/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Vold vold vold
Fra : ibber


Dato : 03-12-03 19:32

Man hører snart ikke om andet end volds domme
Er det efterhånden blevet sådan man ikke har lov til en ordentlig slåskamp
mere
uden at blive dømt for vold.

Der var da et par stykker jeg selv kunne tænke mig at give nogen på næsen
med chance for at det var mig selv der fik tæsk.
Uden at jeg derved ville anmelde dem for vold.

mvh
Gammel mand 51 år





 
 
Familien Nielsen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Familien Nielsen


Dato : 03-12-03 19:41


"ibber" <14@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:bql9ta$la4$1@news.net.uni-c.dk...
> Man hører snart ikke om andet end volds domme
> Er det efterhånden blevet sådan man ikke har lov til en ordentlig slåskamp
> mere
> uden at blive dømt for vold.

*plonk*



Jakob Nielsen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Nielsen


Dato : 03-12-03 22:15

> *plonk*

Plonk selv. Hvad vedkommer det os andre at du ikke kan tåle mandens
udtalelser grundet eet indlæg, du ikke kunne lide?



Martin Petersen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 03-12-03 23:21

Jakob Nielsen (jni@no.mail.dk) skrev følgende:
>> *plonk*
>
> Plonk selv.
>
> Hvad vedkommer det os andre at du ikke kan tåle mandens
> udtalelser grundet eet indlæg, du ikke kunne lide?

Hmmm... Den lader vi lige stå et øjeblik.

- Martin



Jakob Nielsen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Nielsen


Dato : 04-12-03 00:07

> > Plonk selv.
> >
> > Hvad vedkommer det os andre at du ikke kan tåle mandens
> > udtalelser grundet eet indlæg, du ikke kunne lide?
>
> Hmmm... Den lader vi lige stå et øjeblik.

Siden du bliver så forvirret, lad mig da forklare dig at jeg ikke satte
nogen i killfilter. Med "plonk selv" udtrykker jeg noget i stil med "årh,
hold da op med det plonke-pjat".



Martin Petersen (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Petersen


Dato : 04-12-03 11:46

Jakob Nielsen (jni@no.mail.dk) skrev følgende:
>>> Plonk selv.
>>>
>>> Hvad vedkommer det os andre at du ikke kan tåle mandens
>>> udtalelser grundet eet indlæg, du ikke kunne lide?
>>
>> Hmmm... Den lader vi lige stå et øjeblik.
>
> Siden du bliver så forvirret, lad mig da forklare dig at jeg ikke
> satte nogen i killfilter. Med "plonk selv" udtrykker jeg noget i stil
> med "årh, hold da op med det plonke-pjat".

Ok....

- Martin



Martin / Fårevejle (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin / Fårevejle


Dato : 03-12-03 20:22

Er du dum eller hvad?
"ibber" <14@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
news:bql9ta$la4$1@news.net.uni-c.dk...
> Man hører snart ikke om andet end volds domme
> Er det efterhånden blevet sådan man ikke har lov til en ordentlig slåskamp
> mere
> uden at blive dømt for vold.
>
> Der var da et par stykker jeg selv kunne tænke mig at give nogen på næsen
> med chance for at det var mig selv der fik tæsk.
> Uden at jeg derved ville anmelde dem for vold.
>
> mvh
> Gammel mand 51 år
>
>
>
>



Rikke og Johnny (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Rikke og Johnny


Dato : 03-12-03 23:34

> Er du dum eller hvad?

Det er du da vist også hva!!!!

J.A



Martin Jorgensen (03-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 03-12-03 23:41

ibber wrote:
> Man hører snart ikke om andet end volds domme
> Er det efterhånden blevet sådan man ikke har lov til en ordentlig
> slåskamp mere
> uden at blive dømt for vold.

Åndssvagt spørgsmål: Sådan har det vist været længe.
Prøv f.eks. at kigge her:

§ 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde angriber en andens legeme,
straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år.

> Der var da et par stykker jeg selv kunne tænke mig at give nogen på
> næsen med chance for at det var mig selv der fik tæsk.
> Uden at jeg derved ville anmelde dem for vold.

Forkert gruppe!

Prøv dk.politik, dk.snak, dk.test, dk.hvad-rager-det-mig,
dk.kandidat-til-kill-filteret, og find selv på flere...

Du kan læse mere her: http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura

mvh.
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk



Kent R?dbjerg (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Kent R?dbjerg


Dato : 05-12-03 03:07

"Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> wrote in message news:<3fce668b$0$9767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> ibber wrote:
> > Man hører snart ikke om andet end volds domme
> > Er det efterhånden blevet sådan man ikke har lov til en ordentlig
> > slåskamp mere
> > uden at blive dømt for vold.
>
> Åndssvagt spørgsmål: Sådan har det vist været længe.
> Prøv f.eks. at kigge her:
>
> § 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde angriber en andens legeme,
> straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år.
>
> > Der var da et par stykker jeg selv kunne tænke mig at give nogen på
> > næsen med chance for at det var mig selv der fik tæsk.
> > Uden at jeg derved ville anmelde dem for vold.
>
> Forkert gruppe!
>
> Prøv dk.politik, dk.snak, dk.test, dk.hvad-rager-det-mig,
> dk.kandidat-til-kill-filteret, og find selv på flere...
>
> Du kan læse mere her: http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.videnskab.jura

Næh, det er ikke så åndssvagt. Måske er det bare dig der ikke er
ordentligt inde i stoffet eller ikke kan læse indenad.
Pgl. vil gerne give nogle personer nogle snudeslag med chance for at
han selv får tæsk. Så kan vi vel skæve lidt til politivedtægter og
restaurationslov. Der er beskrevet forhold så som: Den der indlader
sig i slagsmål. . . uden at det på noget tidspunkt kommer i nærheden
af vold efter strfl. § 244.
Man kan altså godt labbe til _hinanden_ uden at det er vold.

Mvh
Kent.

Søren (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 05-12-03 09:45

> Man kan altså godt labbe til _hinanden_ uden at det er vold.
>
Det handler vel mere om at begge parter er enige om at der ikke er vold...Og
i de par slåskampe jeg har overværet har parterne ikke først sat sig ned og
aftalt at dette ikke bliver meldt som vold. *S

Så som udgangspunkt er en slåskamp vold. Hvis det ikke er det må man
pludselig godt lappe til konen under påskud af at det jo var et slagsmål.
------------------------------------------------------
Jeg er ikke jurist, men mener at have lidt sund fornuft.

/Søren



Kristian Storgaard (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 05-12-03 10:19

"Søren" skrev:

> Det handler vel mere om at begge parter er enige om at der ikke er vold...Og
> i de par slåskampe jeg har overværet har parterne ikke først sat sig ned og
> aftalt at dette ikke bliver meldt som vold. *S

Nu kan man altså ikke aftale sig ud af sådan noget. Der behøves i teorien
ingen anmeldelse, før politiet kan starte en sag om fx. vold.

> Jeg er ikke jurist, men mener at have lidt sund fornuft.

Er det sund fornuft at rende rundt og banke hinanden?

/kristian


Søren (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 05-12-03 10:48

> Er det sund fornuft at rende rundt og banke hinanden?
>
Har jeg givet udtryk for det ?
Har jeg sagt noget positivt om vold ?
Har du overhovet læst hvad jeg skrev, inden du kom med den kommentar ?
-----------------------------------------
Jeg er ikke jurist, men mener at have lidt sund fornuft.

/Søren



Kristian Storgaard (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 05-12-03 11:10

"Søren" skrev:

> Har du overhovet læst hvad jeg skrev, inden du kom med den kommentar ?

Ja.

/kristian


Søren (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 05-12-03 11:31


"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote in
message news:BBF61800.27D8B%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk...
> Ja.
Hvor skriver eller hentyder jeg så til at der "Er det sund fornuft at rende
rundt og banke hinanden" ?
-----------------------------------------
Jeg er ikke jurist, men mener at have lidt sund fornuft.

/Søren



Kristian Storgaard (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 05-12-03 11:45

"Søren" skrev:

> Hvor skriver eller hentyder jeg så til at der "Er det sund fornuft at rende
> rundt og banke hinanden" ?

Jeg kan se nu, at det er din generelle signatur - det fremgik bare ikke
klart. Beklager hvis jeg har misforstået dig - det var såmænd ikke i nogen
ond hensigt.

I øvrigt fastholder jeg, at der ikke er megen fornuft i at banke hinanden -
hvilket du så heldigvis er enig i

/kristian


Klaus Ellegaard (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Klaus Ellegaard


Dato : 05-12-03 12:21

"Søren" <soren@ingenmail.dk> writes:

>Jeg er ikke jurist, men mener at have lidt sund fornuft.

Sund fornuft og jura er ikke altid kompatible.

Mvh.
   Klaus.

Søren (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 05-12-03 12:48

> Sund fornuft og jura er ikke altid kompatible.

Det er nyhedsgrupper og manglende evne til at holde sig indenfor emnet
heller ikke altid.

Så hold dig til emnet, istedet for at bruge tiden på at kommenterer folks
signaturer.

----------------------------------------------------------------------------
------
Jeg er ikke jurist, men mener at have lidt sund fornuft.

/Søren



Soeren Nielsen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Soeren Nielsen


Dato : 05-12-03 13:07

Søren wrote:

> Så hold dig til emnet, istedet for at bruge tiden på at kommenterer
> folks signaturer.

Så prøv lige at lave en korrekt signatur.
http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html

Så er det let at se hvor din signatur starter.

FUT news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express
FUT? http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk
Jeg bruger ikke min hotmail, så skriv ikke til den


Søren (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 05-12-03 13:37

> Så prøv lige at lave en korrekt signatur.
> http://www.usenet.dk/netikette/signatur.html
>
> Så er det let at se hvor din signatur starter.
>
Kan jeg da godt hvis det kan gøre dig så glad.

Det ændrer ikke ved det faktum at tekst i min signatur blev brugt ude af
sammenhæng.
Derfor OT i emnelinien, og du vælger så at overse det og tage tråden endnu
længere ud.

Husk at der findes ingen "love" på signaturområdet. Kun retningslinier (som
alligevel ikke er fuldt understøttet). Så der findes ikke korrekte eller
ukorrekte signaturer.

--
Jeg er ikke jurist, men mener at have lidt sund fornuft.

/Søren



Morten Fruergaard (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 05-12-03 18:49

"Søren" <soren@ingenmail.dk> skrev i en meddelelse
> Husk at der findes ingen "love" på signaturområdet. Kun retningslinier
(som
> alligevel ikke er fuldt understøttet). Så der findes ikke korrekte eller
> ukorrekte signaturer.


Måske. Men når man bruger "--" så ved "man" at en signatur starter....

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Kristian Storgaard (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 05-12-03 10:09

"Kent R?dbjerg" skrev:

> Man kan altså godt labbe til _hinanden_ uden at det er vold.

Kan man? Straffelovens ordlyd er rimelig klar:
"§ 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde angriber en andens
legeme, straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år."

Et slagsmål er reelt også vold, men det er ikke sikkert at det bliver til en
voldssag. Politiet kan have mange grunde til ikke at starte en voldssag, og
så kan det være nemmere at ændre sagen til overtrædelse af politivedtægten
eller restaurationsloven.

/kristian


Morten Fruergaard (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 05-12-03 10:20

"Kristian Storgaard" <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> skrev i en
meddelelse > > Man kan altså godt labbe til _hinanden_ uden at det er vold.
>
> Kan man?

Hvordan kan fx boksning ellers være lovligt?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Kristian Storgaard (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Kristian Storgaard


Dato : 05-12-03 10:33

"Morten Fruergaard" skrev:

> Hvordan kan fx boksning ellers være lovligt?

Boksning er teoretisk set vold. Men det er straffrit fordi der er et
samtykke. Det er behandlet en del i teorien. Man kan i visse tilfælde også
tale om samtykke ved et slagsmål - men det er ikke helt det samme (og i
øvrigt også noget sværere at bevise, hvis den ene part fx. "fortryder" at
han indlod sig på slagsmålet). Men det er bestemt også en af de grunde der
gør at nogle slagsmål ikke straffes som vold.

/kristian


Martin Jorgensen (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Martin Jorgensen


Dato : 05-12-03 18:20

Kent R?dbjerg wrote:
> "Martin Jorgensen" <megafedt@hotmail.com> wrote in message
> news:<3fce668b$0$9767$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
-SNIP-
> Næh, det er ikke så åndssvagt. Måske er det bare dig der ikke er
> ordentligt inde i stoffet eller ikke kan læse indenad.

Eller også er det måske dig der ikke er ordentligt inde i stoffet eller ikke
kan læse indenad.

> Pgl. vil gerne give nogle personer nogle snudeslag med chance for at
> han selv får tæsk. Så kan vi vel skæve lidt til politivedtægter og

Tja, der findes mange hjernedøde folk som ikke kan styre deres aggressioner
og som savner "en ordentlig slåskamp" og som godt kunne tænke sig at "give
nogen én på næsen med chance for at det var dem selv der fik/får tæsk"...
Til dem kan jeg så endnu engang henvise til flg, i det tilfælde at du ikke
læste det korrekt første gang jeg skrev det (Kristan S. har også skrevet
det, men du må jo tydeligvis have overset citatet):

§ 244. Den, som øver vold mod eller på anden måde angriber en andens legeme,
straffes med bøde eller fængsel indtil 3 år.

Bemærk især i ovenstående citat, at det er aldeles ligegyldigt om man selv
har angrebet på trods af at "det var altså med chance for at jeg/man selv
fik tæsk"... tsk.tsk

LOL... Åndssvagt spørgsmål

Men hvem bestemmer så om det er vold? Prøv du selv at starte "en ordentlig
slåskamp" og fortæl dommeren at du ikke mener at det vold, "da det var med
chance for selv at få tæsk" og fordi du startede slåskampen fordi "du havde
lyst til at give nogen én på næsen"

Jeg tror altså at dommeren stadig vil fortælle dig at "det er altså sådan at
man ikke har lov til at starte en ordentlig slåskamp (mere) uden at blive
dømt for vold."

Jeg fik engang at vide af en politimand at lussinger også er vold...

mvh.
Martin Jørgensen

--
---------------------------------------------------------------------------
Home of Martin Jørgensen - http://www.martinjoergensen.dk



Søren (04-12-2003)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 04-12-03 09:53


"ibber" <14@ishoejby.dk> wrote in message
news:bql9ta$la4$1@news.net.uni-c.dk...
> Man hører snart ikke om andet end volds domme
> Er det efterhånden blevet sådan man ikke har lov til en ordentlig slåskamp
> mere
> uden at blive dømt for vold.

Det har du da aldrig haft lov til !!!!.

At man tidligere ikke meldte så mange slåskampe som vold gør ikke, at det
tidligere har været lovligt at indgå i en slåskamp (undtaget hvis der er
tale om nødværge, som bliver diskuteret i tråden "Vold under skærpende
omstændigheder" fra 1-12-2003).

/Søren



Jakob Stocholm (05-12-2003)
Kommentar
Fra : Jakob Stocholm


Dato : 05-12-03 20:56

> Man hører snart ikke om andet end volds domme
> Er det efterhånden blevet sådan man ikke har lov til en ordentlig slåskamp
> mere
> uden at blive dømt for vold.
>
> Der var da et par stykker jeg selv kunne tænke mig at give nogen på næsen
> med chance for at det var mig selv der fik tæsk.
> Uden at jeg derved ville anmelde dem for vold.
>
> mvh
> Gammel mand 51 år
>
>
Til Ibber. (dette er modsat andre ikke et surt opstød. Det kan godt være, at
der var svaret i de andre svar, men jeg gad ikke læse det børne-pjat!)

Alm slagsmål kan grov set deles i to. Politivedtægtens(PVT) §3 (evt sammen
med §4) og Vold.

Er man et par stykker, der er fulde i byen og blevet så uvender at man
begynder at slå hinanden og indlader sig i slagsmål, vil man typist blive
sigtet af politiet for overtrædelse af PVT eller restaurationsloven. Hvilken
lov, afhænger af, om slagsmålet skete inde på restarationen/diskateket eller
på gaden.

Tager man fat i en person, og tildeler denne umotiveret et knytnæveslag
eller bare en lussing, vil man nok forsøge at sigte gerningsmanden for vold,
da uprovokeret/umotiveret vold ikke bør kædes sammen med PVT.

Lad være med at slås. Jeg ved godt, at da du var ung, sloges folk til
forskellige fester og når man var færdig, var det det. Sådan er det ikke i
dag!


--
Jakob Stocholm

Svar kun til gruppen og ikke til mig privat.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste