"Hul" i en vagt
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-11-03 16:16

Er der andet end overenskomsten der regulerer om min chef må give mig
en vagt hvor der midt i et 2½ time hvor jeg *ikke* har vagt ?

F.eks. at arbejdstiden hedder 7:00-12:00 og så samme dag igen fra
14:30 til 19:00.

"Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."
- Emme, http://emme.dk/2003_11_01_arkiv.html#106840650828914899

Fra : Kim

Dato : 20-11-03 16:20

> [...]
> en vagt hvor der midt i et 2½ time hvor jeg *ikke* har vagt ?
>
> F.eks. at arbejdstiden hedder 7:00-12:00 og så samme dag igen fra

Jeg er ikke sikker, men jeg kunne forestille mig 11 timers reglen kan være
gældende.

Kim B. Steffensen.

Fra : Carsten Riis

Dato : 20-11-03 18:19

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> en vagt hvor der midt i et 2½ time hvor jeg *ikke* har vagt ?
>
> F.eks. at arbejdstiden hedder 7:00-12:00 og så samme dag igen fra

Der kan være 11-timers-reglen, men selv den kan der i visse situationer
dispenseres fra.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
Mennesket er det eneste pattedyr, der er nået

Fra : Bent Mortensen

Dato : 20-11-03 19:32

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "Nogen gange kan ens liv godt føles som et puslespil, hvor brikkerne
> bevæger sig og skifter farve og størrelse når man rører dem."

Det berøre ikke 11 timers reglen for der er 12 timer fra arbejdsdags ophør
til næstedag bebyndelse.
men det tyder på at det er inden for HK de har disse tåblige Pauser, men læs
overenskomsten
v/h Bent

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 21-11-03 01:27

"Bent Mortensen" <ben@mortensen.mail.dk> wrote in

> Det berøre ikke 11 timers reglen for der er 12 timer fra
> arbejdsdags ophør til næstedag bebyndelse.

Så det er først en ny arbejdsdag hvis pausen går hen over midnat ?

> men det tyder på at det er inden for HK de har disse tåblige
> Pauser, men læs overenskomsten

Det er HK's funktionæroverenskomst eller som der står i
ansættelseskontrakten "Overenskomsten mellem Entreprenørforeningen,
Byggeriets Arbejdsgivere, ELFO, Dansk VVS og HK/Industri".

Jeg må lige en tur omkring HK og få fat i overenskomsten ser det ud
til.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 21-11-03 10:35

On 2003-11-21, Henrik Stidsen <nospamforme@hs235.dk> wrote:

> Så det er først en ny arbejdsdag hvis pausen går hen over midnat ?

Du har blot krav på en sammenhængende pause på mindst 11 timer inden for
et døgn. Du har ikke krav på at hver pause er mindst 11 timer.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Insomnia isn't anything to lose sleep over.

Fra : alexbo

Dato : 20-11-03 21:07

"Henrik Stidsen" skrev

> F.eks. at arbejdstiden hedder 7:00-12:00 og så samme dag igen fra
> 14:30 til 19:00.

Det er ikke ualmindeligt for buschauffører, så ulovligt er det næppe.

mvh
Alex Christensen