/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Tele2/Get2net misinformation
Fra : rane


Dato : 01-12-03 15:43

Hejsa,

i en 1-2 mdr periode her i august/september fik vi et midlertidigt
Get2net abonnement, mens vi ventede på at Tele2Adsl skulle snøvle sig
færdig og blive klar til installering her. I den forbindelse havde jeg
en Get2net medarbejder i mobilrøret for at guide mig igennem
opsætningen i Windows (dns osv.). Nu skal jeg lige nævne at jeg ikke
er decideret modem/netværk ekspert overhovedet, så jeg gør hvad
eksperten i telefonen fortæller mig.

Anyway, vi får ingen regning fra Get2net i lang tid. Nu får vi så
pludselig en stor fastnet telefonregning fra TDC - og opdager så at
alle vores Get2net opkald er gået ind der til Danmarkspris (25øre/min
om dagen osv.) - og det er jo en del timer, der er tale om her.
Regningen er næsten 1000,- større end den plejer at være.

Ringer så til Get2net support, hvor medarbejderen kun kan sige, at det
burde ikke ske såfremt vi har fuldt supporterens instrukser OG tastet
1001 foran opkaldsnummeret 77777731. Så er det jeg ikke kan huske om
vi gjorde det - men jeg ved med 100% sikkedhed, at jeg har tastet alt
det som den daværende Get2net medarbejder guidede mig igennem. Dvs.
hvis han har sagt jeg skulle taste "100177777731" som opkaldsnummer -
så er det gjort. Det samme hvis han havde sagt "77777731" kun.

Dermed...kæmpe misinformation fra Get2net medarbejdens side...som vi
nu bøder dyrt for.

Kan man gøre noget ved det overhovedet...andet end at sende en klage
til Tele2/Get2net for misinformation? Kan vi på nogen måde få
kompensation eller lignende?

På forhånd tak :)

mvh
Lene & Rene

 
 
Palle Bruselius (01-12-2003)
Kommentar
Fra : Palle Bruselius


Dato : 01-12-03 18:14

"rane" <nada@adasf.com> skrev i en meddelelse
>
> Kan man gøre noget ved det overhovedet...andet end at sende en klage
> til Tele2/Get2net for misinformation? Kan vi på nogen måde få
> kompensation eller lignende?

Naturligvis skal I klage og med brug af så mange fakta som muligt. Men jeg
tror næppe, at I får kompensation. Mine (og adskillige venner og bekendtes)
erfaringer med firmaet viser med al tydelighed, at de selv mener, at DE
altid har ret.
Jeg tog konsekvensen efter næsten trekvart års evigt bøvl og ballade med
regninger, rykkere uden forudgående regninger etc. etc., udokumenterede
rykkergebyrer (alle regninger var betalt - til tiden), elendig kundeservice
m.v. og flyttede tilbage til TDC. Siden har jeg ingen problemer haft (og
nej - jeg er ikke ansat hos TDC)
Skulle I være heldige at få kompensation fra Tele2, ja så er I særdeles
heldige.

Palle



Britt Malka (01-12-2003)
Kommentar
Fra : Britt Malka


Dato : 01-12-03 19:01

Hej Palle

On Mon, 1 Dec 2003 18:14:24 +0100, "Palle Bruselius"
<bruselius@mail.tdcadsl.dk> wrote:

>Mine (og adskillige venner og bekendtes)
>erfaringer med firmaet viser med al tydelighed, at de selv mener, at DE
>altid har ret.

Det er pudsigt. Vi havde selv problemer med Tele2 i Danmark, og da vi
flyttede her til Frankrig, begyndte de en storstilet kampagne for at
få telefonkunder. Vi takkede pænt nej hver gang med henvisning til
vores erfaringer fra Danmark.

Nu har de så været på banen i nogle år i Frankrig, og så viser det
sig, at vi gjorde klogt i at holde os fra dem. Også her klager folk
nemlig over dem både mht. telefoni og internettjenesten.

Sjovt, som firmaer er ens i de forskellige lande. DHL har vi haft
dårlige erfaringer med både i DK og Frankrig. Amazon har vi haft gode
erfaringer med både i USA, Frankrig og England.
--
Britt Malka
Send dit bedste scoretrick og vind - http://www.tips-og-tricks.com/vind.html
(Svar ikke til denne e-mail-adresse. Mail slettes på serveren p.g.a. spam)

Jan G. Nielsen (01-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan G. Nielsen


Dato : 01-12-03 21:40

[snip]
> Dermed...kæmpe misinformation fra Get2net medarbejdens side...som vi
> nu bøder dyrt for.
[/snip]

Fik I ikke tilsendt noget materiale om opsætning af forbindelsen da I
tegnede abonnementet? Jeg ved at TDC altid sender en
opsætningsvejledning med.

Ikke at det undskylder HVIS medarbejderen har misonformeret, men
alligevel...

--
Mvh. Jan G. Nielsen


rane (01-12-2003)
Kommentar
Fra : rane


Dato : 01-12-03 22:23

On Mon, 01 Dec 2003 21:39:54 +0100, "Jan G. Nielsen" <no@mail.net>
wrote:

>Fik I ikke tilsendt noget materiale om opsætning af forbindelsen da I
>tegnede abonnementet? Jeg ved at TDC altid sender en
>opsætningsvejledning med.
>
>Ikke at det undskylder HVIS medarbejderen har misonformeret, men
>alligevel...

Det eneste vi fik tilsendt fra Get2net var et stykke A4 papir med
informationer som DNS, newsserver, brugernavn, password osv. - her
stod der ikke opkaldsnummer.

Vi fik faktisk Get2net med det samme, idet vi ringede og bestilte det
- og fik på samme tid informationerne og en opsætningsvejledning af
gutten i telefonen og var hermed faktisk online med det samme.

Jan G. Nielsen (01-12-2003)
Kommentar
Fra : Jan G. Nielsen


Dato : 01-12-03 23:13

> Det eneste vi fik tilsendt fra Get2net var et stykke A4 papir med
> informationer som DNS, newsserver, brugernavn, password osv. - her
> stod der ikke opkaldsnummer.
>
> Vi fik faktisk Get2net med det samme, idet vi ringede og bestilte det
> - og fik på samme tid informationerne og en opsætningsvejledning af
> gutten i telefonen og var hermed faktisk online med det samme.

Tjaae...så ville jeg nok følge et tidligere indlæg og sende dem et brev
med udførlig forklaring (desværre er de ikke kendt for at gøre noget ved
det, og det er jo ihvertfald ikke TDC's skyld, så der skal du nok ikke
prøve).

Det er en rigtig uheldig situation du sidder i der, men prøv den med
brevet.

--
Mvh. Jan G. Nielsen


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste