Opkrævning af forudbetalt beløb ved privat~
Fra : Peter Tønnesen

Dato : 19-11-03 20:22

Hejsa

Jeg og andre har købt nogle forskellige varer her på usenet.

Det drejer sig om forskelligt hardware.

Vi aftalte at jeg skulle indbetale prisen for varen i hans bank, så han
kunne se indbetaltingen og få sendt varen samme dag.

Jeg var ivrig efter at få varen, så det gjorde jeg i den naive tro at sælger
ville sende mig kortet samme dag.

Jeg fik et par dage efter en mail hvori der stod at han havde lagt varene i
hans bil og at bilen samme aften var blevet stjålet med vores vare i. Han
havde fået bilen tilbage men varene var jo så blevet stjålet.

Jeg skriver tilbage at det var jeg ked af at høre, men at han bare kunne
overføre pengene tilbage.

Han siger at det ikke er muligt, da han HAR brugt MINE penge og han må vente
på at få forsikringen til at udbetale penge, så han kunne betale tilbage.

Jeg skriver tilbage at det desværre ikke var mit problem og jeg ikke kunne
vente på en evt. forsikringssag og at det var en sag imellem ham og hans
forsikring, jeg skal bare have mine penge.

Vi mailer frem og tilbage og jeg giver ham masser af snor. Han kan åbenbart
ikke forstå at han skylder vildtfremmede mennesker en god slat penge og at
den slags er forkert.

Jeg bliver efterfølgende kontaktet af andre der har handlet med vedkommen om
at de står i samme båd og om hvad vi nu skal gøre.

Det er her i kommer ind.

Hvad skal vi gøre for at få vores penge tilbage? Jeg har ALT
mailkorespondance, kvittering på pengeoverførsel og alle oplysninger på
sælger.

Vi er flere der er villige til at gøre hvad der skal til for at få pengene
tilbage fra vedkommende, på den ene eller anden måde. Spørgsmålet er bare i
første omgang hvilken metode der er den retsmæssige korrekte. Hvem kan jeg
henvende mig til?

Han er begyndt ikke at svare på mails, så derfor er min tålmodighed MEGET
kort, men ender det med retssag, så tager vi selvfølgelig det med.

Jeg har selvfølgelig lært at man ikke kan stole på mennesker og ALDRIG skal
forudbetale handler, så man kan jo kalde det en dyr lærestreg.

VH
Peter

Fra : bem

Dato : 19-11-03 20:34

Peter Tønnesen wrote:
> [...]
> varene i hans bil og at bilen samme aften var blevet stjålet med
> vores vare i. Han havde fået bilen tilbage men varene var jo så

Bed ham om at dokumentere at hans bil har været stjålet. Det kan han gøre
ved hjælp at anmeldelsen til politiet og anmeldelsen til
forsikringsselskabet. Kan han dokumentere det, kan du lige så godt vente på
erstatningen - man kan jo ikke plukke hår af en skaldet, og et søgsmål vil
under alle omstændigheder tage længere tid end det tager for
forsikringsselskabet at afgøre sagen.
Kan eller vil han ikke dokumentere tyveriet, anmelder du ham til politiet
for bedrageri. Du kan evt. i første omgang skrive anmeldelsen og sende den
til ham - det er da muligt, at det bringer ham ud af busken...

> [...]
> kunne vente på en evt. forsikringssag og at det var en sag imellem
> ham og hans forsikring, jeg skal bare have mine penge.

Det har du ret i.

> Jeg bliver efterfølgende kontaktet af andre der har handlet med
> vedkommen om at de står i samme båd og om hvad vi nu skal gøre.

Fint, så kan der være mere vægt bag en evt. anmeldelse.

Ja, men lad være med det!

/Bo

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 19-11-03 21:13

On Wed, 19 Nov 2003 20:34:17 +0100, "bem"
<bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> wrote:

>Bed ham om at dokumentere at hans bil har været stjålet. Det kan han gøre
>ved hjælp at anmeldelsen til politiet og anmeldelsen til
>forsikringsselskabet.

Jeg vil foreslå at melde ham til politiet med det samme og ikke vente
på noget som helst. Det læner sig op af/lugter af en bedragerisag
efter min mening.

Fra : bem

Dato : 19-11-03 21:21

Brian B. Christensen wrote:

> Jeg vil foreslå at melde ham til politiet med det samme og ikke vente
> på noget som helst. Det læner sig op af/lugter af en bedragerisag
> efter min mening.

Muligvis, men hvis der skal være bare en smule sandsynlighed for, at
politiet ikke afviser anmeldelsen, så er det en god ide at have
dokumentationen i orden.

/Bo

Fra : Peter G C

Dato : 19-11-03 21:29

In news:3fbbc2d3$0$95070$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Peter Tønnesen <peto@***privat.dk> typed:

[klip]

> Hvad skal vi gøre for at få vores penge tilbage?

Sammen lister I ned til en gut som mig. I tager al materiale med. Så hjælper
gutten jer med at få pengene retur. Det behøver ikke koste alverden. Aftale
en pris med gutten.

> Jeg har ALT
> mailkorespondance, kvittering på pengeoverførsel og alle oplysninger
> på sælger.

Fint.

/Peter

--
http://www.grauslund.com

Fra : Hans²°³°

Dato : 19-11-03 23:49

"Peter Tønnesen" <peto@***privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har selvfølgelig lært at man ikke kan stole på mennesker og ALDRIG skal
> forudbetale handler, så man kan jo kalde det en dyr lærestreg.

Inden du forudbetaler - tjek vedkommende - få at vide hans arbejdssted - tjek igen, det
gør jeg - og jeg bliver ikke snydt og
snyder heller ikke andre - at jeg sommetider sælger noget for billigt - tja