fremleje
Fra : rasmus

Dato : 28-11-03 10:44

Hejsa,

Vi bor til leje men har nu købt en ejerbolig. Vi vil dog gerne beholde
leje-lejligheden idet vi forventer, at næste gang vi flytter, så bliver det
så langt uden for byen, at vi ville have stor glæde af en pendler /
overnatningslejlighed. Kan vi med den begrundelse fremleje vores
leje-lejlighed? I givet fald - skal vi bare fremleje den og meddele det til
vores udlejer? Eller hvordan er proceduren?

ras

Fra : Charlotte

Dato : 28-11-03 10:19

On 28/11/03 11:43, in article iNExb.2544$IX1.2263@news.get2net.dk, "rasmus"
wrote:

> [...]
> leje-lejlighed? I givet fald - skal vi bare fremleje den og meddele det til
> vores udlejer? Eller hvordan er proceduren?

Hej ras.
I skal bede udlejer om tilladelse til at fremleje.

Mvh.
Charlotte

--
Såfremt det virker meningsfyldt... støt venligst: www.mentiqa.dk

Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... (Albert Camus)

Fra : Per Christoffersen

Dato : 28-11-03 11:25

"rasmus" <rasmus.carlsenX@tdcadsl.dk (fjern X)> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> vores udlejer? Eller hvordan er proceduren?

I visse tilfælde har man ret til fremleje, men jeres situation er ikke en af
dem.
I er derfor nødt til at kontakte udlejer og bede om hans tillladelse til at
fremleje i den givne situation.

/Per

Fra : Else Holm

Dato : 28-11-03 12:55

"Per Christoffersen" <pc@NIXcomonto.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke en af dem.
> I er derfor nødt til at kontakte udlejer og bede om hans tillladelse

Jeg kan ikke lige finde noget på tryk om det, men er der ikke noget
om, at man ikke må lægge beslag på to boliger, så kommunen i givet
fald kan bruge sin anvisningsret, hvis en lejlighed står tom i mere
end x antal uger?

--
Else

Fra : Per Christoffersen

Dato : 28-11-03 13:08

"Else Holm" <holm_49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> om, at man ikke må lægge beslag på to boliger, så kommunen i givet
> fald kan bruge sin anvisningsret, hvis en lejlighed står tom i mere

Det er der noget om, men det problem opstår ikke, hvis man fremlejer. Så er
der jo en anden der bor i lejligheden.

/Per