Saphire Radeon 9800 PRO
Fra : Fortz@

Dato : 06-12-03 21:15

Hej.

Nu tales der meget om gode og dårlige drivere versioner til disse kort - jeg
selv har version 3.8, og når jeg er godt inde i et spil, så lukker spillet
ned............TOTAL nedtur

Nogen der kan hjælpe ??

Resten af min konfig. er :

Chaintech 9pjl Apogee
Intel P4 3,0 800 Mhz.
2 x 512 Mb. DDR400 PC3200
Sony DVD/CD-ROM drev
LiteOn CDR/W 52x32x52x
2 x 120 Mb. Maxtor HDD.
Og så lige det saphire Radeon 9800 PRO med 128 Mb.

HJÆÆÆÆÆLP

Fra : Zulu

Dato : 06-12-03 21:42

Fortz@ wrote:
> [...]
> kort - jeg selv har version 3.8, og når jeg er godt inde i et spil,
> så lukker spillet ned............TOTAL nedtur

Har du sikret dig at det er grafikkortes skyld?
Til det kan du fx bruge memtest86 og Prime95.

Hvorfor ikke prøve den nyeste driver?
http://www.ati.com/support/infobase/4291.html

Zulu

Fra : Allan / Kolding

Dato : 06-12-03 23:39

Mit ATI 9800 PRO fejlede også.
Dog bare med underlige pixelfejl.
Spec. i Vulpine GL og Aquamark 03.

Jeg testede og testede i 4 forsk. pcér.
over 3 dage med alverdens driverer herunder
ATI, Omega, m.m.

De viste sig at være mine 2 X 512 mb PC3200 PQI ram,
som ikke var lige hurtige. ( Den ene fejlede ).
Efter udsk. til Kingston 2 X 512 mb Hyper X PC3500, var problemmet løst.

Jeg lavede en tråd på HOL.DK
Så kan du se hvor meget bøvl jeg havde.
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=2&tID=125666

MVH

Allan / Kolding

KLIP

Fra : Jan Richardy

Dato : 07-12-03 02:02

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@_V_Æ_K_stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> De viste sig at være mine 2 X 512 mb PC3200 PQI ram,
> som ikke var lige hurtige. ( Den ene fejlede ).
> Efter udsk. til Kingston 2 X 512 mb Hyper X PC3500, var problemmet løst.

Det tror jeg er meget sigende for en LANG række underlige problemer med
windowsbaserede systemer.

Ram'en er IKKE stedet, hvor man skal prøve at spare kroner på sit system,
hehe. Kingston Hyper X er jo i øvrigt et kanon valg. Bruger dem også selv.
)

---

JanR

Fra : Jakob

Dato : 07-12-03 16:46

> Kingston Hyper X er jo i øvrigt et kanon valg.

Kan ikke være mere uenig

Deres PC4000 RAM ville ikke højere end 185Mhz, hvor mine GeIL PC4000 nu
kører 300Mhz ved 2.8v

--
/mvh Jakob

Fra : Jan Richardy

Dato : 07-12-03 17:11

"Jakob" <iVER_uRT-YOU-MUST-BE-SMART-TO-FIGURE-OUT-MY-EMAILADDRESS@mail.dk>
skrev i en meddelelse news:3fd34b40$0$95070$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kan ikke være mere uenig
> Deres PC4000 RAM ville ikke højere end 185Mhz, hvor mine GeIL PC4000 nu
> kører 300Mhz ved 2.8v

Mine PC3700 har jeg haft kørende ved 233mhz uden problemer. PC4000 er jo
testet ved 250mhz, så mon ikke det var dine stænger, som var
mandags-eksemplarer? Men stadig pinligt, da de som sagt tester alle stænger
inden afsendelse fra fabrikken.

Anyways, Geil og Mushkin er sikkert lige så gode eller måske bedre end
Kingston Hyper X. Jeg sagde jo heller ikke at Hyper X er det bedste, men
blot et kanon valg.

---

JanR

Fra : Jakob

Dato : 07-12-03 17:17

Hehe ja, det må sku' være pineligt!

Jeg prøvede også nogle Mushkin, men de kunne slet ikke komme så højt op ved
så lave timings som GeIL'erne!

--
/mvh Jakob