Må ikke gifte pige fra østeuropa, hjælp!
Fra : Anders P

Dato : 27-11-03 19:31

Min pige har siden ultimo september haft processuel opholdstilladelse her i dk, mens hendes
klagesag om ophold behandles.

Vi har fremskaffet alle papirer, såsom dåbsattester & et dokument, der godtgør at hun aldrig
har været gift.
Via civilrets-direktoratet har kommunen hvor jeg bor, fået at vide at vi ikke kan blive gift
under det processuelle opholds. De har refereret til P 11 a i LOV nr 365 af 06/06/2002:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20020036530-REGL%20

Vedr. P11 a, har jeg flg. kommentarer: Jeg er dk statsborger (født her og er 36 år), min pige
(27 år) har jvf. Integrations Ministeriet legalt ophold her i dk, hvilket vi per tlf. atter fik
bekræftet igår. Ydermere pointerede Integrations Ministeriet igår også at min pige jvf.
udlændinge loven her og nu under det processuelle forhold har eksakt de samme rettigheder, som
da hun var Au-Pair.

Vedr. P11 b, som jvf original teksten herunder, kan vi også blive gift selvom min pige end ikke
har legalt ophold efter udlændingeloven, her skal vi begge blot underskrive en erklæring, jvf
P11 b, den danske version af disse har jeg underskrevet, min pige underskrev da den engelske
version, for få dage siden.

Hvad mener I

mvh Anders

------------------------------------
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20020036530-REGL%20

»§ 11 a. Ægteskab må kun indgås, når hver af parterne har dansk indfødsret eller lovligt ophold
her i landet i medfør af udlændingelovens §§ 1-3 a, § 4 b eller § 5, stk. 2, eller i medfør af
en opholdstilladelse efter udlændingelovens §§ 6-9 e.

Stk. 2. Hvis ganske særlige omstændigheder, herunder navnlig varigheden af en udlændings
ophold her i landet, taler derfor, kan statsamtet give tilladelse til ægteskabet, selv om
betingelsen i stk. 1 ikke er opfyldt.

§ 11 b. I tilfælde, hvor en af parterne ikke har dansk indfødsret, statsborgerskab i et af de
andre nordiske lande eller opholdstilladelse efter udlændingelovens §§ 6-9 e, og hvor den anden
part har indfødsret, et sådant statsborgerskab eller en sådan opholdstilladelse, må ægteskab
ikke indgås, uden at hver af parterne har afgivet erklæring om at være bekendt med
bestemmelserne i udlændingelovens § 9, stk. 1, nr. 1, og stk. 3-9.«