udbetalingsfrist til en livsforsikring
Fra : Michael Thomsen

Dato : 27-11-03 14:08

hej
min far døde den 12 oktober 2003, og vi har talt med skifteretten og vores
advokat, der begge fortæller at der vil blive udbetalt en livsforsikring. Da
mine forældre var sepereret står min søster og jeg som primær arvinger, min
spørgsmål er nu om der foreligger en frist for udbetaling af
livsforsikringen?
Vi har adskillige gange kontaktet forsikringsfirmaet Metal og de har indtil
videre ikke kunne give os noget konkret og brugbart svar.

mvh Karen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-11-03 14:22

"Michael Thomsen" <michaelREMOVE@hunters.dk> wrote in message
> [...]
indtil
> videre ikke kunne give os noget konkret og brugbart svar.

Jeg har lært af min igangværende forsikringssag at man bør ikke bøwle med
det ->gå til en advokat med det samme og lad ham rasle lidt med sablen.
Da jeg havde fat i en advokat kostede det ~550 for et indlede møde ,
telefonisk kontakt til forsikring og en konklusion til mig ->så en anden
gang vil jeg uden tøven ringe til en advokat med det samme.
Det firma jeg brugte ligger i herning ->du kan sende en mail så kan jeg give
dig firmanavnet.

--
/Dennis
Oprydning: http://salg.daydreamer.dk

Fra : Sturm

Dato : 28-11-03 09:29

> [...]
indtil
> videre ikke kunne give os noget konkret og brugbart svar.

Hej!
Ifølge Forsikringsaftalelovens § 24 skal forsikringen udbetales 14 dage
efter "at selskabet har været i stand til at indhente de oplysninger, der er
fornødne til bedømmelse af forsikringsbegivenheden og fastsættelse af
forsikringsydelsens størrelse". I dit tilfælde må det vel så være 14 dage
efter de har modtaget kopi af dødsattest eller lign. Og hvad forsikringens
størrelse angår, skal de jo bare læse policen. Så ring til dem og gå dem på
klingen med § 24!
Og hvis der (af en eller anden grund, som jeg har svært ved at forestille
mig) skulle være problemer med opgørelse af forsikringen bestemmer § 24
videre, at "Er det, forinden endelig opgørelse kan finde sted, givet at
selskabet i alt fald skal betale en del af det krævede beløb, kan denne del
forlanges udbetalt overensstemmende med reglerne nævnt ovenfor". Det kræver
blot, at du fremsætter et krav om a-conto erstatning.
Håber det kunne hjælpe.
Mvh Inger

Fra : alexbo

Dato : 28-11-03 19:10

"Michael Thomsen" skrev

> [...]
Da
> mine forældre var sepereret står min søster og jeg som primær arvinger,

Sådan hænger det nødvendigvis ikke sammen, hvis din far har indsat sin kone
som begunstiget, så er det hende der får forsikringssummen.
Hvorvidt seperationen ændrer dette forhold er ikke til at sige med de
oplysninger du har givet.
Det er jo ikke en arvesag, men en forsikringssag.

mvh
Alex Christensen