Andet multimedie
bentjuul 3670
Problemer med felter i PDF-fil
Fra : Michael Løgtholt Tho~

Dato : 07-12-03 00:07

Hejsa

Jeg har til en spejderorganisation lavet et bevis som skal uddeles til
kursusdeltagere mv. i den anledning skulle dokumentet kunne åbnes på "alle"
computere, men desværre skal der bruges nogle, ikke-standard fonte hvorfor
det giver problemer når dokumentet åbnes på en computer der ikke har den
pågældende font.

Derfor konverterede jeg dokumentet om til en PDF-fil og indlagde forskellige
tekstfelter så vi på den måde kunne komme uden om problemet. Desværre kan
jeg ikke få acrobat til at udskrive den indskrevne tekst ved print.

Er der nogen der kan hjælpe mig?

Hilsen Michael

Fra : KNL DtP

Dato : 07-12-03 00:25

"Michael Løgtholt Thomsen" <mlt@dbs.dk> skrev i en meddelelse

> men desværre skal der bruges nogle, ikke-standard fonte hvorfor
> det giver problemer når dokumentet åbnes på en computer der ikke har den
> pågældende font.

Når du laver PDF-filen kan du indstille, at du vil embedde alle fonte. På den
måde behøver folk ikke have installeret ekstra fonte, da de er indkapslet i
selve PDF-filen.

Nu ved jeg ikke hvilket program du bruger til at fremstille PDF-filen, men prøv
og se funktionen ikke findes. Bagefter kan du tjekke dokumentet i Acrobat Reader
under Filer > Dokumentegenskaber > Skrifttyper. Her skulle de brugte skrifttyper
gerne optræde, og ud for dem stå 'Integreret Erstat' eller 'Embeded' alt efter
sprog.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk