er der nogen der gider hjælp mig med forsi~
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-11-03 13:37

jeg kom til at åbne en dør i hovedet på en der drak af en flaske her
på min rejse til Afrika - hun har så mistet en fli af en tand -
det var jo et hændeligt uheld .....

men jeg kan ikke genemskue om min forsikring dægger ?

http://www.gosafe.dk/index.asp?page=/html_indhold/betingelser/samlet_690.htm

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Leif

Dato : 30-11-03 14:04

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
> jeg kom til at åbne en dør i hovedet på en der drak af en flaske her
> på min rejse til Afrika - hun har så mistet en fli af en tand -
> det var jo et hændeligt uheld .....

-KLIP-

Det ser ud til at forsikringen dækker det ansvar du kan pålægges efter det
pågældene lands regler.

Min viden om afrikansk retspraksis er desværre sparsom.

Hvis det var sket herhjemme og det dermed var dansk retspraksis der var
gældene, ville du næppe (ud fra de sparsomme oplysninger) blive gjort
ansvarlig og dermed er der ikke dækning. Skadelidte må derfor selv betale
tandlægeregningen.

Kan det tænkes at hun selv har en forsikring magen til den du har ?? Så ser
det ud til at der er noget at hente iht. punkt 8.9.
Hun kan evt. også have en alm. ulykkesforsikring der dækker !

Leif

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-11-03 14:23

On Sun, 30 Nov 2003 14:04:26 +0100, "Leif" <lp@FJERNDETTEknus.dk>
wrote:

>Kan det tænkes at hun selv har en forsikring magen til den du har ??

nej for den hun bor i et hus sammen med 18 andre mennesker på 50 kwm
uden glas i vinduerne med rusten hvad er det - det heder sådan noget
tag man har i den 3 verden ..?.. problemet er jo der ikke er nogen
skyldige på den måde det er jo bare et skide uheld .... men det er jo
noget synd da hun jo aldrig for den flig af tanden igen ...

--

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-11-03 14:52

wrote:

>"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev i en meddelelse
>

>-KLIP-
>
>Det ser ud til at forsikringen dækker det ansvar du kan pålægges efter det
>pågældene lands regler.

jeg dobel svare dig lige jeg er fjols til sådan noget praktisk

men jeg sider lige og kikker den grundigt igenem

http://www.gosafe.dk/html_frame/index_skade.asp

" Privatansvar
Alarmcentralen skal omgående kontaktes, hvis en begivenhed skønnes at
kunne medføre erstatningskrav fra en skaderamt. Det er vigtigt, at
navn og adresse på den mulige kravstiller (den skaderamte) og navn
samt adresse på mulige vidner oplyses over for GoSafe. Du må aldrig
selv anerkende erstatningspligt. Overlad det til GoSafe at tage
stilling hertil. I modsat fald kan du risikere selv at måtte betale
erstatning, herunder for skadetilfælde, hvorunder du måske slet ikke
kunne gøres ansvarlig for det skete. "

nu har jeg sendt dem en mail og redegjort for hvad der er sket ....
jeg er sgu bare ikke meget for at skulle have med poltiet at gøre
hernede fordi lige så snart de ser en hvid mand så skal der falde
bestikelse ...vi havde en lille episode den anden dag ...som vi ikke
havde noget fornuftigt at gøre med i forbindelse med 2 afriakner der
var røget i hovetde på hianden .... det virkede så komiske at vi
skulle indrages i det ..... men så tog den her betjent sin pistol og
affyrede et varsels skud 1 meter fra min ene fod - ham jeg var sammen
med skulle nå et fly ....så han måtte hoste op med 300 kr for at vi
blev " Glemt " ... det er ikke så farligt som det lyder ...ambasaden
vil ku klare den på 5 minutter uanste hvad .... men derfor er det
stadigt ubehageligt !

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 30-11-03 14:16

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev:

> jeg kom til at åbne en dør i hovedet på en der drak af en flaske her
> på min rejse til Afrika - hun har så mistet en fli af en tand -
> det var jo et hændeligt uheld .....

Hvis det var et hændeligt uheld, så er du ikke erstatningsansvarlig, og
følgelig er det din forsikring uvedkommende. Hvis du er ansvarlig, så skal
du have tegnet det tillæg til din rejseforsikring, der hedder Privatansvar.
Hvis vedkommende der er skadet er din familie eller rejseledsager, dækker
den ikke jf. pkt. 9.6.7.

Hvis ikke du har tegnet det tillæg, så prøv at kontakte det
forsikringsselskab, hvor du har din familieforsikring (indboforsikring). Det
er ikke umuligt at de dækker.

/kristian

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-11-03 14:24

On Sun, 30 Nov 2003 14:16:27 +0100, "Kristian Storgaard"
<kristian.storgaard@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

>Hvis ikke du har tegnet det tillæg, så prøv at kontakte det
>forsikringsselskab, hvor du har din familieforsikring (indboforsikring). Det
>er ikke umuligt at de dækker.

sådan en har jeg ikke .... :(

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 30-11-03 14:38

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev:

> sådan en har jeg ikke .... :(

Så kan det bestemt kun anbefales at du får dig een. Ikke at den dækker dette
skadestilfælde, men mange andre.

/kristian

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 30-11-03 14:41

On Sun, 30 Nov 2003 14:37:45 +0100, "Kristian Storgaard"
<kristian.storgaard@FJERNDETTEmail.dk> wrote:

>Så kan det bestemt kun anbefales at du får dig een. Ikke at den dækker dette
>skadestilfælde, men mange andre.

ja jeg har på min hund .... men hvad står sådan en i på mig selv ?

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 30-11-03 14:49

"Bo M Mogensen" <chokmah@spamcop.net> skrev:

> ja jeg har på min hund .... men hvad står sådan en i på mig selv ?

Afhænger meget af indbosummen. Personligt koster min ca. 2500 pr. år. (med
den lavest mulige indbosum på ca. 480.000) men det er også inkl.
rejseforsikring, særlig elskadedækning og udvidet cykeldækning.

Afhængig af selskab og dine forsikringsforhold i øvrigt (samlerabat og
så'n) - vil jeg skyde på ca. 1500 og opefter.

/kristian