan fortælle dig det

Tusind tak!

Tricket med properties virkede.

Jeg kan kun sige: nyhedsgrupper rules!!!

Tak igen.

T. Eriksen

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 07-12-03 01:32

prøv dette link

http://aida32.hu/aida-download.php

hvis du hente det program
så kan se næsten alle oplysninger om computer

salle

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-12-03 01:37

On Sun, 07 Dec 2003 01:23:48 +0100, TE wrote:

> Jeg er netop blevet ejer af min første PC (gammel mac-bruger), og jeg
> vil nu bare finde ud af processorhastigheden på min maskine, som kører
> XP. Hvor ses det? Måske et dumt spørgsmål...

Overhovedet ikke. Det samme ville jeg sikkert spørge om hvis jeg sad med en
Mac.

Højreklik på [My Computer] og vælg [Properties]. Der skulle du så gerne
kunne se Hvilken CPU der er i maskinen, hvilken hastighed og RAM mængde.

Hvis du vil have mange flere detaljer vil jeg anbefale Aida.
http://aida32.hu/

--
Mvh. Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-12-03 01:40

On Sun, 7 Dec 2003 01:36:31 +0100, Lars Jørgensen wrote:

> [...]

Nåja... jeg kan da lige nævne news:dk.edb.system.ms-windows Måske kunne du
få brug for den

--
Mvh. Lars