Problem med php og undermapper
Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 06-12-03 19:24

Er igang med en hjemmeside for en støtteforening, og for at spare lidt
arbejde, hvis menuen skal laves om på alle siderne, har jeg lavet en include
på alle siderne, der så "linker" til menuen. Her opstår problemet, hvis man
går ind og ser billeder, som ligger i en undermappe. Klikker man så på et af
menupunkterne, så kan browseren ikke finde tilbage til siden. Hvad har jeg
gjort forkert ?? Det virker fint på de andre sider, som ligger i rodmappen !

Siden findes på : www.middelalderborgen-oestergaard.dk
Find billederne under borgfest

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 06-12-03 20:48

Poul E. Kristensen skrev:

> Er igang med en hjemmeside for en støtteforening, og for at spare lidt
> arbejde, hvis menuen skal laves om på alle siderne, har jeg lavet en include
> på alle siderne, der så "linker" til menuen.

Jeg ville godt nok kalde det at den henter menuen ind på siderne, men
ellers er det jo helt standard

> [...]
> menupunkterne, så kan browseren ikke finde tilbage til siden. Hvad har jeg

Når den samme menu includes på forskellige niveauer er du jo nødt til at
sikre at dens stier virker på forskellige niveauer. Det kan du gøre ved
at bruge absolutte stier (http://www osv) eller ved at sætte en variabel
med den del af stien som er lokalrelevant. Fx:

- i menuen -
echo '<a href="'.$lokalsti.'rundvisning.php">Naturvandringer</a>

http://www.middelalderborgen-oestergaard.dk/foto/foto.php sørger du
så for at sætte variablen $lokalsti til 'foto/', mens den evt. kan
initieres med at hvis den ikke er sat, så er den automatisk lig med ''
sådan som den skal være for alle sider på rodniveau.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Poul E. Kristensen

Dato : 06-12-03 21:17

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> initieres med at hvis den ikke er sat, så er den automatisk lig med ''
> sådan som den skal være for alle sider på rodniveau.

Tak for det hurtige og præcise svar, - nu virker det, -- tror jeg

Poul E. Kristensen
(direkte mail : fjern nospam)