Kassel bakker
Fra : Preben

Dato : 06-12-03 19:44

Hej

vi skal køre til camping nær paris der hedder les etangs fleuris nær byen
touquin.
er der nogen der har erfaring med denne ??

Vi kører over frankfurt derned og skulle komme forbi kassel.
der har vi lidt om kasselbakkerne,er de store ??og er der nogen der skulle
ligge inde med nogle fotos derfra eller omegn ??
--
\!/
(@@)

Fra : T. Hartung

Dato : 06-12-03 21:03

"Preben" <prebenvf(fuck spam)@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> o==[::::::::> Mvh Preben © 2003 <::::::::]==o
> o==[::::::::> Toyota Avensis 1.8 Linea Terra <::::::::]==o

Hej Preben

Du skulle også spørge i dk.fritid.camping her er der en masse freak der
gerne hjælper - men med den bil du anføre i din signatur - skal du slet ikke
frygte Kassel bakker der "kun" har stigninger på ca. 7%. Med mit træk kan
jeg nemt køre op med minimum 100 km/t.
--
mvh.

T. Hartung ** Nu også med GPS **
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Steen Johansen

Dato : 07-12-03 10:24

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> wrote in message

[...]

12% men kun på 1 sted, men ikke noget problem
MvH Steen

Fra : Søren Blom

Dato : 07-12-03 17:06

> [...]
> touquin.
> er der nogen der har erfaring med denne ??
>
> Vi kører over frankfurt derned og skulle komme forbi kassel.

Undskyld jeg spørg, men hvorfor helvede vil I køre den længst omvej til
Paris-. At køre over Kassel, Frankfurt er slet ikke hverken den nemmeste
eller korteste vej?

Den korteste vej fra Danmark til Paris, følge hovedvej 1 fra Puttgarden
eller hvor du nu kommer fra og så vest på af hoved 4 når du møder den,
omkring Hamborg. Under alle omstændigheder skal du vest om Köln videre til
Aachen igemmen Belgien til Maubeuge og så bare mod Paris.
Nu ved jeg ikke lige hvor Les Etangs Fleuris lægger i forhold til Paris, men
vejen over Frankfurt er 400 kr. længere end hvor man vælger den rute jeg har
beskrevet, så med mindre der er en åbenlys grund for at køre over Frankfurt,
er det ikke den korteste rute at køre.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : T. Hartung

Dato : 07-12-03 18:43

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-12-03 20:33

On Sun, 7 Dec 2003 18:43:02 +0100, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
wrote:

>MEN:
>Han skal ved Hamburg af A1 mod Bremen, Münster og Køln

For mig lyder det som om at den kære skribent ikke er fuldbefaren på
de tyske motorveje. Derfor er A1 ikke at anbefale, da det er den
motorvej i Tyskland, hvor de fleste uheld sker
(tæt trafik og manglende nødspor).

Forholdende på A1 ér dog blevet bedre, men alligevel ville jég køre ad
A2 (gør jeg altid, når jeg skal mod den del af Europa). Altså A7 mod
Hannover og så med A2 mod Dortmund, hvor du møder A1, hvorefter ruten
som skitseret af SB mm. følges.

/Mogens

Fra : T. Hartung

Dato : 07-12-03 21:18

> For mig lyder det som om at den kære skribent ikke er fuldbefaren på
> de tyske motorveje. Derfor er A1 ikke at anbefale, da det er den
> motorvej i Tyskland, hvor de fleste uheld sker
> (tæt trafik og manglende nødspor).

???? hvor står det henne - men du har ret jeg har kun kørt turen 6 gange så
jeg mangler lidt erfaring - kører normal allerede i juli har derfor ikke
mødt de store problemer på A1 - dog ved jeg at vi mødes i samme kryds ved
Hamm hvorfor jeg vil tillade at anbefale min beskrivelse følges derfra - da
SB's er en anelse udetaljeret

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 07-12-03 21:29

On Sun, 7 Dec 2003 21:17:40 +0100, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
wrote:

>???? hvor står det henne

Det har været nævnt flere gange i Autobild, hvor man regelmæssigt
statistisk set gennemgår motorvejene.

>men du har ret jeg har kun kørt turen 6 gange så jeg mangler lidt erfaring

Aner det ikke - kender dig ikke. Jeg har kørt mod det nævnte område
langt flere gange, end du angiver dér.

>kører normal allerede i juli har derfor ikke mødt de store problemer på A1

Lækkert

>dog ved jeg at vi mødes i samme kryds ved Hamm hvorfor jeg vil tillade
>at anbefale min beskrivelse følges derfra

Gør du bare

>da SB's er en anelse udetaljeret

Måske - han arbejder i Tyskland!

/Mogens

Fra : Søren Blom

Dato : 08-12-03 16:39

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev

> Måske - han arbejder i Tyskland!

Hvor fanden ved du egentlig det fra?

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-12-03 19:14

On Mon, 8 Dec 2003 16:38:31 +0100, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>Hvor fanden ved du egentlig det fra?

Du er fotograf ved Audi, bor I Århus og kører RS6 - skrev du i d.f.b.

Citat:
I dag er biler mit levebrød, mere end det er en interesse, da jeg er
industriel fotograf hos Audi i Ingolstadt. Noget jeg har været i en
del år efterhånden. Så jeg er superpendler, da jeg bor i Århus men har
mit arbejde 1100 km væk

....men benzin økonomi er næste et ikke eksisterende ord når man køre
RS6, med lidt god vilje og pæn kørelse, så køre den 9 km pr. liter,
men så snart man kommer over 120 km/t så kan man næsten mærke trykkede
i benzintanken. Man kan følge med hvor langt eller retter sagt hvor
kort man køre pr. liter og jo høje hastighed jo mere svimmel bliver
man over benzin forbruget.
--
Søren Blom

Så det...

/Mogens

Fra : Søren Blom

Dato : 08-12-03 19:31

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev

> Du er fotograf ved Audi, bor I Århus og kører RS. - skrev du i d.f.b.
>
> Så det...

AHA, det kan jeg godt huske at jeg har fortalt, nu du skriver den, ret godt
gået at du kan huske sådan ligegyldigheder,

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-12-03 19:54

On Mon, 8 Dec 2003 19:31:26 +0100, "Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote:

>AHA, det kan jeg godt huske, at jeg har fortalt, nu du skriver den, ret godt
>gået, at du kan huske sådan ligegyldigheder...

Jeg husker ikke, hvad jeg er sendt i byen efter eller f.eks. folks
navne, men hvis de har fortalt mig, hvilken bil de kører i, husker jeg
det -> ALTID - Og så er det sådan set ligegyldigt, om de kører i
en Audi A2 eller det modsatte: Audi RS6...

/Mogens

Fra : T. Hartung

Dato : 08-12-03 20:27

> Du er fotograf ved Audi, bor I Århus og kører RS6 - skrev du i d.f.b.

hehe - imponerende husket - og så fra en gruppe med trafik omkring 300-500
indlæg daglig - ok en RS6 ER ikke hverdagskost )))

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 08-12-03 21:54

On Mon, 8 Dec 2003 20:26:31 +0100, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
wrote:

>hehe - imponerende husket - og så fra en gruppe med trafik omkring 300-500
>indlæg daglig - ok en RS6 ER ikke hverdagskost )))

Jeg kommer faktisk oprindeligt fra den by, du bor i nu. En dag kom en
tysker tilfældigt forbi min bopæl og spurgte, hvor "Jens Hansen"
boede. Da jeg efter lidt debat med ham stadig ikke kunne
identificere/huske nogen Jens H, kom vi til at tale om mandens bil
(JH) - hvad han kørte i. Jamen han havde da en rød Carina 2.0.
Okay! -> så er det jo lige om hjørnet på Blomstervangen
(navn og bil ændret)

/Mogens

Fra : T. Hartung

Dato : 08-12-03 22:51

> On Mon, 8 Dec 2003 20:26:31 +0100, "T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk>
> wrote:

så er det jo lige om hjørnet på Blomstervangen

aaaaaggghh kender flere på den gade ))) The world is not big enough !!

Fra : Søren Blom

Dato : 07-12-03 22:29

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev
> da SB's er en anelse udetaljeret

Jeg er muligvis nok lidt for udetaljeret, det bliver man nok af at tage
turen alt for ofte frem og tilbage. Men man skal nu heller ikke så¨langt før
man kan køre efter skiltningen på motorvejen, hvis man lige ved hvor byen
man skal runde.

Fra : Søren Blom

Dato : 07-12-03 22:24

> [...]
> de tyske motorveje. Derfor er A1 ikke at anbefale, da det er den
> motorvej i Tyskland, hvor de fleste uheld sker

7-9-13 jeg har aldrig oplevet hverken flere eller voldsommer uheld på A1 end
jeg har oplevet andre steder i Tyskland. så jeg kan trygt anbefale at køre
på A1. Måske er det bare mig, men jeg mener nu at der er nødspor på A1, men
jeg skal se efter næste gang jeg kommer den vej, der kan ikke være længe
til.

Fra : Søren Blom

Dato : 07-12-03 22:18

"T. Hartung" <t.hartung@nospam.dk> skrev i

> ..... Så så rolig nu - tal pænt )))

Skal nok, skulle bare lige af med et og andet

> [...]
> A2 mod Cambrai herefter på A26 mod St. Quentin og Reims og her på A4 mod
> Paris og han er der næsten. Kør af ved afkørsel nr. 15 mod Melun og

Din rute er heller ikke helt dum. Nu køre jeg/vi gerne turen Århus - Paris i
hvert fald een gang om måned og jeg har aldrig fundet A1 som hverken farlige
eller mere tæt trafikeret end så mange andre steder, så den vej vil jeg
trygt råde andre til køre. Hvis man har mulighed for det, så skal man prøve
at køre turen om natten. Især igennem Belgien er en oplevelse, for man er
mere få biler på motorvejen, samt at der er rigtig meget lys på vejen, meget
mere end vi er vand til nogen andre steder i Europa.

Fra : T. Hartung

Dato : 07-12-03 22:41

"Søren Blom" <soren@blom.dk> skrev i en meddelelse >

> Skal nok, skulle bare lige af med et og andet

hehe )))))

> [...]
meget
> mere end vi er vand til nogen andre steder i Europa.

Ja nemlig - faktisk er de så belyste at man kan se dem fra månen har jeg
fået fortalt engang - og ja det er utroligt dejligt, og afslappende at køre
på de oplyste motorveje.

Glædelig jul til alle

Fra : Preben

Dato : 07-12-03 20:26

Hej alle

Nu er det sådan jeg har ik cv med.
men en anden familie en deres egen bil.
og vi skal rejse med dansk bil ferie,og på turen gennem belgien har de ik
plads til alle os..der skal vi begge fam. leje 2 værelser til overnatning
retur..
men over frankfurt kan vi nøjes med 1stk værelse.
så derfor den vej..og så ser vi osse kasselbakker derfor interreseret i
nogle fotos derfra.

MEN den er altså kun 247 km. længere end den anden rute.og billigere i vej
afgift.
så vi sparer på værelserne den vej.

--
\!/
(@@)

Fra : Søren Blom

Dato : 07-12-03 22:37

"Preben" <prebenvf@tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> nogle fotos derfra.
>
> MEN den er altså kun 247 km. længere end den anden rute.og billigere i vej

Har I meget små børn, siden I vil bruge tid og penge på at overnatte?

I et rimeligt tempo og med regelmæssige hvil, så kan man køre fra Danmark
til Paris på 10-11 timer, når man køre over Belgien, turen herfra Århus til
Eiffeltårnet er vist noget med 1147 km.

De sparet motorvejsafgifter ved at køre over Kassel Frankfurt bruger I i
stedte for i Benzin er jeg næsten sikker på.

Foto fra Kassel, det er altså ikke et bjerg I skal over, men et par langt
bakker hvor motorvejen er noget nær snor lige.

Fra : Preben

Dato : 08-12-03 19:12

--

> Har I meget små børn, siden I vil bruge tid og penge på at overnatte?

nææ 12 og 10 år
men min kone lider af en meget kraftig bækkenløsning.. så vi skal hvile ind
imellem. så bla. der tager vi den lidt længere tur over frankfurt.
så hun kan komme i en god seng og sove..

> De sparet motorvejsafgifter ved at køre over Kassel Frankfurt bruger I i
> stedte for i Benzin er jeg næsten sikker på.

Joo..det er muligt...men vi skal ik nå noget..

> Foto fra Kassel, det er altså ikke et bjerg I skal over, men et par langt
> bakker hvor motorvejen er noget nær snor lige.

Har ik sagt det var bjerge..men har bare hørt der er rimelig pæn den vej
over..så foto er bare for min nysgerrighed skyld )

Fra : Jan Bøgh

Dato : 08-12-03 16:48

"Preben" <prebenvf@tdcadsl.dk> wrote in message

> så derfor den vej..og så ser vi osse kasselbakker derfor interreseret
> i nogle fotos derfra.

HVis man ikke lige ved det passerer man Kaselgebirge uden overhovedet at
opdage at de er der. Rygtet om disse bakker er noget overdrevne og stammer
nok fra en tid, hvor danske biler ikke kørte ret mange km, hvorfor kileremme
og andet legetøj var ganske utrimmede og ofte gik i stykker efter nogle
hundrede km.s motorvej . hvilket sikkert har passet smukt til bulerne ved
Kasel.

vh
Jan