Trusler og Incasso vedr. bladabbonement
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 20-11-03 17:27

Jeg tilmeldte mig i sin tid på nettet et prøveabbonement på et computerblad
i 3 mdr. efter 3 mdr. blev de ved at sende bladet til mig - og holdt til
sidst op men kom med et inkassobrev fra CIS international om at jeg skyldte
1300 kr. Nu er det så jeg spørger - kan jeg nægte at betale ??? - jeg har på
intet tidspunkt sat mine usle kragetær på et stykke papir om at jeg øsnkede
et abbonement - så jeg mener det er deres fejl at de bliver ved at sende
bladet et halvt år efter

Mvh
Arne Rasmussen

--
"Store kanoner er blot små kanoner, der er blevet ved med at skyde."
Dale Carnegie

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-11-03 17:40

Arne Rasmussen wrote:

> Jeg tilmeldte mig i sin tid på nettet et prøveabbonement på et computerblad
> i 3 mdr. efter 3 mdr. blev de ved at sende bladet til mig

Prøv at læse betingelserne for prøveabonnementet. Der står
sandsynligvis, at abonnementet vil fortsætte efter prøveperioden, med
mindre du opsiger det. Og selv hvis det ikke står i betingelserne, så
burde du have henvendt dig til udgiverens abonnementsservide, da bladene
fortsatte med at komme.

> sidst op men kom med et inkassobrev fra CIS international om at jeg skyldte
> 1300 kr. Nu er det så jeg spørger - kan jeg nægte at betale ???

Jeg kan ikke se med hvilken begrundelse. Du har sandsynligvis indgået en
aftale som du ikke har overholdt.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 20-11-03 19:35

> [...]
> fortsatte med at komme.

> Jeg kan ikke se med hvilken begrundelse. Du har sandsynligvis indgået en

Med den begrundelse at vi her hverken taler om en skriftlig eller mundtlig
aftale - så længe digital signatur ikke er indført med juridisk virkning i
danmark tror jeg ikke at nogen aftaler indgået på nettet kan have juridisk
gyldighed - basalt set ville jeg jo være i stand til at aftale abonnementer
til gud og hver mand i danmark - som så reelt kunne blive hængt op på at
betale

Mvh
Arne

Fra : Peter G C

Dato : 20-11-03 21:19

In news:3fbd0b31$0$25803$ba624c82@nntp03.dk.telia.net,
Arne Rasmussen <jumping58@hotmail.com> typed:

[klip]

> [...]
> stand til at aftale abonnementer til gud og hver mand i danmark - som
> så reelt kunne blive hængt op på at betale

Aftaler indgået via en internetside eller via e-mail er gyldige på samme
måde som skriftlige og mundtlige aftaler er.

Hvis du skulle betvivle det kan du læse mere om emnet på www.it-retten.dk

/Peter

--
http://www.grauslund.com