ophavsrettighed
Fra : thomas schreiber

Dato : 22-11-03 11:43

Hej,

Hvis man optager noget musik fra radioen, lad os sige et djmix der varer 1½
time, er det så ulovligt at brænde det over på en cd? Og hvis nu det er
sendt i for eks. hollandsk radio, er det så ulovligt at brænde det ned på en
cd i dk? Der er ikke tale om videresalg eller afspilning i for offentlig
publikum. Udelukkende til privat brug. Håber nogen kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

--

Venligst,
Thomas Schreiber (8000 Århus C)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-03 12:17

thomas schreiber skrev:

>Hvis man optager noget musik fra radioen, lad os sige et djmix der varer 1½
>time, er det så ulovligt at brænde det over på en cd?

Nej.

>Og hvis nu det er sendt i for eks. hollandsk radio, er det så ulovligt
>at brænde det ned på en cd i dk?

Nej.

Man har lov til at tage kopier af musik til personlig brug (for
fremstilleren eller dennes husstand.) - både analogt og digitalt.

>Der er ikke tale om videresalg eller afspilning i for offentlig
>publikum.

Det ville naturligvis gøre det ulovligt.

--
Bertel

Fra : thomas schreiber

Dato : 23-11-03 10:35