Foderetten / Bærbar computer
Fra : Cederström

Dato : 21-11-03 07:45

Hej,

Jeg blev ansat ved et firma for tre år siden, hvor jeg så er stoppet. Da jeg
blev ansat snakkede jeg med ChefA hvor han ikke kunne tilbyde mig den løn
jeg ønskede. Han tilbød derimod at jeg kunne få en mindre løn, samt en
bærbar computer. Grunden til at jeg kunne få en bærbar var fordi det var fra
to forskellige budgeter, det ene personale hvor ChefA's chef skulle godkende
det, og den anden hardware hvor hvert enkelt køb ikke skulle godkendes.

Jeg accepterede tilbudet og der var ingen problemer indtil jeg stoppede. Nu
vil de have den bærbar computer tilbage, de mener jeg kun har haft den til
låns. Den opfattelse deler jeg selvfølgelig ikke.

Jeg har gjort dem opmærksom på at jeg mener det er min bærbar, men har
modtaget et brev fra ChefB (Skiftede chef under ansættelsen). I brevet der
står at jeg har 14 dage til at levere den tilbage, ellers vil de gå til
foderetten.

Hvordan ser mine muligheder ud i foderetten i denne sag?

Med venlig hilsen,
Cederström

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-11-03 08:04

"Cederström" <none@avail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan ser mine muligheder ud i foderetten i denne sag?

Hvis du ikke har noget på skrift, og det er firmaet der har købt pc'en har
du kun den mulighed at aflevere den tilbage... Med mindre du kan få ChefA
til at sige, at det er korrekt, at det er din.
Men hvor meget kan den være værd?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Cederström

Dato : 21-11-03 08:15

Hej

> Hvis du ikke har noget på skrift, og det er firmaet der har købt pc'en har
> du kun den mulighed at aflevere den tilbage... Med mindre du kan få ChefA
> til at sige, at det er korrekt, at det er din.

Får ikke ChefA til at sige dette, han har altid været kendt for at være en
typisk mellemleder (har altid den mening/hukommelse som passer det højere
chefer bedst). Det er desværrer også tilfældet i denne sag.

Irretere mig lidt at du ikke mener jeg har en chance i fogeretten, da jeg
ingen tvivl har om hvad vi aftalte under dem ansættelse samtale.

> Men hvor meget kan den være værd?

Ikke specielt meget, men derfor mener jeg stadig at de skal overholde deres
aftale.

Men, mange tak for dit (meget) hurtige svar. :)

- Cederström

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 21-11-03 09:27

"Cederström" skrev:

> Ikke specielt meget, men derfor mener jeg stadig at de skal overholde deres
> aftale.

Du har vel noget dokumentation på at du har svaret skat af computeren. Det
kan hjælpe dig i fogedretten.

/kristian

Fra : bem

Dato : 21-11-03 09:52

Kristian Storgaard wrote:

> Du har vel noget dokumentation på at du har svaret skat af
> computeren. Det kan hjælpe dig i fogedretten.

Nu er du jo ond!

/Bo

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 21-11-03 09:52

"bem" skrev:

> Nu er du jo ond!

Jeg har ingen ide om hvad du mener

/kristian

Fra : 'Knud'

Dato : 21-11-03 18:17

> foderetten.
>
> Hvordan ser mine muligheder ud i foderetten i denne sag?

Hvoir finder man en foderet ???

Venlig hilsen
Knud

Fra : Billy Origon Høngvad

Dato : 22-11-03 00:51

> [...]
ellers vil de gå til foderetten."

> Hvordan ser mine muligheder ud i foderetten i denne sag?

Sig de kan komme og hente den, og når du skal aflevere den
til budet, så "kommer du til" at tabe den...

Hvis du ikke kan få den skal de heller ikke have den )

-Robin Hood

Fra : Adam Nørregaard

Dato : 22-11-03 00:55

>Sig de kan komme og hente den, og når du skal aflevere den
>til budet, så "kommer du til" at tabe den...
>
>Hvis du ikke kan få den skal de heller ikke have den )
>
>-Robin Hood

Bedre er det, rent hypotetisk naturligvis, at få budet til at tabe den
- det skulle ikke undre mig om han hvis ham med den bærbare har
indirekte culpa.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-03 00:57

Billy Origon Høngvad skrev:

>Sig de kan komme og hente den, og når du skal aflevere den
>til budet, så "kommer du til" at tabe den...

Så "kommer han til" at erstatte den.

--
Bertel

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-11-03 01:24

Findes der nogle skriftlige beviser på at du i det hele taget har
modtaget en bærbar computer til brug uden for arbejdspladsen ? og at
den skal afleveres tilbage ved ansættelsens ophør ?
Nogle steder skal man kvitterer for at man har modtaget IT udstyr, og
man får efterfølgende også en kvittering på at man har afleveret
udstyret tilbage. Så er der rene linjer, det er alle bedst tjent med.
Hvis firmaet ikke har styr på hvem der har hvilket udstyr, kan de
heller ikke forvente at få udstyret tilbage.

/Hans