Hvad er et "Særligt forberedende retsmøde"
Fra : Britt Malka

Dato : 01-12-03 22:22

Vi har stævnet en person, der ikke vil betale for den ydelse, han har
bestilt, og som han ellers var tilfreds med.

Der er af vores advokat både afgivet stævning, modparten har afgivet
svarskrift, og der er desuden faldet både replik og duplik i sagen.

Nu er der berammet et "Særligt forberedende retsmøde".

Hvad er det helt nøjagtigt?
--
Britt Malka
Send dit bedste scoretrick og vind - http://www.tips-og-tricks.com/vind.html

Fra : Peter G C

Dato : 02-12-03 10:28

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Hvad er det helt nøjagtigt?

Et møde, hvor sagen diskuteres og skæres til. Eller en part bankes på plads.
Men altså: et møde

Det bruges altid, hvis en af parterne ikke møder ved advokat --> kaldes
ordinær ret. Det er meget korte møder. Retten vejleder selvmøderen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Britt Malka

Dato : 02-12-03 10:47

Hej Peter

Tak for dit svar.

On Tue, 2 Dec 2003 10:27:30 +0100, "Peter G C"
<pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Et møde, hvor sagen diskuteres og skæres til. Eller en part bankes på plads.

Hmmm... DET kunne være rart

>Men altså: et møde

Ja, det var det, jeg frygtede. Altså kan modparten trække tiden endnu
mere ud. Han er ved at blive dygtig. Nu har han snart trukket det i to
år.

>Det bruges altid, hvis en af parterne ikke møder ved advokat --> kaldes
>ordinær ret. Det er meget korte møder. Retten vejleder selvmøderen.

Jamen, både vi og ham, vi har stævnet, møder ved advokat.

Hvad sker der efter mødet? Jeg mener, skal der så indkaldes til retten
igen, eller går man direkte til domsforhandling?

Fra : Peter G C

Dato : 02-12-03 19:35

"Britt Malka" <news@foxladi.com> skrev i en meddelelse

[klip]

> Ja, det var det, jeg frygtede. Altså kan modparten trække tiden endnu
> mere ud. Han er ved at blive dygtig. Nu har han snart trukket det i to
> år.

Det er hvad der kan ske. Men det er altså retten der indkalder til mødet.
Det er ofte lettere for retten at styre processen (dvs. selve forberedelsen
med skriftudveksling) når parternes advokater mødes i retten foran dommeren.

> Jamen, både vi og ham, vi har stævnet, møder ved advokat.

Ok.

> Hvad sker der efter mødet? Jeg mener, skal der så indkaldes til retten
> igen, eller går man direkte til domsforhandling?

Ork - der er formentlig lang vej endnu. Domsforhandlingen skal jo først
berammes (fastsætte tid for retsmødet).

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Britt Malka

Dato : 02-12-03 20:59

On Tue, 2 Dec 2003 19:34:41 +0100, "Peter G C"
<peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

>Ork - der er formentlig lang vej endnu. Domsforhandlingen skal jo først
>berammes (fastsætte tid for retsmødet).

Æv! Ja, så går der nok nogle måneder mere Og bagefter har han vel
10-12 måneder at betale i, ikke? Også selv om han har penge?