Jeres vurdering tak !
Fra : Me & my pc.

Dato : 06-12-03 19:09

Hej campister

Vi vil for første gang forsøge os med at købe en campingvogn istedet for at
låne en og vi har fået et tilbud på en Hobby 460 fra 1986, som står pænt og
flot både udvendigt og indvendigt. Det eneste som jeg er faldet over, er at
skabslåger indvendigt er malet blå ! - imens resten af vognen står som
orginal.
Udvendigt er lågen på gaskassen foran, revnet omkring hængslerne - sikkert
fordi man bare har ladet lågen falde ned.

Der medfølger et 3 år gammelt og velholdt pentatelt med til vognen

Vi er ret sikker på, at hvis vi byder 20000,00 så er vognen vores - men er
det et ok niveau for en vogn med den alder ?

Kim

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 05-12-03 21:24

Jeg ville betænke mig på det, for det første er det en hobby, og for næste
er den malet indvendig, hvorfor det, er det mon mishandlet.

Jeg ville nok ofre lidt mere, også få en kvalitet såsom LMC, Knaus eller
Detleff.
Og en sag mere, er der nummerplade på, ellers skal det også lægges oveni,
har du været nedenunder for at se om bunden er skadet?

Alt i alt ville jeg være mistænksom overfor denne vogn, uden dog, at sige
den er for ringe. Men 20000 kroner er mange penge, når der skal for meget
oven i.

Fra : SB

Dato : 07-12-03 01:50

"Me & my pc." <test@test.dk> skrev i en meddelelse

> at
> og
> at

Vores første CV var en i nogenlunde samme prisleje, den blev vi aldrig helt
glade for, pga af alderen var der altid et eller andet der gik i stykker et
eller andet sted.
hvad hurtigt kan ødelægge fornøjelsen ved at holde ferie
Så jeg vil som K-H H nok også råde jer til at ofte lidt mere, ikke fordi jeg
synes det andet lyder specielt dyrt, et Penta telt koster alligevel små
16.000 kr. af ny.
Men kunne man smide 40.000 kr. ud i en CV var man noget bedre stillet, og
kunne få en helt god vogn ud af det.
Og køber man privat, får man endnu mere for sinde penge, der er kun få
campingforhandlere der vil tage en CV ind i ren handel, de har alle mange
til at stå i forvejen.
Du kan jo selv prøve at ringe til en forhandler, lade som om du vil sæge en
vogn magen til den du har kig på, og så høre hvad han vil give for den, hvis
han skulle købe den af dig
Og husk på, er vognen tom, kan du nemt komme af med små 10.000 kr til at
fylde den om med campingstole/bord, varemovn til fortelt, bestik, skåle,
grill, kaffemaskine, lamper til fortelt osv.

/Søren

Fra : Henrik Værum Høgh

Dato : 07-12-03 10:24

> [...]
>
> Vi er ret sikker på, at hvis vi byder 20000,00 så er vognen vores - men er
> det et ok niveau for en vogn med den alder ?

Hej Kim

Følg din "mavefornemmelse".
Men du lufter en tvivl. "Er du i tvivl, så lad vær'"

Tænk også på at du jo gerne skulle kunne sælge den igen.
Lav dette regnestykke.
20.000 plus lidt hist og pist til opfriskning. Det løber hurtigt op i
pynteting, og så ville jeg nok også hellere ofre måske 5 til 10 tusind mere
og få en lidt bedre vogn til at starte med.

Men:
For 20 kilo, kan man vel heller ikke fovente en perfekt vogn. Hvis ellers
det grundlæggende i vognen er ok, så tror jeg også at du kan få en udemærket
vogn ud af den. Vi startede selv med en MKP fo 15000 i 97. Brugte for ca.
500 kr maling og 490 kr på fyret, så kørte det hele. Vi solgte vognen til et
par fra Taastrup allerede året efter. Der havde vi fundet uda fa at camping
det var os, men indretningen på MKP'eren ikke var os. De er vist i øvrigt
glade for den. Den var på MKP's hjemmeside i sidste måneds medlemsblad.

Den slags forsøg skal der også være plads til.

Menge hilsner
Henrik

Fra : Harry

Dato : 07-12-03 17:24

"Me & my pc." <test@test.dk> wrote in message news:<3fd21b2a$0$9737$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Vi er ret sikker på, at hvis vi byder 20000,00 så er vognen vores - men er
> det et ok niveau for en vogn med den alder ?

Hovedsagen er at den vogn I vil ofre dækker jeres behov. Hvis I altså
kun kører f.eks. en sommertur og nogle få week-endture,
er 20 mille da en fornunftig investering. Jeg kan ikke se, at de blå
låger har andet end smagsmæssig betydning og det kan en pensel da
hurtigt ordne. Jeg ville hellere tage en fugttest på vognen, købe et
par nye dæk uanset de nuværende alder, ordne bremser og tjekke
gaasrør/slanger. Og så er der gaskassen - det er almindeligt for en
"løs" gaskasse på en vogn med den alder. Det tyder i hvert fald på at
vognen har været brugt. Der kan fås nye gaskasser, hvis du ikke kan
leve med det. Jeg har en kammerat der købte en vogn magen til, blot
årgang 84. Han betalte det samme, fik ikke noget brugbart fortelt og
måtte ofre ny gaskasse. Jeg mener ikke du får noget væsentligt bedre
med en noget nyere vogn, hvis ellers den er i orden. De helt store
tekniske forandringer kom nemlig ikke før 94/95 og senere.