/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Privat handel - snydt!
Fra : Mads Jakobsen


Dato : 03-12-03 23:05

Hvad er muligheden for at få penge tilbage fra en privathandel, og hvad er
proceduren?
Jeg er blevet snydt i en handel, hvor jeg skulle overføre penge til en
person, som derefter skulle sende varen til mig.
Dette er ikke sket. Har forgæves forsøgt at kontakte personen i et par uger
nu uden held, og jeg tror ikke, at chancen for, at jeg får varen, er særlig
stor.



 
 
Henrik Petersen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Petersen


Dato : 03-12-03 23:22


"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:w6tzb.13965$ii4.163@news.get2net.dk...
> Hvad er muligheden for at få penge tilbage fra en privathandel, og hvad er
> proceduren?
> Jeg er blevet snydt i en handel, hvor jeg skulle overføre penge til en
> person, som derefter skulle sende varen til mig.
> Dette er ikke sket. Har forgæves forsøgt at kontakte personen i et par
uger
> nu uden held, og jeg tror ikke, at chancen for, at jeg får varen, er
særlig
> stor.

Meld ham til politiet og så må du vel lægge sag af, ved en civil retsag, men
det koster tid og penge, men er meget principfast så, kommer principper jo
før penge og tid.
henrik



Bertel Lund Hansen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 03-12-03 23:30

Mads Jakobsen skrev:

>Hvad er muligheden for at få penge tilbage fra en privathandel

Lille.

>og hvad er proceduren?

Trygl, bed, græd, plag, ring, skriv, sms, mail ...

En retssag er en teoretisk mulighed, men sjældent relevant hvis
ikke varen er dyr. Selv ved en vundet sag er det ikke sikkert at
du får så meget som en krone af fyren.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin / Fårevejle (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 03-12-03 23:40


> Trygl, bed, græd, plag, ring, skriv, sms, mail .

Yep det er alt!
>
> En retssag er en teoretisk mulighed, men sjældent relevant hvis
> ikke varen er dyr. Selv ved en vundet sag er det ikke sikkert at
> du får så meget som en krone af fyren.

Yep vandt selv en sag hvor jeg tog en fyr jeg kendte på fersk gerning i
hærværk på min bil. Han blev dømt til at betale skaderne... .men det sjove
er at man skal selv kræve pengene ind... tror i jeg fik nogen ; (




Kristian Storgaard (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 03-12-03 23:48

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com>:

> Han blev dømt til at betale skaderne... .men det sjove
> er at man skal selv kræve pengene ind... tror i jeg fik nogen ; (

Fogedretten ville være et godt sted at starte! Du har et udlægsgrundlag i
form af dommen - det kan nærmest ikke blive bedre.

/kristian



Martin / Fårevejle (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 04-12-03 01:17


JA, men man kan ikke plukke håret af en skaldet...



Kristian Storgaard (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 04-12-03 08:18

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev:

> JA, men man kan ikke plukke håret af en skaldet...

Så er det jo ikke fordi du selv skal opkræve pengene, at du ikke får noget.

/kristian


Henrik Petersen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Petersen


Dato : 04-12-03 08:46


"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3fce7cf0$1$148$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> JA, men man kan ikke plukke håret af en skaldet...

Men hvis du ikke går til fogden, så er der jo en forældesregel på 5 år og
hvis du får fogden og han erkænder gælden så kan du bare sende et brev om at
han skylder dig penge, så er der automatisk 20 år forældesreglen og så er
det jo bare at vente på at han får et hus eller en bil med tiden ikk

henrik
>
>



Henning Makholm (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Henning Makholm


Dato : 04-12-03 12:08

Scripsit "Henrik Petersen" <iskold(fjern?)@(fjern?)boparken.dk>

> Men hvis du ikke går til fogden, så er der jo en forældesregel på 5 år

Ikke hvis man har en dom fra en almindelig domstol. Domme holder
evigt (eller indtil skyldneren dør og hans bo afsluttes), hvis bare
man sørger for at sende påmindelser hvert tyvende år.

--
Henning Makholm "We're trying to get it into the
parts per billion range, but no luck still."

Jon Bendtsen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Jon Bendtsen


Dato : 04-12-03 13:33

In article <3fce6627$1$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Martin / Fårevejle wrote:
>
>> Trygl, bed, græd, plag, ring, skriv, sms, mail .
>
> Yep det er alt!
>>
>> En retssag er en teoretisk mulighed, men sjældent relevant hvis
>> ikke varen er dyr. Selv ved en vundet sag er det ikke sikkert at
>> du får så meget som en krone af fyren.
>
> Yep vandt selv en sag hvor jeg tog en fyr jeg kendte på fersk gerning i
> hærværk på min bil. Han blev dømt til at betale skaderne... .men det sjove
> er at man skal selv kræve pengene ind... tror i jeg fik nogen ; (

bare husk at minde ham om det hvert 19.ende år. Evt. få fogeden
til at besøge ham.



JonB

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste