Tilbud på hjemmeside - telefon opringning ~
Fra : onix

Dato : 01-12-03 18:55

Hej Jura gruppen !

Jeg har en lidt sær oplevelse synes jeg.

Min kone og jeg blev i går aftes eninge om at ringe til Weight Watchers og
bestillet et tilbud på et kostprogram, som på hjemmesiden står som tilbud i
ugerne 47-50 for kun kr. 650,00 (link:
http://www.weightwatchers.com/international/denmark/about/program_athome.html)

Men i dag ringer min kone og telefondamen oplyser at det tilbud ikke findes
og virker forundret. ? Det ender med at min bedre halvdel aftaler at købe
kurset til kr. 990,00 som er normalprisen.

Efter jeg er kommet hjem fra arbejde i dag synes jeg det virker lidt fælt
sådan at reklamere for det tilbud i uger 47-50 og vupti når man ringer
gælder det ikke mere ??

Hvordan er det jurdisk når det står på hjemmesiden ? binder tilbudet for dem
så vi kan få det til 650 kr ?

Mvh
Onix

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-03 19:37

onix skrev:

> [...]
>bestillet et tilbud på et kostprogram, som på hjemmesiden står som tilbud i

Jeg blev desværre smidt tilbage til hovedsiden da jeg brugte det
link. Jeg kan ikke finde noget program der koster hverken 650
eller 990 kr.

> [...]
>kurset til kr. 990,00 som er normalprisen.

>Hvordan er det jurdisk når det står på hjemmesiden ?

Det er forskelligt.

Reklamer der henvender sig til mange og ikke giver mulighed for
interaktiv bestilling, anses som en opfordring til at gøre
firmaet et tilbud. De er ikke bindende. Det omfatter f.eks.
avisannoncer, reklameblade og hjemmesider hvor man ikke kan andet
end at læse.

Skilte i en butik og et butiksvindue forpligter derimod firmaet
så snart en kunde siger "Ja tak" til den annocerede vare. Det
gælder også annoncering på en hjemmeside hvis der er knyttet en
webbutik dertil. Man har krav på varen til prisen i samme øjeblik
butikken registrerer ens bestilling.

Nu siger du at din kone ringede dagen efter. Hvis tilbudet er
blevet taget ned i mellemtiden, så er firmaet frit stillet, og
kan tage en anden pris.

>binder tilbudet for dem så vi kan få det til 650 kr ?

Det kan jeg faktisk ikke svare på. Dels kan jeg ikke se hvordan
det har været annonceret, og dels ved jeg ikke hvornår det blev
fjernet i forhold til jeres henvendelse til firmaet.

--
Bertel

Fra : Britt Malka

Dato : 01-12-03 19:43

On Mon, 01 Dec 2003 19:37:02 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Jeg blev desværre smidt tilbage til hovedsiden da jeg brugte det
>link. Jeg kan ikke finde noget program der koster hverken 650
>eller 990 kr.

Det skete også for mig, første gang jeg brugte linket. Der ser ud til
at være problemer med hjemmesiden. Da jeg havde surfet lidt rundt for
at finde den pakke, der var tale om, og havde fundet den, prøvede jeg
linket igen, og da virkede det.
--
Britt Malka
Send dit bedste scoretrick og vind - http://www.tips-og-tricks.com/vind.html

Fra : Beeblebrox

Dato : 01-12-03 21:52

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg blev desværre smidt tilbage til hovedsiden da jeg brugte det
> link. Jeg kan ikke finde noget program der koster hverken 650
> eller 990 kr.

Den virker fint for mig - jeg har postet et screendump i news:dk.binaer
med titlen: "Weight Watchers Screendump (2003-12-01 - 21-48).bmp"

Vh,
Claus

Fra : Rea721

Dato : 01-12-03 22:57

Bertel Lund Hansen wrote:

> Jeg blev desværre smidt tilbage til hovedsiden da jeg brugte det
> link. Jeg kan ikke finde noget program der koster hverken 650
> eller 990 kr.

Citat fra linket:
***
Ring og bestil Weight Watchers nye verdenssucces Points Plan som brevkursus
for kun 8 5 0,- kr. + porto inkl. moms. Tilbud! Køb totalpakken og betal 650
kr, spar 400 kr fra normalpris!! Gælder uge 47-50.
Ring på tlf. xxxx xxx [Rea's xx] for yderligere information.

***

--
Rea721 AKA Leon Andrea skod1@721.dk http://721.dk
Bevar Eskadrille 721 på Flyvestation Værløse
Den sidste operative Flyvestation på Sjælland.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-03 23:24

"Rea721" <skod1[remove]@721.dk> skrev:

>Citat fra linket:

Tak til jer begge for hjælpen.

--
Bertel

Fra : Britt Malka

Dato : 01-12-03 19:39

On Mon, 1 Dec 2003 18:54:56 +0100, "onix" <dhdhdhd@dhdhdhd.de> wrote:

> [...]
>bestillet et tilbud på et kostprogram, som på hjemmesiden står som tilbud i

[klip]

>Hvordan er det jurdisk når det står på hjemmesiden ? binder tilbudet for dem
>så vi kan få det til 650 kr ?

Det burde det gøre, ja. Det er kun i tilfælde af, at der tydeligvis er
en fejl, som at fx kurset stod til at koste 650 øre.

Her skriver de, at man sparer 400 kr. (hvordan hænger det i øvrigt
sammen med en normalpris på 995?), så den er god nok.

Hvis jeg var dig, ville jeg omgående printe deres hjemmeside ud, evt.
gemme den også. Udskriften vil vise, hvilken dato og tid du har
printet den ud, så det er et bevis på, at det var inden for den
angivne periode.

Måske vil det vise sig, at I får kurset til den lovede pris, og at det
kun var en uvidende telefondame, din kone talte med.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 01-12-03 23:18

Britt Malka skrev:

>Det burde det gøre, ja.

Se lige mit svar om at der er forskel på hjemmesider og bindende
tilbud.

I det aktuelle tilfælde er jeg enig i at de er forpligtet bl.a.
fordi tilbudet stadig kan findes på hjemmesiden og fordi de har
en webbutik.

--
Bertel