Andet multimedie
bentjuul 3670
jpg filer ødelægges
Fra : Lars

Dato : 06-12-03 17:38

Hjælp min pc har en tendens til at ødelægge JPG filer, der sker det at
billeder efter indlæsning fra kamera og kopi til HD er fine og fejlfrie.
Efter en tid er de korrupte når man åbner dem igen, det viser sig ved at
nederste halvdel af billedet er forkert farve og/eller forskudt i forhold
til resten af billedet. Jeg har prøvet med forskellige grafikkort men det
sker stadig.
Styre systemet er win XP, grafikkort ATI, software er cardmediamaster ver
4.03 og paintshop pro 8.0.

Er der nogen der har et hint eller har haft lignende problem?
mvh
Lars
--
Erstat xx i mail adresse med dk ved reply

www.larsfunder.dk

Fra : Simon [2700]

Dato : 06-12-03 18:17

> Er der nogen der har et hint eller har haft lignende problem?
> mvh
> Lars

scan din harddisk for bad sectors, det lugter lidt derhend af.. har den bad
sectors skal den byttes med det samme hos din leverandør (husk at tage
backup), ellers køb en ny og smid den ud af vinduet, har den først bad
sectors og ingen garanti, så er det bare om at redde hvad der reddes kan...

håber ikke det er problemt (bad sectors)... :(

mvh.Simon

Fra : Jan.Kristensen

Dato : 06-12-03 22:56

"Simon [2700]" <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse

> [...]
kan...

> håber ikke det er problemt (bad sectors)... :(

Det er ikke det der er galt, jeg har samme problem.

Jeg har prøvet med 3 forskellige diske.

Jeg tror nærmere på at det er et kort (eller kamera ) problem, prøv med et
andet kort til kameraet.

Fra : Lars

Dato : 07-12-03 12:58

> [...]
kan...

> håber ikke det er problemt (bad sectors)... :(

Hej jeg har prøvet med anden HD, problemet opstår stadig, det mystiske er at
billeder kan åbnes fx 3 gange fra HD og være ok, pludselig sker det hmm,
billeder kan så genindlæses fra kamera og er selvfølgelig ok en tid igen.
Jeg prøver at scanne den nye HD.

Lars

Fra : Lars

Dato : 07-12-03 14:53

"Lars" <fundernews@ofir.xx> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder kan så genindlæses fra kamera og er selvfølgelig ok en tid igen.

Har nu scannet HD ingen fejl fundet, hvilket også falder i tråd med at alle
andre dokumenter programmer etc ikke har nogle problemer. Knokler videre med
problemet alle input er velkomne

Lars
www.larsfunder.dk

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 07-12-03 17:28

Hej Lars

Har du farvestyring slået til i det program som ødelægger dine billed filer?

Og hvilket program er det som ødelægger filerne?

Mvh
Anders

Fra : Lars

Dato : 07-12-03 22:31

"Anders Rehhoff" <arehhoff@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
filer?

> Og hvilket program er det som ødelægger filerne?

Det er faktisk lige meget hvilket program jeg bruger fx windows
billedfremviser - faxview paintshop pro, når pc genstartes er nogle billeder
ødelagt.
Det mystiske er at selv om jeg skrivebeskytter filerne på HD ødelægges
billederne. Farvestyring er ikke slået til.

Lars

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 08-12-03 16:25

On Sun, 7 Dec 2003 22:31:04 +0100, Lars wrote:

> [...]
> Det mystiske er at selv om jeg skrivebeskytter filerne på HD ødelægges
> billederne. Farvestyring er ikke slået til.

Prøv at opdatere driverne til grafikkortet evt. prøv et andet grafikkort.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard

Fra : Lars

Dato : 08-12-03 18:39

<jensstadsgaaard@post.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
Klip
> Prøv at opdatere driverne til grafikkortet evt. prøv et andet grafikkort.

Har prøvet med anden HD og andet grafikkort samme resultat, har opdaget at
filer førs går i stykker efter lukning af pc, dvs de er og efter kopi fra
kamera indtil maskinen genstartes, mystisk. for at eliminere PSU prøver jeg
at skifte den imorgen

Lars

--
Erstat xx i mail adresse med dk ved reply

www.larsfunder.dk
"Jens Stadsgaard"

Fra : JMo.

Dato : 08-12-03 18:42

Lars wrote:

> [...]
> efter kopi fra kamera indtil maskinen genstartes, mystisk. for at
> eliminere PSU prøver jeg at skifte den imorgen

Kan det være noget automatisk billed-indekseringssoftware eller lignende du
har installeret, som er gået amok?

(Defekt PSU/Harddisk/Motherboard/RAM etc. vil ødelægge alle typer filer,
ikke kun JPEG's)

Fra : Tommy

Dato : 08-12-03 20:03

> [...]
>kamera indtil maskinen genstartes, mystisk. for at eliminere PSU prøver jeg
Der findes en virus der udelukkende ødelægger grafik-filer svjh.

-------Citat.
Hvorfor skal man være stille i et vaskeri...
Fordi Bamseline er koncentreret.
--------

Fra : emj

Dato : 10-12-03 11:34

On Mon, 08 Dec 2003 20:03:04 +0100, Tommy
<tommy_friisFJERNDETTE@broendbybredbaand.dk> wrote:

>Der findes en virus der udelukkende ødelægger grafik-filer svjh.

Nej, det gør der ikke, men det er sikkert kun et spørgsmål om tid.

http://www.newsfactor.com/perl/printer/18240/
http://www.usatoday.com/tech/news/2002/06/13/virus-pictures.htm
http://www.ananova.com/news/story/sm_607293.html?menu=news.technology
Hilsen emj
--
http://home19.inet.tele.dk/elje/index.html

Fra : Kurt Brixen

Dato : 07-12-03 17:51

On Sun, 7 Dec 2003 14:52:48 +0100, "Lars" <fundernews@ofir.xx> wrote:

>Har nu scannet HD ingen fejl fundet, hvilket også falder i tråd med at alle
>andre dokumenter programmer etc ikke har nogle problemer. Knokler videre med
>problemet alle input er velkomne

Hvad gør du med billederne, når de er åbnet. Du arkiverer dem vel ikke igen?
Jeg går ud fra at det er billeder der ligger på din harddisk og bliver ødelagt
uden at have været ændret.

Kan der være et program, der skriver noget ned i billedfilen?

Det eneste bud jeg har, er at der er noget galt med din RAM, men så skulle
billederne ikke fejle noget efter en genstart af maskinen.

Kurt Brixen